11)verdriet

31 3 0
                                    

Hij komt dichter bij. Wat moet ik nu doen. Ik word heel zenuwachtig en kijk om me heen. Hij komt nu wel heel dicht bij. Nog geen second later voel ik zijn lippen op die van mij. Wouw hij kan goed kussen. Even droom ik weg in de kus maar langzamerhand begin ik te beseffen wat er hier aan het gebeuren is. Ik duw Tim van me af en hij stapt hijgend een stukje terug. We kijken elkaar heel lang zwijgend aan en dan opent Tim de deur. "Ik houw van je" zijn zijn laatste woorden als hij de deur sluit. Ik blijf verbaasd achter.


School. Ik durf en Tim en James niet onder ogen komen. Ik besluit het te vertellen tegen Katy. Katy kijkt me met grote ogen aan als zij het verhaal gehoord heeft. "Dit meen je niet" zegt ze dan na een lange stilte. "Jawel en nu ben ik bang dat James erachter komt" zeg ik fluisterend. "Hij komt er niet achter" hoor ik ineens iemand achter me zeggen. Ik draai me om en kijk in de ogen van Tim en houw mijn adem in. Waarom doe ik zo ik heb geen gevoelens voor hem, we zijn gewoon vrienden. "Hoezo hij komt er niet achter" zeg ik stotterend. "Ik zeg niks op voorwaarde dat je toegeeft dat dat je de kus zalig vond" zegt Tim en knipoogt. Mijn wangen kleuren rood. Ja ik vond die kus gewoonweg de beste die ik ooit heb gehad. Hij was beter dan alle kusjes van James te samen. Dit was een ware liefde kus. Ik schrik van mijn eigen gedachten. Ik kom langzaam op Tim af en pak zijn schouders beet en breng mijn lippen naar zijn oor. "Dat was de beste kus ooit" zeg ik en trek me terug al blozend. Ik kijk weer in zijn ogen en zie iets glinsteren. Zou hij echt van me houden. Ik kijk achter me en zie Katy wegkijken. Dan lopen we samen naar ons lokaal.


Ik zie James staan en loop naar hem toe. "Ik ga verhuizen" zegt hij cool in mijn ogen. "Ik verhuis naar Schotland" zegt hij en hij kust me op mijn voorhoofd. Ik kijk om naar Tim en zie dat hij een knipoog geeft. Nee dit kan niet waar zijn. "Kunnen we het op lange afstand proberen babe. alsjeblieft" zegt James. "Ja natuurlijk zeer graag" zeg ik en barst in tranen uit.


Ik zit thuis voor de tv en ben stil. Ik weet het allemaal niet meer. Hij deed zo cool toen hij het zei. Opeens gaat mijn gsm af. Ik hoop dat het James is maar het is mijn vader. "Hallo schat hoe gaat het met je" vraagt hij lief. "Niet zo best" zeg ik treurig. "Oei lieverd sorry maar ik belde eigenlijk dat ik vanavond niet thuis kom. Maak je over mij maar geen zorgen en ga maar lekker slapen. Ik zie je morgen" en hij hangt op. Ik hoorde een raar geluid toen ik met hem belde maar schonk daar verder geen aandacht aan.


Er gaan uren voorbij en ik hoor niks van geen een van mijn vrienden of mijn pa. Ik zit nog steeds treurig op de bank tv te kijken. Nou ja, als je het kijken kan noemen. Ik denk de hele tijd aan James. Ik barst weer in tranen uit. Plots gaat mijn telefoon weer. Natuurlijk is het Katy. Ze heeft het vast net gehoord over mij en James en wilt me troosten. Ik neem op en zeg met droevige stem 'hallo' terwijl ik mijn verdriet probeer weg te werken. Een bezorgde Katy klinkt door de telefoon. "Gaat het ik hoorde het van James dat die weg gaat en dacht meteen aan jouw" zegt ze. "Het gaat best" zeg ik lief tegen haar maar ik weet dat mijn verdriet nog steeds te horen is. "Ik kom nu naar je toe" zegt Katy. "Maar het is al laat" zeg ik terug. "Is je pa thuis" vraagt ze. "Nee die komt pas morgen terug". "Dan blijf ik slapen" zegt ze vrolijk en voor ik iets kan zeggen hangt ze op. De beste vriendin die je u maar kan wensen denk ik bij mezelf en glimlach.


