" Aku dekat mana ni? " pandangannya ditumpukan ke sekeliling,asing.Sangat asing.
" Baju apa aku pakai ni? " baju berwarna biru lembut itu diperhati.Persis seorang pesakit hospital.
" Sakitnya kepala... "
" Kau dah sedar? " suara seseorang memeranjatkan Beomgyu.Seorang namja.
" Nugu? " tanya Beomgyu sambil memandang namja itu lekat.
" Wowowo jangan tengok aku macam nak telan " namja itu meletakkan dulang berisi mangkuk dan gelas di meja kopi.
" Nama aku,Jung Wooyoung,panggi je woo " ujarnya dengan senyuman.Melihatnya,Beomgyu menghela nafas lega.
" Macam mana aku boleh ada dekat sini? " Wooyoung memandangnya serba salah.
" Err...aku harap kau tak marah " ujarnya gugup.Beomgyu memandangnya tajam.
" Cakap woo "
" Sebenarnya,aku dalam perjalanan balik rumah lepas tu kau tiba ii muncul atas jalan dan aku err...terlanggar kau? "
" Langgar?Kenapa aku tak rasa sakit pun? "
" Aku takde lah langgar kau terus.Aku sempat tekan brek kereta dan kepala kau terhantuk dekat bahagian depan kereta.Mungkin sebab tu kau ada rasa sakit dekat kepala " terang Wooyoung dan Beomgyu menyentuh kepalanya.
" Nama kau siapa?Kau umur berapa dan kenapa kau pakai baju macam ni?Lagi satu,kau nak pergi mana rushing sangat tadi? " Wooyoung bertanya sambil menyuakan dulang berisi makanan tadi.
" Thanks " Beomgyu menyambutnya dan menyuap sup ke dalam mulutnya sebelum dia berdehem.
" Nama aku,Choi Beomgyu.Kau panggil je Beomgyu dan hanya tu je aku tahu "
" Huh?Maksud kau? "
" Aku tak tahu benda lain selain nama aku.Hanya tu je aku ingat " Beomgyu memicit perlahan kepalanya.
" Mungkin tu kesan sebab kau tidur lama sangat "
" Tidur? "
" Kau pengsan.Dari pagi semalam dan ni dah petang "
Beomgyu diam.Patut pun dia rasa lapar.
" Woo "
" Apa? "
" Boleh aku tinggal sini untuk beberapa hari? " pinta Beomgyu.Dia tak tahu arah tuju sekarang ni.
" Mestilah boleh.Lagipun aku memang tinggal sorang ii " Wooyoung tersenyum dan dia bangkit dari duduk.
" Kajja aku tunjukkan bilik kau "
YOU ARE READING
[C] who am i ⦂ 𝙘𝙝𝙤𝙞 𝙗𝙚𝙤𝙢𝙜𝙮𝙪
Fanfiction❝ i'm lost, who am i for real? ❞ + cover by @flowervue + choi beomgyu fan fiction + kiwiicloss storyline 2O21 pub : 28O32O21 end : 28O32O21