يا جماعة و الله النجمة مبتكرهبش مش هتخسروا حاجة لو ضغطوا عليها 🤦♀️🤷♀️
♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾
نفت سريعا لتردف بتبرير " لا هي كانت بتاخدها كل يوم انت عارف اخوك في صحة بردوا لكن انا اخدها كل يوم ليه يا حسرة "
رفع حاجبيه بحدة لتراجع الأخرى حديثها مستكشفة حماقتها لينطبق عليها هذا المثل الشهير " جت تكحلها عميتها"تراجعت ب خوف " لا انا مقصدش و الله انا قصدي يعني ان عيالك مش بيهنوني على حاجة ده يسكت التانية تزن و هكذا يعني انت عارف عيالك شياطين "
لم يقتنع ليردف ب حدة " حسرة صح حسرة عليكِ يا اختي و حسرة عليا انا كمان و الله لتتربي يا خديجة علشان قبل ما بقك يتفتح تفكري في الي بتقوليه "
اقتربت منه بتودد " و الله يا سيف مكنش قصدي انا آسفة "
لكنه تابع بالنبرة نفسها " كل يوم الاقيكي منيمة عيالك بدري و مستنياني و أنتي جاهزة انك تبقي مع جوزك ايه رأيك نمشيها كدة "نظرة له ب زهول لتنفي ب رأسها سريعا " لا انا مقصدتش كدة و الله انا اسفه"
ليتساءل ب انفعال " أمال تقصدي ايه و انتِ شايفاني مش مكفيكِ ك راجل ده جزاتي اني بكون معاكي في كل حاجة و بتصعبي عليا علشان الي ولادك بيعملوه في الآخر تقوليلي كدة حتى لو بهزار دي مش جملة تقولها اي ست قدام جوزها"نظرة أرضا و هي لا تعرف كيف تجيبه او تفعل اي شيء أنت عارف اني باخد حبوب منع الحمل انا مكنتش مخبية عليك يعني ولا بأخذهم من وراك "
ارتدى خف المنزل " روحي اعملي فحوصات و استشيري الدكتورة علشان من هنا و رايح هتاخديه كتير يا مدام"خرج من الغرفة و هي تنظر له بعدم فهم لحظات و عاد و هو يحمل فريدة بحنو " هتنامي في حضن بابي النهاردة يا فري"
اقتربت منه الصغيرة و هي تقبل وجنته بلطف لينظر لها بحب و هو يقبلها كذلك ربت على ظهرها بخفةو هو ينيمها بين ذراعيه ما ان غفت حتى تمدد في منتصف الفراش و هو يعانق الصغيرة له
كل هذا يحدث تحت نظرات الأخرى التي كانت تتابعه بصمت حتى هذا لتقف مقتربة منه هامسه " انت نايم في النص ليه و انا هنام فين "
تجاهلها و هو يقبل ابنته بحنو و أغلق عينيه نظرة له بغيظ " رد عليا يا سيف "أجابها دون ان يفتح عينيه " صوتك علشان البنت نايمة و تحافظي على نبرة صوتك معايا بعد كدة و البيت عندك كبير اختاري اي أوضة و روحي نامي فيها اقفلي النور لو سمحتِ"
تنهدت ب غيظ و هي تغلق الأضواء ذاهبة من الغرفة ب أكملها
♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾
أنت تقرأ
حمايا العزيز
Romanceيحبها و يعشقها لكن والدها دائما كان يقف له بالمرصاد لأنها و للأسف ابنته الوحيدة و كأنه خطفها منه لكن ماذا يفعل الأن لكنه يختلف عن شقيقه الأكبر الذي لا يعلم لما كل هذا الحظ لديه صدقاً الحظ.. لكن ليس دائما الظاهر امام العامة يكون حقيقة Cover by Mia