186. Mary Sue ✓

404 64 35
                                    

Dalším světovým fenoménem je Mary Sue. Je to něco, co všichni známe, co si asi snažíme hlídat při psaní, přesto se MS stále objevuje. Je to opět něco, co všichni znáte, proto bych ráda slyšela VÁŠ NÁZOR NA VĚC. ♥

Když jsem si hledala nějaké info, abych vám tady nepsala úplné bludy, našla jsem tolik různých definic, že se ani nebudu snažit vám je přiblížit. Takže tohle vše bude pouze má interpretace, zkušenost a vidění světa. 

Mary Sue je rozšířeným typem postavy, která je dokonalá ve všech ohledech. Často je nejkrásnější osobou široko daleko, ať už ztělesňuje dnešní ideál krásy, nebo je pouze vylepšenou verzí samotného  autora. Také schopnosti takové postavy jsou bezchybné a neomezené (kombinace nadprůměrné inteligence, magických schopností, jiných dovedností na vysoké úrovní, často dokonalých bojových schopností, šarmu atd). Zároveň nemá žádné slabiny. Její původ bývá tragický - sirotek, tragická smrt příbuzných, poslední svého druhu, otrok, traumata, útěk, zlí příbuzní. Případně Mary Sue není člověkem, ale magickou bytostí (víla, vlkodlak, čarodějka) či křížencem. Z toho často plyne i nepřirozená barva očí, vlasů, styl oblékání atd. Autor si skrz ni realizuje své ideály a osobní fantazie, které často postrádají logiku (např. dokonalý bojovník, přestože vyrostl v bídě, jako otrok, má jenom jednu nohu a je mu šest - nebo něco více po ruce - Kate měla dokonalé schopnosti a velké znalosti, když přišlo na šupiny, robotiku, mechaniku a obecně široký záběr fyziky a všeho možného, a to vše v době, kdy jí bylo 17 let) ehm...

Já osobně se snažím MS vyhýbat, ale těžko hledám tu hranici. U série Kate se o tom ani nemusíme bavit, tam se MS vyskytuje velmi často (snad ale ne pořád). U novějších knih (nezveřejněných) hodně hledám a zvažuji, do jaké míry si můžu dovolit pracovat s hezkou dívkou, která něco umí... sázím jí jednu nedokonalost za druhou, ale popravdě v tom dost plavu. Co vaše zkušenost? Poznáváte ve svých postavách MS? Co děláte, abyste se jí vyhnuli? Nebo je to jedno?

 Co vaše zkušenost? Poznáváte ve svých postavách MS? Co děláte, abyste se jí vyhnuli? Nebo je to jedno?

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.
PremadesKde žijí příběhy. Začni objevovat