الشباب الي كان عندهم امتحانات النهاردة عملوا ايه ؟رسالة ل اي ولد بيقرأ روايتي
هي دلوقتي هتتهان في الامتحانات ومؤمنة ان الست ملهاش غير بيت جوزها .. ف أتلحلح.يا جماعة و الله النجمة مبتكرهبش مش هتخسروا حاجة لو ضغطوا عليها 🤦♀️🤷♀️
♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾
كان الجميع متجمع في جناح المستشفى بينما يجلس مراد بين عز و زين و بين ذراعيه الفتاة لانها المستيقظة بينما الفتى نائم في فراشه بجانب والدته التي نائمة بعمق من إرهاقها
امسك فارس بقدم سيف " يا بابي عايز اشوف النونة دي هي اسمها ايه "
انحنى سيف ليحمله بخفه " لسه معرفناش اسمها يا حبيبي مستنين خالتو تصحى تعالى اوريهالك " اقترب بخفه من شقيقهنظر الصغير ل ابنة عمه " الله دي حلوة اوي يا بابي ممكن اديها بوسة صغننه زيها "
رفع مراد نظره للصغير بينما نظر سيف لطفله ليردف ب تحذير " اوعى دي وراها اربع رجالة و عمك ممكن يخليهم خمسه عادي أبوك مقدرش على واحد "ضحك الجميع بخفة خاصة محمد قبل مراد وجنة طفلته بحنو ليعطيها لوالده برفق " خد بالك منها يا بابا علشان بسمله لو صحيت لقتني سايبها و شايلها مش هيبقى لطيف خالص "
تحرك ليجلس بجانب زوجته على الفراش انحنى متحدثاً بجانب أذنها " اصحي يا ام العيال اصحي بقى بدل ما اسميها الاسم الي قولتلك عليه "
تململت في الفراش لتدفن رأسها في صدره قبل ان تفتح عينيها بخفة ناظرة له و لم تستوعب أين هي بعد " صباحك سكر يا مارو "ضحك بخفه مقبلاً وجنتها " حمدالله على السلامة يا قمر "
نظرة حولها و أخيرا تذكرت ما حدث و أين هي الآن قبل ان تتساءل على أطفالها ناولها عمها الفتاة " الله دي حلوة اوي يا مراد "اقترب منها فارس بحماس " اوي اوي يا خالتو لسه قايلهم كدة "
اخذ مراد الفتى من فراشه " حلوة شبه مامتها يا حبيبي نظر إلى زوجته ها جاهزة نسميهم "تحدث سيف متذمراً " يعني مش هتسموه على اسمي بردوا بدل ما انتم ممرمطينِ كدة في كل ولادة شوية "
ضحكوا بخفة ليتحدث مراد " مينفعش يكون في سيف بعدك يا سوفا تعيش و تاخد غيرها ليك عليا لو جبت عيل تاني هسميه سيف "اقتربت خديجة منهم بحماس " طب ها هتسموهم ايه "
نظرة الأخرى لطفليها بحنو " يزن و زينة نورتوا الدنيا كلها يا روح مامي "
أنت تقرأ
حمايا العزيز
Romanceيحبها و يعشقها لكن والدها دائما كان يقف له بالمرصاد لأنها و للأسف ابنته الوحيدة و كأنه خطفها منه لكن ماذا يفعل الأن لكنه يختلف عن شقيقه الأكبر الذي لا يعلم لما كل هذا الحظ لديه صدقاً الحظ.. لكن ليس دائما الظاهر امام العامة يكون حقيقة Cover by Mia