🌟Yıldıza basmayı unutmayın (✷‿✷)
Bölüm şarkısı🎶 sarkah= Yollar
__________________
“Hayat bize iki yol sunar hangi yoldan gideceğine karar verecek olan yine sensin.”«Zeynep Aldemir»
____________________Mardin de bir gün daha aralanıyor
Yavaş yavaş. Karanlık yerini aydınlığa
Ay yerini güneşe vermek için hazırlık yapıyordu...Ne güzel bir şey bu ya Rabbim memlekettimin, ülkemin dört bir yanında kalbe huzur veren bu sesi duymak ne büyük lütuf.
Ezan'ın o huzur veren sesi sarıyor ruhumu benliğimi.
Sabahın serinliği okşuyor saç uçlarımı. bedenim her yanını sarıyor..
Kendimi o kadar kaptırmışım ki huzur veren ezan sessine etrafımda olan bitene kapatmıştım bütün algılarımı..Ezan'ın bitmesiyle sessizlik sararıyor memleketimi. Ürperiyor insan ister istemez bu sessizlikten.
Başımı kaldırdım o eşsiz sema'ya derin bir nefes çektim ciğerlerime.
Sonra yavaş yavaş uzaklaştım pencerenin demirliklerinden.Ufak adımlar la odamda bulunan banyoda aldım soluğu.
Güzelce abdestimi alıp çıktım. seccademi aldığım gibi serdim. İkametimi aldım ve başladım huşu içinde iki rekât namaz kılmaya..
Bir ebeveyn evlatlarına miras olarak bırakacağı en güzel şey temiz ahlâktır.
Ona öğrettiği şeylerdir. Evde bir okuldur.
Öğretmenler ise anne ve babadır.Çocuklar genellikle taklit etmeyi severler bu yüzden evin içindeki davranışlara ve konuşmalara dikkat etmeli insan.
Çünkü gün gelir evladı da tıpkı onlar yaptığını yapar..
Bu yüzden kız ve erkek çocuklar yedi yaşına bastığında dimizi, onu yaratan Rabbini, peygamberini, onlara öğretmeli,
Allahu teala'nın bize farz kıldıklarını öğretmeli teşvik etmeliyiz.Babam ve Hebun, annem Allah peygamber onlardan razı olsun.
Bizi hep bu öğütlerle büyüttü.İlk aldığımız ders ise insan olabilmekti. çok manidar bir kelime.
Bu zamanın gençlerini sömürüyorlar.
Akıllarını olmayacak şeylerle çeliyorlar.Dinimizi kötüleştirmeye çalışıyorlar.
Kapalı bir kadını görse yobaz, örümcek kafalı, gibi hakaretler ediyorlar bu yanlıştır.
Dinimiz biz kadınlara değer verdiği için örtünün diyor.
Yoksa açık olan kendine açık kapalı olan kendine kapalı hiç kimse bir başka kimseye bu yüzden yüklenmez yargılayamaz...
Hebun, annem benim öz annem olmamasına rağmen bir gün olsun annesizliği bize hissettirmedi.
Allah'a şükürler olsun ki.
Nasıl ki bir anne öz evladını canından çok seviyorsa Hebun, annem beni ve abimi öyle seviyor.Hebun anne öyle bir anne ki kendi kanından canından olmayan bize en güzel şekilde annelik yaptı. Yapmayada devam ediyor. Biz kadınlarda merhamet, vicdan, şefkat çoktur. Bu yüzden kan bağı olmayan birini bile sanki kendi kanımızdanmışız gibi bağrımıza basıyoruz....
Sabah namazımı kıldım ve daha sonra hem kendim için hemde bütün müslümanlar için dua ettim. Daha sonra ardından okuduğum Fatiha'yı başta peygamber efendimiz olmak suretiyle.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AFRAN
Fiksi UmumÇok güzel bir rüyanın içindeydim öyle ki uyanmak istemiyordum. Yemyeşil kırlarda papatya tarlaları içinde yürüyordum. Üzerimde bembeyaz bir elbise ellimde hasırdan bir sepet vardı. Farklı bulduğum her çiçeği topluyor kokluyor ve sepetime koyuyordu...