"1...2...3..."
"20! Soojin datang!" Gadis yang berumur 12 tahun itu berlari kecil mencari abangnya. Dia mengelilingi luar rumahnya sebelum masuk ke dalam.
"Mama, mama ada nampak abang tak?" Dia menyoal sambil membuat muka simpati, berharap mamanya akan memberitahu.
Puan Lee tergelak kecil sebelum menjawab, "carilah sendiri," Soojin mendengus sebelum berlari menaiki tangga. Dia menjengketkan kakinya agar kehadirannya tidak disedari oleh abangnya.
"Bwahhh! Eh, tak ada pun," Soojin melilaukan matanya memerhati bilik tersebut. Dia fikir, mungkin abangnya bersembunyi di biliknya sendiri.
Soojin yang kepenatan, akhirnya masuk ke bilik. Dia berbaring di atas katilnya, melepaskan lelahnya.
Krek
"Hm? Bunyi apa tu?" Soojin terduduk. Dia rasa seperti mendengar sesuatu dari bawah katilnya. Dia meneguk air liurnya. Lalu dengan beraninya, dia menjenguk.
"Tak ada apa pun- warghhh! Tolong!" Sepasang tangan menutupi mata dan mulut Soojin. Dia cuba melawan tapi sayangnya tidak berjaya.
"Hahaha Soojin! Ni abanglah. Soojin takut ya? Maaf!" Taeyong memeluk adiknya. Niatnya hanya ingin bergurau tapi dia tidak sangka Soojin akan bertindak begini.
"Apa ni? Nak bergurau pun agak-agaklah!" Soojin merengus. Taeyong hanya tergelak. Dia masih memeluk adiknya. Sesekali, dia akan mengelus rambut gadis itu. Tetapi, Soojin mula berasa tidak selesa apabila abangnya mula meletakkan tangannya di atas peha Soojin.
"A-abang, lepaskan Soojin," Taeyong tidak mengendahkannya. Dia membaringkan Soojin. Gadis itu meronta-ronta minta dilepaskan.
"Abang! Lepaslah! Soojin ni adik abang!"
"Maaf Soojin, abang terpaksa. Soojin makin cantik sekarang,"
Pang!
Taeyong memegang pipinya. Sakit dan pedih tamparan daripada Soojin. Dia merenung Soojin dengan tajam lalu mencekik gadis itu!
Soojin tercungap-cungap mencari nafas. Taeyong hanya tersenyum melihat adiknya begitu. Dengan segala kekuatan yang ada, Soojin menendang perut Taeyong dan berlari untuk turun ke bawah.
"A-aduh...Soojin!"
Taeyong mengejar Soojin. Dia dapat mencapai pergelangan tangan Soojin tetapi gadis itu menarik semula pergelangan tangannya, membuatkan Taeyong hilang keseimbangan.
Yang paling teruk, mereka berada di tangga. Taeyong tergelincir dan kepalanya terkena palang tangga tersebut. Darah tidak henti-henti mengalir.
"Taeyong! Yeobo, Taeyong jatuh!" Puan Lee menjerit histeria sambil memanggil suaminya. Soojin tergamam melihat abangnya, lalu perlahan-lahan air matanya jatuh.
"A-abang..."
"Soojin jangan dekat! Sebab Soojin abang jadi macam ni!" Puan Lee menolak Soojin lalu dia dan suaminya bergegas membawa Taeyong ke hospital.
"Ma, bukan Soojin..."
YOU ARE READING
Psycho » Haechan [✓]
Mystery / Thriller- Malay, LHC's Fanfiction "Evil, ornery, scandalous and evil, most definitely" -Doin' Time, Lana Del Rey. • Start: 14.1.2021 • End: 18.2.2021 • Status: COMPLETE ✓ by @fairyrh