Öğrencilere örnek diye sunulan metinler asırların imtihanından yüz akıyla çıkmış parçalardır. Bunun için klasik, tartışılmaz bir mükemmeliyetin de parçasıdır.Kırk Ambar 1: Rümuz-ül Edeb, Cemil Meriç
...
Ruh kavanozuna önceliği tartışılmaz eserleri koyarsak sonrakilere zaman kalırsa onları da atabiliriz içine. Hem Doğuda hem Batıda edebiyat dünyasına damgasını vurmuş eserler var. Bunlar Cemil Meriçin dediği gibi asırların imtihanından yüz akıyla çıkmış mükemmel eserler.
Ey okuyucu o zaman soralım:
Sadinin Bostan ve Gülistanını,
Mevlananın Mesnevisini,
Ruskinin Susam ve Zambaklarını,
Balzacın Vadideki Zambak, Goriot Babasını,
Turgenyevin Babalar ve Oğullarını,
Victor Hugonun Sefillerini,
Dostoyevskinin Suç ve Ceza, Karamazov Kardeşler, Budalasını,
Tolstoyun Savaş ve Barış, Dirilişini,
Gonçarovun Oblomovunu,
Shakespearenin Kral Lear, Romeo ve Julietini,
Ve daha nice klasikleri okudun mu?Elbette herkesin kendine özgü bir tercih alanı ve okuma dünyası vardır. Ben de kendi doğrumu paylaşayım dedim. Ben okumalarımda Türk ve Dünya klasiklerine öncelik vermeye çalışıyorum.
Hatta bütün okumalarıma hem filtre hem temel olması için Kuran, tefsir, tasavvuf ve hadis okumalarını da ihmal ememeye dikkat ediyorum.
Okuma da zamanı kullanma ve denge gerçekten zordur. Bir ömür verseniz değer.
Bazen okumada sapmalar kökten ve merkezden uzaklaşmalar başlar. Nefis sizi başka dünyalara götürür. Bu yüzden kılavuz kitaplarınız, kılavuz yazarlarınız olmalı.
Burada da görecelik devreye girer. Herkesin kökü, merkezi, kılavuz kitabı ve yazarı farklıdır. Temennim odur ki her okuyucu asıl doğruları ve kaliteli kitapları bulsun ve zamanını iyi değerlendirmiş olsun.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kendimce
Non-FictionAçıklama kısmına ne yazsam bilemedim. Ancak tek diyeceğim "Okumak Aydınlanmaktır"