بعيدا عن الروايات التقليديه المعروفه من حيث البطل الغني والبطله الفقيره خرجت عن مسارها الطبيعي ونزلت ارض الواقع حيث يتواجد الحب الحقيقي الصادق من غير اي جشع من أجل المال والسلطة .
البطل :احمد شاب عندو 26سنه بيحب الاخلاق والاحترام والتقدير جدا ممكن يضحي بحياته مقابل الدفاع عن الشرف اي شخص سواء بنت او ولد ومش شرط الشرف للبنت بس لا في شرف اسمو الكرامه ..احمد بيشتغل محاسب في بنك .عايش مع عيلتو في شقه متوسطه الحال والدو موظف حكومي ووالدته ست بيت شاطره متواضعه جدا وطيبه جدا جدا معندوش اخوات..احمد شعرو اسود وطوله 180 عنيه لونها اسود وبيلبس نضاره 😎
الاب :جلال
الام :حنانالبطله الاول :ساره 🌹 بتحب مامتها وباباها جدا جدا ويتحب النظام جدا جدا جدا جدا ممكن تتهاون في اي حاجه الا النظام .هيا وحيده معندناش اخوات عندها 20 سنه وبتدرس في كليه اداب عين شمس.
هيا جميله جدا عينيها خضرا واه من عينيها غابات الزيتون وقصيره شويه طولها 160😅شعرها طويل لونه اسود وما ادراك من شلال السواء هذا.
الاب :فارس
الام :رشاالبطل الثاني :حسن :عندو 27سنه وبيشتغل مدرس تربيه رياضيه في مدرسه ثانوي بنين .عايش مع عيلتو في بيت لوحدهم متكون من 3ادوار دور ليهم كاسره ودور للايجار ودور فيها شقته اللي بيظبتها علشان يتجوز فيها 🤭.حالتو الماديه كويسه جدا وخاصه والدهم عندو معرض خشب وورش خشب .ليه أختين عبير وندي عبير متجوزه ابن خالها ومعاها نور وزين والتانيه ندي اولي جامعه .حسن طويل جدا طوله 182ورياضي جدا عندو عضلات وشعرو جميل اوي وعنيه لونها بني وعندو لحيه خفيفه جميله جدا. مامتو نفسها تجوزو قبل متموت لابنت اختها بس هو رافض وهنعرف ليه في الاحداث.
الاب :عبد الحميد
الام : صفيه
الاخت الكبيره :عبير
الاخت الصغيره: ندي
جوز اختهم:محمد واولادو نور وزينالبطله التانيه :رحمه 😔💔 عندها 22سنه في سنتها الاخيره في كليه تجاره ليها اخ واحد حازم ووالدها ووالدتها والدها كان موظف في بنك أسرتها عاديه جدا...حياتها وكرامتها وكرامه أهلها اهم شي مهم في حياتها .هتمر بمشاكل وظروف قاسيه جدا في حياتها هنعرفها في الروايه .
البطل الثالث :مراد عندو 27سنه دكتور اطفال عايش مع اسرته في شقه عاليه المستوي والدو بيشتغل مدير بنك ومامتو مش بتشتغل ست بيت وممكن تعمل اي حاجه علشان ابنها وفيها جانب متكبر ومغرورة وليها دور كبير هنتعرف عليه في الاحداث ونفسها تجوز ابنها من بنت عاليه في المستوي بس هو مش بيقتنع بالكلام دا .مراد شعرو اسود في خصلات بني وليه تسريحه شعر متبينش انو دكتور خالص طوله متوسط عادي جدا 175 عنيه لونها رمادي فاتح جميله اوي اوي اوي.
الاب :مصطفي
الام :شاهيناز بس بيقولولها يا شاهيالبطله الاخيره :ليلي فتاه عاديه جدا عينيها زرقاء زي لون البحر وشعرها بني طويل عندها 24سنه وهيا دكتوره اطفال عايشه مع أسرتها وبتحبهم جدا عندها اخ واحد واخت واحده والدها موظف حكومي .ناس بسيطه جدا جدا.وملهمش اختلاط بالناس يعني من الاخر في حالهم .
الاب :محمد
الام: نورا
الاخ: سليم
الاخت :سلمي .كدا الشخصيات خلصت بس في شخصيات هتبان تاني في احداث الروايه.
بقلمي Lamiaa💖
أنت تقرأ
دموع العاشقين 💔
General Fictionاجتماعيه . ومليئة بتحديات الحياه .رومانسيه . تحتوي علي 3حكايات بثلاث ابطال وبطلات بقلمي :_لمياء احمد 💖 ..ممنوع تماما نقل الروايه أو نشرها حيث أن حقوق النشر لجميع رواياتي مسجله حصري ومن يفعلها يعرض نفسه للمسائله .