Het is maandag, dus tijd voor school. Maar het is geen gewone dag, nee, het is de verjaardag van Katy. Ik heb een kei leuk cadeau voor haar gekocht en er voor gezorgd dat James even kan Skypen om haar te feliciteren. Ook heb ik het cadeautje van Jason ingepakt en Tim uitgenodigd om vanavond langs te komen om te helpen met het feest en uiteraard ook te blijven. Ik weet dat Katy niet echt van grote feesten houd dus het word een rustig feestje met alleen ons 4 en een paar minuten James er bij.
Ik hoop echt dat Katy het leuk zal vinden maar tot dan hebben we een plan. Ik en Tim gaan net doen alsof we het vergeten zijn en Jason gaat haar de hele dag vertroetelen. Dan neemt hij haar mee op date en op het einde van hun date gaan ze naar haar huis waar wij staan te wachten.
Ik sta aan mijn lokker, ik ben best zenuwachtig. Ik zie Tim aankomen en grijns breed. "Heb je alles" vraag ik haastig. "Ja ik heb alles, en jij" zegt hij met een glinstering in zijn ogen. "Yup. Alleen nog de ouders van Katy verwittigen" zeg ik en doe mijn lokker dicht. Dan zien we Jason en Katy aankomen en ik werp een blik naar Tim en hij knikt. Hij kent het plan.
We stappen rustig op hun af en beginnen gewoon te praten tot dat Katy zich eindelijk realiseert dat we niks over haar verjaardag zeggen.
Katy P.O.V
Ik word wakker en kijk naar de klok. Het is 7 uur in de ochtend en ik sla de dekens van me af. Het is namelijk maandag. Niet zo maar een maandag, mijn verjaardag. Ik ben zo blij. Ik loop naar mijn bureau en zie allemaal berichtjes van op Facebook met gefeliciteerd er in. Tot mijn verbazing zie ik geen tekstje van Jade of van Tim. Jason wel. Hij is ook zo lief. Ik loop naar de badkamer met mijn kleren in mijn handen en kleed me uit. Rap even douchen en aankleden en dan naar school. Ik wil naar Jason.
Als ik klaar ben loop ik naar beneden waar ik een klein cadeautje op tafel aantref en mijn mama bakt wafels. "Goeiemorgen lieverd" zegt mijn moeder vanachter de keuken tafel. "Er ligt een cadeautje op tafel en ik kom zo met de wafels" zegt ze moederlijk en ik ga aan tafel zitten en pak het cadeautje voor me. Heel lang blijf ik er naar staren. Het papier is blauw en er staat overal 'happy birthday' op. Ik maak het voorzichtig open. Ik pak het vast. Het is zo schattig. Het is een beertje met een enveloppe in zijn handen. Mijn handen glijden over de beer en raken het kaartje aan. Ik maak het open en haal er een kaart uit. Niet een kaart met groten er op. Maar een echte bankkaart. Ik schreeuw het uit. Zo hard dat mijn mama haar handen voor haar oren moet houden.
Ik ren naar haar toe en geef haat een knuffel. "Bedankt" fluister ik zacht. Ze glimlacht en gaat verder met de wafels.
Op school zie ik Jason en loop naar hem toe. Hij drukt me stevig tegen zich aan. "Gelukkige verjaardag lieverd. Ik houw van je" zegt hij en bloost. "Ik houw ook van jouw" zeg ik terwijl ik me wegtrek en geef een kus op zijn mond.
We lopen samen naar binnen. Dan zie ik Jade en Tim staan en we lopen naar hun toe. "Hey" zeg ik vrolijk. "Hey" zegt Jade rustig. Tim knikt alleen maar. Dan realiseer ik me weer dat ze nog niks hebben gezegd over mijn verjaardag. Over deze speciale dag.
Ik besluit er niks van te zeggen en we lopen naar de les. Jason maakt galant de deur voor me open. Dit heeft hij nog nooit gedaan. Zou hij het doen omdat het mijn verjaardag is?
Jade P.O.V
De lessen zijn gedaan en Katy heeft niks door. Nou ja misschien wel, maar ze zegt er niks van. Jason heeft haar heel de dag in de gaten gehouden en de hele tijd bij haar geweest. Nu James weg is heb ik de vrijheid om met Tim te praten. Dus we hebben veel tijd samen doorgebracht de voorbije dagen. Ik en Tim zijn goede vrienden geworden. We hebben alles samen geplant voor haar verrassingsfeest en hebben daar ook veel plezier bij gehad. Hij is een leuke gezellige jongen waarvoor ik stiekem toch wel gevoelens voor heb. Maar daar probeer ik niet aan te denken.
JE LEEST
een Droom of een Nachtmerrie
Teen FictionNieuwe school en een nieuw begin. Jade is 16 en verhuisd met haar vader naar NewYork. Wat een droom is voor elk meisje. Maar...