Hij staart me aan met zijn mooie blauwe ogen. "Hey" breng ik met een piep stemmetje uit. "Hey" zegt de zware hese stem terug. "Ben je nieuw hier" zegt hij dan. "J jah" zeg ik stotterend. "Nou welkom op onze school ik ben James. Ik ben hier populair op school dus je bent in goede handen" zegt hij met een lief gebaar dat ik mee naar binnen moet komen. "Ik ga je voorstellen aan mijn vrienden. Dit is Jason en zijn lief Katy. En dit is Tim. Hij heeft momenteel niemand. Hij zegt dat hij wacht op zijn ware" fluistert hij in mijn oor. "Ik zelf heb ook niemand. Nog niet" zegt hij met een knipoog en ik kijk verlegen naar de grond.
Mijn eerste dag op school verloopt beter als ik had gehoopt. Ik kwam bij de populaire terecht en het zijn hier dus blijkbaar geen badboys. Ja wat dacht ik dan dat dit een boek was. Nee dit is mijn leven.
Jason en Katy lopen naar me toe. Jason geeft me de hand. "Hey" zegt Katy. "Hallo" zeg ik terug en iedereen staart me raar aan. Ow ja vergeten, ik ben in Amerika, dus moet ik Engels praten. "Ik bedoel hey" zeg ik blozend. "Het spijt me ik kom uit België ben nog niet zo hard gewend aan het Engels" zeg ik terwijl ik verlegen naar de grond kijk. James schiet in de lach. Waarom lacht die nu. Tim leunt tegen een kluisje. Hij heeft blijkbaar geen interesse in mij. "Tim!" zegt James boos. "Kom hier en zeg hallo" en weer schiet hij in de lach. Ik moet nu ook lachen want hoe hij 'hallo' uitsprak was gewoonweg geniaal. Tim strompelt naar ons toe. "Hey" zegt hij heel voorzichtig. Ik kijk hem aan. Is hij nu verlegen? Rap zeg ik hey terug en plots zie ik die mooie bruine ogen. Hij kijkt me aan alsof hij het ligt gezien heeft. Met een ruk draait hij zich om en loopt weg. "Let maar niet op hem" zegt Jason. "Hij is nogal pist vandaag". Ik kijk weer in de richting van Jason en Katy. "Waar is James" vraag ik nu ietsje zelfzekerder. "Want, nou ja, ik weet nu niet echt waar mijn lokaal is. Jason schiet in de lach. "Hij heeft nu football training" zegt Jason met een lach. 'Typisch' denk ik dan bij mezelf. Elke bink hier op school doet hier aan football. En de rest? Schaken of wat? "Welke les heb je nu" vraagt Katy. "Ehm fysica". "Ow" zegt Katy opgewonden. "Dat heb je dus samen met mij". Ik lach breed. Ik denk dat dit mijn beste vriendin word.
In de klas fysica let ik heel goed op. Onthoud alles wat de leerkracht zegt. Maar Katy daarentegen. "Katy stop daar mee ik kan me niet concentreren" zeg ik lief tegen haar. Ze kijkt naar me en glimlacht. "Sorry" fluistert ze.
Na een paar lessen is het eindelijk pauze. Ik heb zo'n honger. Er is hier een kantine en je kan pakken wat je wilt. Andere kinderen betalen ervoor maar er zijn ook kinderen als ik die alleen een pasje moeten laten zien. Ik kom namelijk uit een arme familie. Voor zo'n mensen maken ze een uitzondering hier op deze school. Dat is niet zo op andere scholen hier in NY. "Hey" hoor ik een zware stem zeggen. James! "Hey" zeg ik terug. Was dat nou weer een knipoog? "Sorry dat ik zo ineens weg was. Ik had...". "Football training. Ja ik weet het" zeg ik met een iets te droevige stem. Gelukkig heeft hij het niet gemerkt. "Kom je eens mee" zegt hij. Voordat ik iets kon zeggen pakt hij mijn hand en trekt me mee naar de gang. De gang is leeg alle kinderen zitten of terwijl buiten of in de kantine. Ik sta tegen de muur. "Nu zijn we alleen" zegt James. Zijn armen zitten naast mijn hoofd. Ik kijk naar zijn lichaam. Gespierd, knap gezicht. 'Allemaal niks voor mij' denk ik bij mezelf. Dan kijk ik weer naar zijn ogen. Hij heeft mooie blauwe ogen en blond haar dat in een bles zit. Hij kijkt me vol lust aan. Wat moet hij van me. Dan komt hij dichterbij. En dichter en dichter. Een beetje te dicht als ik het zeggen mag.
JE LEEST
een Droom of een Nachtmerrie
Teen FictionNieuwe school en een nieuw begin. Jade is 16 en verhuisd met haar vader naar NewYork. Wat een droom is voor elk meisje. Maar...