6)Ja of nee?

33 4 0
                                    

Ik kijk naar buiten en zie een gedaante staan in het maanlicht. Ik kijk even heel goed en zie dan uiteindelijk James staan. Dit kan niet waar zijn. James heeft een boeket bloemen vast en er ligt een gitaar naast hem. Hij pakt de gitaar en begint te spelen. Hij kan prachtig spelen. Zingen doet hij niet. Als hij klaar is gaat hij op een knie zitten. "Lieve mooie Jade. Wil je alsjeblieft mijn vriendin zijn" hoor ik hem zeggen en met die woorden vergeet ik alles om me heen. Mijn hart begint sneller te kloppen. Mijn handen zweten en voor ik het zelf besef doe ik mijn raam toe en spurt naar beneden. Ik doe mijn schoenen snel aan en loop in mijn pyjama naar buiten. Het is ijskoud maar dat kan me niet schelen. Ik loop naar James toe. "heel graag" zeg ik buiten adem. James leunt dichter bij en pakt mi heupen vast. Mijn lippen zijn een millimeter verwijdert van de zijne. "Mooi" zegt hij zacht. Dan voel ik zijn lippen op de mijne.

Triiiing! Ik doe mijn ogen open en zet de wekker uit. Ik kijk om me heen en probeer me te herinneren wat er gisteren was gebeurt. Mijn eerste kus, de date en... IK HEB EEN VRIENDJE!!! Zou het waar zijn? Heb ik echt een vriendje? Of heb ik het gedroomd? Nee dat kan niet. Ik sta op en neem een douche. Trek een gewoon shirt aan en een spijkerbroek. Ik loop naar beneden neem een appel en ga naar buiten. Terwijl ik mijn fietssleutel uit mijn zak haal stoot ik tegen iemand aan. "Het spijt me heel erg ik had je niet gezien" probeer ik het goed te maken. "Maakt niet uit" zegt een stem. Ik raap mijn sleutels op en kijk naar boven. Ik zie het gezicht niet direct omdat er zon op komt. Maar dan zie ik het. Het is Tim.

"Wil je samen naar school fietsen?" vraagt hij lief. "Natuurlijk" antwoord ik. James zou dit toch wel goed vinden zeker? Tim is toch ook zijn vriend. "Ik pak mijn fiets even en dan zie ik je hier straks weer" zegt hij. "Is goed tot zo" en ik loop naar mijn fiets. Tot mijn verbazing is Tim snel terug. Ik heb niet gezien waar hij naartoe ging e eerlijk gezegd maakt het me ook niks uit.

We reden in stilte naar school. Opeens begint Tim te zingen. Hij had een oortje in en er kwam blijkbaar een leuk nummer op dat hij besloot mee te zingen. Hij zingt echt slecht! Maar wel heel schattig moet ik toegeven.

Als we op school aankomen zetten we onze fietsen weer naast elkaar en Tim komt voor me staan. "Fietsen we na school ook samen terug?" "Ja hoor" zeg ik. "Ehm en wil je langs komen bij me thuis dan kunnen we elkaar beter leren kennen" vraagt Tim heel zacht terwijl hij naar de grond kijkt. Ik snap het niet. Hij ging toch wachten op zijn ware? En ik heb iets met James dus mij kon die niet krijgen. Of wist hij er niks van? Ik besloot het hem te vertellen. Plots hoor ik een harde stem achter me. "Laat mijn meisje met rust" zegt een hese maar heel luide stem. Ik sta als verstijfd voor me uit te staren. Dit is niet goed...

***
Ik houw van open einde dat maakt het spannender. Ik hoop dat dit een goed boek is. Of op zen minst een beetje leuk. XXX

een Droom of een NachtmerrieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu