nine

151 34 9
                                    

" Selamat datang! "

Beomgyu yang baru melangkah msuk ke dalam kedai itu tersenyum kecil.Kakinya melangkah ke hujung kedai,berdekatan peti minuman.

" Kau tahu tak? "

" Manalah aku tahu dah hyung belum bagitahu.Pabo! "

" Aku nak bagitahu lah ni.Dasar Han pabo! "

" Kau lah yang pabo!Seo Changbin pabo! "

Beomgyu dalam diam mendengar pergaduhan kecil tersebut.Dia seakan akan tertarik dengan topik yang bakal dibincangkan.

" Aku pesakit hospital mental dekat Seoul tu lari! "

" Jinjja?Mana kau tahu?Khabar angin kut... "

" Tadi ada keluar kat tv.Kau tak tengok ke? "

" Tak.Hurm bahayalah.Macam mana kalau dia jenis psiko? "

" Korang kena tahu aku ni lebih bahaya daripada psiko " Beomgyu bergumam sambil tersenyum sinis.Kaunter pembayaran dituju.

" Semua sekali-

" Weh weh!Berita tergempar weh! " namja yang berwajah tupai itu digoncang oleh rakannya yang menuding ke arah televisyen.Beomgyu turut menoleh ke tempat yang sama.

" Pihak polis telah mendapatkan keterangan daripada sekretari ahli perniagaan tersebut dan mendapati ada seseorang menyamar menjadi Encik Yanan pada hari yang sama dengan kes rompakan berlaku.Mangsa yang telah sedarkan diri turut memberikan maklumat apabila beliau mengecam wajah suspek.Mengejutkan,gambaran wajah suspek mirip dengan seorang pesakit hospital mental Seoul yang hilang baru ii ini "

" HUWAA MAMA HAN NAK PINDAH MALAYSIA LAH GINI! "

" Err... maafkan kawan saya encik,dia tak berapa sihat " namja yang memakai name tag changbin itu tersenyum gugup.

Beomgyu cuma tersenyum dan membuat pembayaran sebelum dia keluar dari sana dengan wajah datar.

" Huh,menyusahkan! " desisnya.

[C] who am i ⦂ 𝙘𝙝𝙤𝙞 𝙗𝙚𝙤𝙢𝙜𝙮𝙪Where stories live. Discover now