Luna Lovegood była w szkole uważana za dziwaczkę. Nazywana Pomyluną, była wielokrotnie wyśmiewana za swoje dziwactwa i niestworzone historie.
Jej zmierzwione jasne, wręcz białe włosy i szare oczy dodawały jej jeszcze większego wyróżnienia wśród tłumu, ale jednocześnie magii. Luna lubiła, także nosić niestandardowe ubrania. Często ozdabiała się kolczykami przypominającymi rzodkiewki i różnorodnymi naszyjnikami, wykonywanymi z dość nietypowych materiałów.
Ginny jednak najbardziej fascynowało marzycielstwo panny Lovegood. Jej zawsze rozmarzony głos, powodował, że rudowłosa odrazu czuła ponowną chęć do życia. Pierwszy raz podeszła do Luny, gdy ta wracała boso z eliksirów. Ginny zapytała dlaczego, blondwłosa nie posiada butów, a ta jedynie odpowiedziała, że jeden z uczniów w ramach żartów je zwyczajnie ukradł.
Weasley poczuła wtedy jak bardzo niesprawiedliwie jest traktowana magiczna dziewczyna i dała wykład na jednej z kolacji w Wielkiej Sali na temat kradzieży dóbr osobistych.
Od tamtego czasu nikt już więcej nie ukradł butów Luny, a Ginny zdobyła przyjaciółkę.
Dziewczyny często chodziły na przechadzki po Zakazanym Lesie, a także rozmawiały na przeróżne tematy. Weasley starła się wytłumaczyć Lunie zasady gry w Quidditcha, a ta o dziwo tak się nim zainteresowała, że postanowiła zostać komentatorką meczów w Hogwracie. Blondwłosa zaś opowiadała Ginny o magicznych stworzeniach, które jej zdaniem istniały i były zawsze w pobliżu czarodziei.
Rudowłosa kilka lat później, te same opowieści przekazywała zawsze przed snem własnym dzieciom. Czasem chodziła na mecze Quidditcha drużyn za którymi nie przepadała, aby zwyczajnie posłuchać rozmarzonego głosu panny Skamander.
Również na jej cześć i dowód przyjaźni nazwała po jej imieniu córkę.
Nazywała ją po imieniu swojego prawdziwego magicznego zauroczenia.
CZYTASZ
Harry Potter ━ One Shots ✓
DiversosSeria niepowiązanych ze sobą krótkich shotów, zawierająca dość nietypowe shipy. Pojawiają się, także shoty nie tylko z paringami, ale zwyczajne krótkie historie o bohaterach lub ich przyjaźni.