Na een klein kwartiertje gaat de deurbel. Ik stap naar de deur en doe hem open. Tot mijn verbazing zie ik Tim staan. "Ik heb gehoord dat je verdrietig bent dus ik ben direct gekomen"zegt hij en schenkt me een glimlach. "Oh ehm bedankt maar Katy komt al slapen dus" zeg ik nerveus. "Ah ik zal jullie niet storen dan. maar is ze er al" vraagt hij nonchalant. "Nee" en kijk in zijn ogen. "Mag ik anders binnenkomen tot Katy er is" zegt Tim en kijkt me aan. "Tuurlijk kom maar binnen" ik loop naar de keuken en roep vanaf daar wat hij wil drinken.


Ik breng twee glazen cola naar de woonkamer waar Tim op de bank zit. "Een cola voor meneer" zeg ik lachend. We lachen allebei en hij kijkt me aan. dan word zijn blik serieus. "Ga je echt een lange afstandsrelatie beginnen nu James naar Schotland verhuisd" zegt hij en kijkt me diep in de ogen. Ik twijfel en knik. Tim zucht en kijkt weg. "Zo'n relaties duren nooit lang Jade neem dat maar van mij aan" zegt Tim en kijkt me weer aan. "Sterkte" zegt hij en staat op. Ik blijf zitten op de bank en tranen lopen weer over mijn wangen. "Is het dan geen moeite om het toch te proberen" zeg ik snikkend. "Dat moet je zelf weten" zegt Tim en gaat weer naast me zitten en legt een arm om me heen.


De bel gaat en ik schrik op. Ik ben in slaap gevallen in Tim zijn armen. Ik sta vluchtig op en kijk eerst door het gaatje. Het is Katy en ik doe de deur open. "Hey meid gaat het een beetje" zegt Katy terwijl ze me in een dikke knuffel trekt. "Ja Tim heeft me gezelschap gehouden tot dat jij kwam" zeg ik. "Nou ik ben er nu dus hij kan doorgaan" zegt ze lachend. Ze kijkt Tim aan. "Vanavond is een meiden avond" zegt ze serieus en kijkt me terug aan. "Alleen voor ons twee" en ze glimlacht. Dan schieten we alle drie in de lach. "Ik ging toch net vertrekken" zegt Tim. Hij kijkt ons aan en loopt naar de deur en geeft me een knipoog en loopt de deur uit.


Niet veel later zitten we in onze pyjama's tv te kijken met warme chocomelk. "Heerlijk" zeg ik. "Nou vertel eens meid ik zie aan je dat er meer dwars zit dan het feit dat James verhuisd" zegt ze en kijkt me onderzoekend aan. Ik verslik me bijna in de chocolademelk. "Nou ja het stelt niks voor maar. Het feit dat James het slechte nieuws zo cool kwam vertellen maakt me niet echt happy" zeg ik en voel tranen opborrelen. "Maar meisje toch" probeert Katy me te sussen. "Het komt allemaal wel goed. Ga je er een lange afstandsrelatie van maken" vraagt ze nieuwsgierig. "Ja we gaan het proberen" zeg ik al iets rustiger. "Oke maar hoe zit het nu met Tim. Waarom kuste die jouw" zegt ze en wacht vol spanning af op mijn antwoord. "Hij zei dat hij van me houd" zeg ik en voel hoe mijn wangen rood worden. "Dat is zo schattig" roept Katy. "Maar zie dat James er niet achterkomt" zegt ze serieus. "Ja snap ik" en kijk weg.


De rest van de avond gaat snel voorbij. We praten niet meer over James of Tim of over jongens. Het is elf uur in de avond en we besluiten om in bed te gaan liggen. Net als we de tv uitzetten horen we geklop op de deur. Ik stap naar de deur en doe die open. Een doorweekte James staat voor mijn neus. En zijn dat nou tranen?


********************************************************************

volgens mij is dit mij langste hoofdstuk ooit



een Droom of een NachtmerrieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu