ᴏʙʀɪɢᴀᴄ̧ᴏ̃ᴇs ᴅᴇ ᴜᴍ ᴘʀɪ́ɴᴄɪᴘᴇ

37 4 2
                                    


                        ᴄᴀᴘɪ́ᴛᴜʟᴏ 2

ᴅᴇᴘᴏɪs ᴅᴇ ᴛᴇʀ ᴀᴊᴜᴅᴀᴅᴏ ᴀǫᴜᴇʟᴀ ᴊᴏᴠᴇᴍ ᴄᴀᴍᴘᴏɴᴇsᴀ,ᴠᴏʟᴛᴇɪ ᴘᴀʀᴀ ᴀ ᴍᴀɴsᴀ̃ᴏ ᴅᴇʟᴀᴍᴀʀǫᴜᴇ, ᴏɴᴅᴇ ᴇsᴛᴏᴜ ᴏsᴘᴇᴅᴀᴅᴏ.

ᴏ sʀ. ᴅᴇʟᴀᴍᴀʀǫᴜᴇ ᴇ́ ᴜᴍ ᴅᴜǫᴜᴇ,ᴜᴍ ʜᴏᴍᴇᴍ ᴍᴜɪᴛᴏ ɪᴍᴘᴏʀᴛᴀɴᴛᴇ ᴠᴇᴍ ᴅᴇ ᴜᴍᴀ ʟɪɴʜᴀɢᴇᴍ ᴀᴘᴇɴᴀs ᴅᴇ ᴅᴜǫᴜᴇs.

ᴏ sʀ ᴅᴇʟᴀᴍᴀʀǫᴜᴇ ᴇ́ ᴄᴀsᴀᴅᴏ ᴄᴏᴍ ᴀ sʀᴀ. sᴜsᴀɴᴀ ᴇ ᴇʟᴇs ᴛᴇᴍ ᴜᴍᴀ ғɪʟʜᴀ, ᴄʜᴀɴᴛᴇʟ ᴅᴇʟᴀᴍᴀʀǫᴜᴇ.

ᴏ ᴍᴇᴜ ᴘᴀɪ,ᴏ ʀᴇɪ ᴅᴇ ᴄᴏᴜʀᴀʟʜᴀ,ǫᴜᴇʀ ғᴀᴢᴇʀ ᴀʟɪᴀɴᴄ̧ᴀs ᴄᴏᴍ ᴀ ғᴀᴍɪ́ʟɪᴀ ᴅᴇʟᴀᴍᴀʀǫᴜᴇ.

ᴘᴀʀᴀ ᴇsᴛᴀ ᴀʟɪᴀɴᴄ̧ᴀ ᴀᴄᴏɴᴛᴇᴄᴇʀ ᴛᴇɴʜᴏ ǫᴜᴇ ᴍᴇ ᴄᴀsᴀʀ ᴄᴏᴍ ᴄʜᴀɴᴛᴇʟ,ᴇᴍ ᴍᴇɴᴏs ᴅᴇ ᴜᴍ ᴀɴᴏ.

ᴇᴜ ɴᴀ̃ᴏ ᴀ ᴀᴍᴏ, ᴇʟᴀ ᴇ́ ᴜᴍᴀ ᴊᴏᴠᴇᴍ ᴇᴅᴜᴄᴀᴅᴀ,ᴍᴜɪᴛᴏ ʙᴏɴɪᴛᴀ,sᴏ́ ǫᴜᴇ ɴᴀ̃ᴏ é ela que quero viver para sempre ao meu lado.

ᴇᴜ ᴊᴀ́ ᴄᴏɴᴠᴇʀsᴇɪ ᴄᴏᴍ ᴏ ᴍᴇᴜ ᴘᴀɪ sᴏʙʀᴇ ᴏ ᴄᴀsᴀᴍᴇɴᴛᴏ ᴀʀʀᴀɴᴊᴀᴅᴏ,ᴇʟᴇ ɴᴜɴᴄᴀ ᴇsᴛᴀ́ ᴅᴇ ᴀᴄᴏʀᴅᴏ ᴄᴏᴍ ᴀs ᴍɪɴʜᴀs ᴅᴇᴄɪsᴏ̃ᴇs.

ᴇʟᴇ ғᴀʟᴀ ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴀᴛᴏs ᴠᴀɪ ᴅᴇɪxᴀʀ ᴏ ɴᴏssᴏ ʀᴇɪɴᴏ ʙᴇᴍ ғᴀʟᴀᴅᴏ ᴇ ɢʀᴀɴᴅɪᴏsᴏ!

ᴏ ᴄᴀsᴀᴍᴇɴᴛᴏ ᴅᴇʟᴇ ᴄᴏᴍ ᴀ ᴍɪɴʜᴀ ᴍᴀ̃ᴇ ғᴏɪ ᴀʀʀᴀɴᴊᴀᴅᴏ, ᴇʟᴇs ɴᴀ̃ᴏ sᴇ ᴅᴀᴠᴀᴍ ʙᴇᴍ, ᴍᴀs ᴄᴏᴍ ᴏ ᴛᴇᴍᴘᴏ ᴇʟᴇs ᴀᴘʀᴇɴᴅᴇʀᴀᴍ ᴀ ᴀᴍᴀʀ ᴜᴍ ᴀᴏ ᴏᴜᴛʀᴏ, ᴇ ʜᴏᴊᴇ ᴇʟᴇs sᴀ̃ᴏ ғᴇʟɪᴢᴇs.

ᴇ ᴇʟᴇ sᴇᴍᴘʀᴇ ᴍᴇ ᴅɪᴢ ǫᴜᴇ ᴇᴜ ᴘᴏssᴏ ᴀ ᴄʜᴇɢᴀʀ ᴀ ᴀᴍᴀʀ ᴄʜᴀɴᴛᴇʟ, ᴇ ᴇᴜ sᴇᴍᴘʀᴇ ᴅɪsᴄᴏʀᴅᴏ.

ᴇᴜ ɴᴀ̃ᴏ ᴄᴏɴsɪɢᴏ ᴛɪʀᴀʀ ᴅᴏs ᴍᴇᴜ ᴘᴇɴsᴀᴍᴇɴᴛᴏs ᴀ ᴊᴏᴠᴇᴍ ǫᴜᴇ ᴇᴜ sᴀʟᴠᴇɪ.

sᴀɪ́ ᴅᴏs ᴍᴇᴜs ᴘᴇɴsᴀᴍᴇɴᴛᴏs ᴄᴏᴍ ᴀʟɢᴜᴇ́ᴍ ʙᴀᴛᴇɴᴅᴏ ɴᴀ ᴘᴏʀᴛᴀ.

- ᴇɴᴛʀᴇ!

- ᴠᴏssᴀ ᴀʟᴛᴇᴢᴀ, ᴏ ʀᴇɪ ᴇsᴛᴀ́ ᴄᴏɴᴠᴏᴄᴀɴᴅᴏ sᴜᴀ ᴘʀᴇsᴇɴᴄ̧ᴀ ɴᴏ ᴇsᴄʀɪᴛᴏ́ʀɪᴏ __ ᴅɪssᴇ ᴏ ɢᴜᴀʀᴅᴀ.

- ᴊᴀ́ ᴇsᴛᴏᴜ ɪɴᴅᴏ!

- sɪᴍ ᴠᴏssᴀ ᴀʟᴛᴇᴢᴀ, ᴄᴏᴍ sᴜᴀ ᴠᴏssᴀ ʟɪᴄᴇɴᴄ̧ᴀ.

