POV Milou:
die ochtend moeten we al vroeg het bed uit voor de echo. Om 6:30 gaat de wekker af en maken Rob en ik ons klaar. Om 7:30 zijn we beide klaar om te gaan en stappen we de auto in. Gelukkig is het niet zo ver rijden dus we zijn er met 10 minuutjes. We zitten beide erg gespannen in de auto maar we weten wel dat het allemaal goed komt. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben maar toch wil ik het wel. Ik zit diep verzonken in mn gedachten als Rob me aantikt. Ik schrik op en kijk hem aan.
"We zijn er schat" zegt hij met een glimlach.
Hij stapt uit, loopt om de auto heen en doet als een gentleman mijn deur ook open. Hij pakt mn hand vast en dan stap ik uit. Dan gooit hij de deur dicht en doet de auto op slot en dan lopen we samen naar binnen. We moeten in de wachtkamer gaan zitten en het duurt een tijdje voordat we worden geroepen. Na een kwartiertje worden we naar binnen geroepen en moet ik op een bedje liggen. Eerst word er ons van alles verteld over het ouderschap en hoe de echo gaat verlopen, dan worden er nog een aantal vragen gesteld die we moeten beantwoorden en dan is het zo ver. De gynaecoloog doet mijn shirt naar boven zodat mijn buik zichtbaar is, dan doet ze er een koude gel op en zet ze het apparaat op mijn buik. Ik kijk mee op het scherm maar ik snap er helemaal niks van. Ik kijk Rob aan maar ik zie hem ook met een vragende blik naar het scherm kijken. De gynaecoloog verteld van alles terwijl ze alles onderzoekt maar ineens is ze eventjes stil. Ik kijk haar aan en zie dat ze een verraste blik heeft. Dan kijkt ze onze kant op en weer ze niet wat ze moet zeggen.
"Ik zie niet 1 kindje, maar ik zie er 3"
Ik kijk Rob aan en ik voel tranen over mijn wangen rollen. Rob veegt mijn tranen weg.
"Het is nogal overweldigend" zegt hij tegen de gynaecoloog.
"Zal ik jullie eventjes alleen laten?" vraagt ze aan ons. Rob knikt en dan loopt ze de kamer uit.
Rob geeft me meteen en knuffel en probeert me gerust te stellen.
"We hebben genoeg mensen die ons kunnen helpen schatje, komt allemaal goed"
"Maar wat als-"
"Nee geen 'wat als', het gaat goed komen. Wij kunnen dit"
Na een tijdje komt de vrouw terug en geeft ons wat uitleg. Dan print ze de echo foto's uit en geeft ze ze mee aan ons.
Als we weer in de auto zitten bel ik Emie, zij is de enige, naast Rob natuurlijk, die weet dat ik zwanger ben dus dit moet ze ook meteen weten. Emie is heel enthousiast en wil me met alle liefde helpen.
Als we thuis komen vliegt Emie meteen om mn nek. Ik trek haar mee naar Rob zijn kamer waar we op het bed gaan zitten en ik pak de foto's erbij en laat ze zien. Ze is erg blij zo te zien en ik ook wel. Ik heb mn mindset veranderd en kijk er nu anders naar. 3 kinderen is veel werk maar wel leuk, en geweldig dat ze nu in mn buik groeien natuurlijk. Emie en ik zijn aan het praten wanneer Rob binnen komt. Hij geeft me een kus en komt dan naast me zitten.
"Hoe wil je het eigenlijk aan de rest vertellen?"
Emie, Rob en ik proberen een plan te bedenken hoe we het op een leuke manier aan de rest kunnen laten weten. De meiden weten het al dus alleen de jongens moeten nog. Dan komen we met het idee om een kaartje te kopen en erop te schrijven 'Hallo oom Matthy, Koen, Raoul en Milo, wij kijken er naar uit om jullie over 9 maanden te ontmoeten'. Rob besluit meteen naar de winkel te gaan voor het kaartje en binnen een kwartier is hij weer terug. Ik schrijf de tekst erop en dan zorgen we dat iedereen bij elkaar komt. Als iedereen bij elkaar zit leg ik de envelop met het kaartje erin op tafel.
"Dit is voor alle jongens, behalve Rob" zeg ik tegen ze.
"Jullie mogen het zelf uitvechten wie hem open maakt, maar de tekst die erop staat moet hardop voorgelezen worden" voegt Rob eraan toe.
Koen grist meteen naar het kaartje en haalt hem uit de envelop.
Dan begint hij met lezen, "hallo oom Matthy, Koen, Raoul en Milo, wij kijken er naar uit om jullie over 9 maanden te ontmoeten" komt er uit zijn mond.
Ze kijken me met zn allen met open mond aan.
"Je bent zwanger?!" roept Matthy die als eerste iets uit kan brengen.
Ik kijk hem aan en knik. Meteen staat hij op en geeft me een knuffel. Dan volgt de rest ook.
"Maar wacht, ik hoorde 'wij'" zegt Lieke
Ik glimlach en dan knik ik weer.
"Dus je krijgt een tweeling?!" roept ze meteen.
ik schud mijn hoofd en steek 3 vingers in de lucht.
"Een drieling, omfg!"
Iedereen is enthousiast nu ze dit weten, en ik ben opgelucht dat ik het heb kunnen vertellen. Nu alleen nog de mensen op insta.
Na een beetje gepraat te hebben met iedereen vertrek ik weer naar Rob zijn kamer en pak de echo foto erbij en mijn positieve zwangerschapstest. Ik leg het neer en maak een foto, alvast voor op mijn verhaal. Dan komt Rob binnen en begint over een foto samen met de echo om op insta te zetten. We besluiten dit ook meteen te doen. Nadat we de foto hebben gemaakt twijfelen we over of we het nu al op insta moeten zetten of niet maar we besluiten het wel te doen, anders duurt het weer veel te lang en we willen het op dit moment meteen iedereen laten weten. Eerst zet ik de foto op mijn verhaal.
(ja i know, het is maar 1 kindje maar kon geen leuke foto vinden met een drieling)
Ik zet erbij "Yes jongens, ik ben zwanger!" Ik wil niet meteen alles erbij zetten want dat was ik van plan voor onder de foto op mn feed. Ik plaats hem en dan ga ik meteen bezig met de andere foto.
@milouverschuuren Yes jongens, ik ben zwanger! Zwanger van maar liefst 3 kindjes. Om heel eerlijk te zijn, dit was niet gepland maar we zijn er wel echt blij mee! 3 kindjes verzorgen wordt veel werk maar wel een hele ervaring. We verheugen ons er nu al op, maar we moeten wel nog een aantal maanden wachten. Het is een vrij zware periode nu voor mij dus jullie steun zou erg gewaardeerd worden <3
Rob zet hem er op hetzelfde moment op als ik, met de caption:
'Niet 1, niet 2, niet 3 maar 3 counter pounters. oh kut, verkeerde. Niet 1, niet 2, niet 3 maar 3 kleine kindjes onderweg, zie jullie over 9 maandjes!'
We krijgen al meteen heel veel lieve reacties en veel lieve dms wat me heel erg helpt.
yesss, thank u voor 1.1k reads omg. Was helemaal niet serieus hiermee begonnen en doe het nu nog steeds voor mn plezier maar ben echt blij om te zien dat jullie het leuk vinden om te lezen :)
Sorry trouwens als dit deel saai is maar som raakt mn inspiratie een beetje op dusja, maar ik doe mn best om er elke keer iets leuks van te maken.
JE LEEST
Couldn't Do It Without You
RomanceDit verhaal gaat over Milou en de bankzitters, lees de intro voor iets meer info. ⚠️TW⚠️ Scheldwoorden, depressie, selfharm, suïcidale gedachten en mishandeling