187. Fake news ✓

335 65 14
                                    

Dnešním světovým fenoménem jsou nechvalně známé a všudypřítomné fake news. Může to být hodně kontroverzní téma, zvlášť vzhledem k celosvětové situaci...takže jenom poprosím každého, kdo se vysloví tak nebo onak, aby zůstal v mezích slušnosti. Samozřejmě BUDU MOC RÁDA, ZA VÁŠ NÁZOR! ♥

Asi nebudu zabíhat do nějakého rozsáhlého popisu fenoménu FN, jsou na to téma napsány celé knihy. Okopčím tedy jednu takovou základní definici, ať fenomén představím těm, kteří na toto označení nenarazili. Fake news: "úmyslné šíření dezinformací a hoaxů za účelem ovlivnit a zmanipulovat  příjemce. Autor nedává znát, že se jedná o nepravdivou informaci, a čtenář ji za lživou nepovažuje. Často jde o ohýbání a obměňování pravdivých informací do tvarů, které vzbuzují emoce a neodpovídají skutečnosti. Nejčastěji jsou dnes na sociálních sítích." (a to je jenom část)

Řekněme, že za poslední rok těch dezinformací bylo tolik, že se v tom člověk může lehce ztratit. Sama si na některé z nich vzpomínám, protože ty výkřiky opravdu vzbuzovaly emoce. Člověk si řekne, že je přece inteligentní bytost, takže takovou falešnou zprávu hned rozpozná... ALE. Čím dál víc lidí po celém světě si v menším nebo větším měřítku formuje vidění světa právě skrz tyto FN. Často i nevědomky, protože ne vždy jsou očividně falešné, případně si to není úplně kde ověřit. 

V jednom filmu na Netflixu (Sociální dilema) uvedli, že se FN šíří násobně vyšší rychlostí než podložený fakt. Čili lidé raději sdílí šokující zprávy a informace, které nejsou nijak podložené a nepochází z důvěryhodných zdrojů, než aby sdíleli něco, co má hlavu a patu, je podloženo fakty, potvrzeno odborníky. A na dnešním stavu společnosti vidíte, jak to dopadá. 

Určitě bych nechtěla tuto výzvu k diskusi směřovat ke koronáči :) toho je přece všude plno. Takže budu hrozně ráda, když mi dáte vědět, co si o tomto fenoménu myslíte obecně. Co by to mohlo způsobit do budoucna? Cítíte na sobě vliv? Jak s tím bojujete?

 Co by to mohlo způsobit do budoucna? Cítíte na sobě vliv? Jak s tím bojujete?

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

btw. film Sociální dilema doporučuji všemi deseti, je to tak trochu život měnící záležitost

PremadesKde žijí příběhy. Začni objevovat