ᴀᴄᴇɴᴇɪ ᴄᴏᴍ ᴀ ᴄᴀʙᴇᴄ̧ᴀ, ᴇ ᴏ ɢᴜᴀʀᴅᴀ sᴇ ʀᴇᴛɪʀᴏᴜ.

sᴀɪ́ ᴅᴏ ǫᴜᴀʀᴛᴏ, ᴠɪʀᴇɪ ᴜᴍ ᴄᴏʀʀᴇᴅᴏʀ ᴇ ᴅᴇsᴄɪ ᴀs ᴇsᴄᴀᴅᴀʀɪᴀs.ᴄᴏᴍᴘʀɪᴍᴇɴᴛᴇɪ ᴏs ɢᴜᴀʀᴅᴀs ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ɴᴏ ʟᴏᴄᴀʟ.

ᴄʜᴇɢᴀɴᴅᴏ ɴᴏ ᴄᴏʀʀᴇᴅᴏʀ ǫᴜᴇ ғɪᴄᴀᴠᴀ ᴏ ᴇsᴄʀɪᴛᴏ́ʀɪᴏ, ғɪǫᴜᴇɪ ᴘᴀʀᴀᴅᴏ ɴᴀ ɢʀᴀɴᴅᴇ ᴘᴏʀᴛᴀ ᴅᴇ ᴍᴀᴅᴇɪʀᴀ ᴇ ᴏs ɢᴜᴀʀᴅᴀs ᴀʙʀɪʀᴀᴍ ᴀ ᴘᴏʀᴛᴀ ᴘᴀʀᴀ ᴍɪᴍ, ᴀᴄᴇɴᴇɪ ᴄᴏᴍ ᴀ ᴄᴀʙᴇᴄ̧ᴀ ᴏ ᴀɢʀᴀᴅᴇᴄᴇɴᴅᴏ. ᴀᴅᴇɴᴛʀᴇɪ ɴᴏ ᴇsᴄʀɪᴛᴏ́ʀɪᴏ.

- ғɪʟʜᴏ!

- sɪᴍ ᴍᴇᴜ ᴘᴀɪ.

- ᴇᴍ ʙʀᴇᴠᴇ ᴛᴇʀᴇᴍᴏs ǫᴜᴇ ᴀɴᴜɴᴄɪᴀʀ ᴀ ᴜɴɪᴀ̃ᴏ ǫᴜᴇ ғᴀʀᴇᴍᴏs ᴄᴏᴍ ᴀ ғᴀᴍɪ́ʟɪᴀ ᴅᴇʟᴀᴍᴀʀǫᴜᴇ!ᴇ ᴀᴘʀᴏᴠᴇɪᴛᴀʀ ᴀ ᴛᴇᴍᴘᴏʀᴀᴅᴀ ᴅᴇ ʙᴀɪʟᴇs ǫᴜᴇ ᴏᴄᴏʀʀᴇʀᴀ́ ᴇᴍ ᴄᴏᴜʀᴀʟʜᴀ
ᴠᴀᴍᴏs ᴄᴏᴍᴇᴍᴏʀᴀʀᴍᴏs ᴀ ᴜɴɪᴀ̃ᴏ ᴇ ʀᴇᴄᴇʙᴇʀ ᴀ ғᴀᴍɪ́ʟɪᴀ ᴅᴇʟᴀᴍᴀʀǫᴜᴇ ᴇᴍ ɴᴏssᴏ ʀᴇɪɴᴏ.

- ɴᴀ̃ᴏ ᴛᴇᴍ ᴍᴏᴛɪᴠᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴄᴏᴍᴇᴍᴏʀᴀʀᴍᴏs!ᴀʟᴛᴇʀᴏ ᴀ ᴠᴏᴢ

- ᴘᴀʀᴀ ᴠᴏᴄᴇ̂ ɴᴀ̃ᴏ! ᴍᴀs ᴘᴀʀᴀ ᴍɪᴍ sɪᴍ! ᴠᴏᴄᴇ̂ ᴇ́ ᴍᴜɪᴛᴏ ᴊᴏᴠᴇᴍ ᴍɪɢᴜᴇʟ, ᴄᴏᴍ ᴏ ᴛᴇᴍᴘᴏ ᴠᴏᴄᴇ̂ ɪʀᴀ́ ᴄᴏɴᴄᴏʀᴅᴀʀ ᴄᴏᴍɪɢᴏ.

