28.kapitola- Nechutná lež

231 18 9
                                    

Dalšího rána stálo před branami království trpaslíků elfí vojsko a bojeschopní lidé z Jezerního města. V čele na losovi seděl Thranduil a vedle něj na koni Bard. Všichni trpaslíci stáli na hradbě a dívali se na velmi značnou převahu. Nili stála vedle Filiho a Thorina, vedle kterého stál Kili.

Thranduil se s Bardem blížili blíž k hradbě, když Thorin vzal Kilimu luk a šíp a vystřelil. Šíp trefil zem před losem, a tím donutil Thranduila a Barda zastavit. 

,,Příští dostanete mezi oči." promluvil k nim Thorin a zamířil na ně dalším šípem.

Trpaslíci ho hlasitě podpořili, ale Nili si povzdechla. Tahle situace se jí vůbec nelíbila. Elfové na ně zamířili šípy a všichni trpaslíci, kromě svého krále, se schovaly. Odhodlali se vylézt, až když slyšeli, že elfové své zbraně vrátili zpět. Thorin na ně ale stále mířil. 

,,Přišli jsme vám oznámit, že jsme dostali nabídku splátky dluhu a přijali ji." řekl elfí král.

,,Jakou splátku?" zeptal se Thorin na otázku, na kterou chtěl znát odpověď každý z přítomných trpaslíků.

,,Nic jsem vám nedal. Nic nemáte."

Bard sáhl do kapsy svého kabátu a vytáhl křišťálově průzračný klenot s několika barevnou září uvnitř, Arcikam.

,,Máme tohle." řekl.

Každému trpaslíkovy ztuhlo celé tělo. Nikdo z nich nevěděl, jak se ten zpropadený elf a Drakobijec dostali k něčemu, co je pro trpaslíky, hlavně jejich krále, důležité a vzácné stejně jako jejich vlastní děti.

,,Oni mají Arcikam." hlesl Kili.

,,Zloději! Jak jste přišli k dědictví našeho rodu?! Ten drahokam patří králi!" zakřičel na ně.

,,A král ho může mít. Při naší dobré vůli." odpověděl mu v klidu Bard a Arcikam vrátil zpět do své kapsy.

,,Ale nejdřív musí splnit své slovo."

,,Mají nás za blázny." zašeptal Thorin.

,,Je to lest. Nechutná lež."

Nili se pomalu podívala na svého strýce. Nemohla uvěřit, že to řekl. Dračí nemoc zašla již tak daleko, že věci oku zřejmé, pravdu přímo před nosem, zastíní lží. 

,,Arcikam je v této hoře! Je to podvod!" zakřičel.

,,N-není to podvod." slabý hlas vyvrátil králi jeho myšlenky.

,,Bilbo?" otočila se na něj hned Nili a Bilbo se na ni slabě pousmál.

,,Ten kámen je pravý." pokračoval hobit.

,,Já jsem jim ho dal."

Thorin se pomaloučku otočil k hobitovi čelem. Jeho tváří se zmítal vztek, nevěřícnost a zaskočení. Každý trpaslík se teď strachoval o hobitův život, protože nemocný král v těchto časech nemá v povaze odpouštět.

,,Vy?" zeptal se ho potichu Thorin.

,,Vzal jsem ho jako svou patnáctinu." obhájil se Bilbo.

,,Vy jste mě okradl." řekl král hlasem, ze kterého šlo rozpoznat, že ztrácí svou příčetnost.

,,Okrást vás? Ne, to ne. Možná jsem lupič, ale rád si říkám, že poctiví." zasmál se Bilbo.

,,Tím pokrývám vše na co mám nárok"

Krátce se podíval na Nili, která stála hned za Thorinem. Zběsile kroutila hlavou na znamení, že by toho měl nechat a rychle zmizet. 

,,Na co máte nárok?" řekl Thorin a krátce se zasmál.

Nili, princezna ereborskáKde žijí příběhy. Začni objevovat