Namja berambut coklat itu menghela nafas sambil matanya tertancap pada kertas yang tertulis jawatan kosong itu.
" Mana tahu aku boleh kerja dekat sini " pintu kaca itu ditolaknya.
Ding!Dong!
" Uh,maaaf tapi kafe kami dah tutup " namja yang berpakaian seragam di kaunter kelihatan serba salah.
" Saya datang sini nak mohon kerja " ujarnya lelaki tadi sambil melempar senyum.
" Sekejap,saya beritahu bos.Awak boleh duduk dulu " pekerja yang memakai tanda nama ' Taehyun ' itu tersenyum sebelum meminta diri ke belakang.
Tangannya yang sedikit bergetar digenggam. Suasana kafe yang simple tapi terkesan mewah itu dipandangnya,cuba membuang rasa gementar.
" Bos nak jumpa " suara Taehyun mengejutkannya.
" Ah,okay " dia bangkit dan menuju ke bilik yang ditunjukkan Taehyun.
" Hwaiting! " Taehyun memberi thumbs up dan dia tersenyum.
Sepanjang berada di dalam pejabat kecil itu,dia cukup berdebar.Lagi ii apabila pemilik kafe bernama Lee Minhyuk itu dengan wajah serius membaca maklumat tentang dirinya di atas helaian kertas.
" Jadi...kenapa awak nak bekerja dekat sini? "
" Saya nak berdikari lepas habis graduate.Saya tak nak bebankan omma dan appa saya.Saya nak cuba belajar hidup sendiri " balasnya tenang.
" Ouh I see " Minhyuk tersenyum sambil mengangguk angguk.
" Taehyun-ssi!Pergi koyakkan kertas dekat pintu tu! "
" YAHUUU ADA KAWAN BARU! " Taehyun menyahut dari luar sebelum terdengar bunyi laju derapan kaki.
" Saya diterima bekerja ke? " soalnya terkejut.Tak menyangka sesingkat ini.
" Yup,mulai esok awak datang kerja sebelum kafe buka pukul 9 pagi.Taehyun akan bekerja dengan awak sampai pukul 6 petang ok? "
" Terima kasih bos! " dia berdiri dan menunduk hormat.
" Panggil je Minhyuk hyung "
" Nae hyung! "
" Saya harap awak dapat jalankan tugas dengan baik...
" Choi Yeongyu "
' Yeongyu ' tersenyum lebar.Dia telah berjaya tamatkan semuanya.Tamatkan kenangan silam yang gelap buatnya dan keluarga Choi.Kejadian setahun lalu yang mengorban hyungnya,Choi Seungcheol dan tindakannya terjun ke dalam air menutup kisah The Choi untuk selamanya di bumi Korea.
If i'm given a second life,
I may live and breath differently compared to now
no words are necessary, the gaze, the touch
why are those common occurrences,
rather not easy for me?without holding back,
i'm always feel like i'm only receiving from you
That's why i'm so thankful
and even more sorry-the end-
__________
Hi moa~
Thanks for reading!
Hope you enjoy our story (๑˃̵ ᴗ ˂̵)و
YOU ARE READING
[C] who am i ⦂ 𝙘𝙝𝙤𝙞 𝙗𝙚𝙤𝙢𝙜𝙮𝙪
Fanfic❝ i'm lost, who am i for real? ❞ + cover by @flowervue + choi beomgyu fan fiction + kiwiicloss storyline 2O21 pub : 28O32O21 end : 28O32O21