- ᴘᴀɪ, ᴏ sᴇɴʜᴏʀ sᴀʙᴇ ǫᴜᴇ ᴇᴜ ɴᴀ̃ᴏ ᴄᴏɴᴄᴏʀᴅᴏ ᴄᴏᴍ ᴇssᴀ ᴀʟɪᴀɴᴄ̧ᴀ!

- ᴠᴏᴄᴇ̂ ɴᴀ̃ᴏ ᴛᴇᴍ ǫᴜᴇ ᴄᴏɴᴄᴏʀᴅᴀʀ ᴄᴏᴍ ɴᴀᴅᴀ! ᴇssᴇ ᴇ́ ᴏ sᴇᴜ ᴅᴇᴠᴇʀ ᴄᴏᴍᴏ ᴘʀɪ́ɴᴄɪᴘᴇ!__ ʙʀᴀᴠᴇᴊᴏᴜ ᴏ ʀᴇɪ

- ᴀ ᴍɪɴʜᴀ ғᴇʟɪᴄɪᴅᴀᴅᴇ ɴᴀ̃ᴏ ᴄᴏɴᴛᴀ?!

- ᴇᴜ ɴᴀ̃ᴏ ᴀᴍᴀᴠᴀ ᴀ sᴜᴀ ᴍᴀ̃ᴇ ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴇᴜ ᴍᴇ ᴄᴀsᴇɪ ᴄᴏᴍ ᴇʟᴀ, ᴍᴀs ᴄᴏᴍ ᴏ ᴛᴇᴍᴘᴏ ᴇᴜ ᴄᴏᴍᴇᴄᴇɪ ᴀ ᴀᴍᴀ́-ʟᴀ ᴇ ᴇᴜ ᴀɪɴᴅᴀ ᴀ ᴀᴍᴏ. ᴠᴏᴄᴇ̂ ᴘᴏᴅᴇ ᴀᴘʀᴇᴅᴇʀ ᴀ ᴀᴍᴀʀ ᴄʜᴀɴᴛᴇʟ ᴅᴇʟᴀᴍᴀʀǫᴜᴇ. ᴇᴜ ɴᴀ̃ᴏ ᴠᴏᴜ ᴠᴏʟᴛᴀʀ ᴛᴇʀ ᴇssᴀ ᴄᴏɴᴠᴇʀsᴀ ᴄᴏᴍ ᴠᴏᴄᴇ̂ ᴍɪɢᴜᴇʟ ᴅᴀʀᴍᴀᴛᴇʟ ʙᴏʟᴏғ!-ʙʀᴀᴠᴇᴊᴏᴜ.

ɴᴀ̃ᴏ ᴄᴏɴsᴇɢᴜɪ ғɪᴄᴀʀ ᴀʟɪ, sᴀɪ́ ᴅᴏ ᴇsᴄʀɪᴛᴏ́ʀɪᴏ ᴇ ɴᴀ̃ᴏ ʟɪɢᴜᴇɪ ᴘᴀʀᴀ ᴏs ɢʀɪᴛᴏs ᴅᴏ ᴍᴇᴜ ᴘᴀɪ ᴍᴇ ᴄʜᴀᴍᴀᴅᴏ!

ᴇᴜ ɴᴀ̃ᴏ ᴠᴏᴜ ᴍᴇ ᴄᴀsᴀʀ ᴄᴏᴍ ᴄʜᴀɴᴛᴇʟ, ᴍᴇsᴍᴏ ǫᴜᴇ ᴇᴜ ᴛᴇɴʜᴀ ǫᴜᴇ ᴀʙᴅɪᴄᴀʀ ᴅᴏ ᴛʀᴏɴᴏ!

⚔️

Unidos pelo amor Onde histórias criam vida. Descubra agora