Kitaplar Arasında

40 4 13
                                    


Yeni kitaplar, yeni dünyalar demek ve yeni keşifler.

Felsefe ve Dil, okumayı düşündüğüm bir kitap. Wittgentein hakkında yapılmış bir çalışma. Ömer Naci Soykan yapmış çalışmayı.

Düşünmeyi seviyorum. Düşündükçe açılıyor içim. Yalnız felsefe okuyanlara tavsiyem kalp ve ruh kıvamı veren kitaplarla beraber okusunlar.

Aslında önemli olan okuyacağımız kitabı anlamak için alt yapımız var mı ona bakmalıyız.

Bu yüzden bir kitaba karar verirken buna bakmalıyız. Aksi takdirde okuma; ürkütücü, bıktırıcı, soğutucu olur. Yarıda bırakırız, sonra şevkimiz kırılır.

Bir diğer okumayı düşündüğüm kitap İngeborg Bachmanın "Malina"isimli romanı.
Kitabı incelerken şu alıntıya rastlanmıştım:

"Aslında kötü bir alışkanlıktır okumak, öteki bütün kötü alışkanlıkların yerini tutabilecek ya da onların yerine herkesi daha bir yoğun biçimde yaşamaya itebilecek bir alışkanlıktır, delicesine bir yaşam biçimidir, insanı yiyip bitiren bir tutkudur.
-Malina

Okuma listeme, Necip Tosunun Edebiyat Atlası kitabında da bahsini gördüğümde almaya karar verdim.

Bir diğer okumayı düşündüğüm kitap Derrida'nın" Yazı ve Fark" kitabı.

Bir felsefeye, bir yanı yazıya bir yanı da dil'e dayanan kitapla ilgili şu alıntıya rastlamıştım:

"Kitap labirenttir. Çıktım derken daha da dalıyorsun. Kurtulmanın imkanı yok...."

Şu an okumakta olduğum ve yüz sayfasını geçtiğim "Düşünmek Ne Demektir" isimli kitabı çok sevdiğimi söyleyebilirim. Heidegger, Niçe'den alıntılar yaparak düşünme kavramını on bir ders şeklinde açıklamış.

Kayıp Zamanın İzinde serisinde de Albertine Kayıp kitabını okuyorum. Proustu özellikle alanı edebiyat olanlar okumalı bence. Bilinçakışı, psikoloji ve gözlem 🔭...

İşte böyle kitaplar arasında, dıştan ziyade içte gerçekleşen okuma yolculuklarıyla akıp geçiyor ömür.

KendimceHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin