İdeolojik Haller Vol.2

21 1 0
                                    

Tarihe adini yazdirmis cogu olay ve kisinin gecmisine goz atildiginda fahiselere rastlamak mumkundur.Cogu gunumuz din adami/mensubu tarafindan (her ne kadar onlardan nemalansalar da, kendileri ile yuzlesmeye cesaretleri olmadiklarindan) hos karsilanmayan fahiseligin cikis noktasi yine dinlerdir; Ilk fahiselik, dinsel torenlerde Tanri ve Tanricalar icin duzenlenen ayinlerde ‘kutsal fahiselik’ olarak ortaya cikmistir.

Felsefe denilince ilk akla gelen Sokrates ve Platon’un ogretmenlerinden birinin de fahise oldugu soylenir. O donemdeki bir cok bilim adamina ogretmenlik yapan yine ayni kisidir.

Buyuk piramidin her tasinda bir fahisenin hakki vardir.

Hacli seferlerine binlerce fahise katilmistir.

Fakat -günümüzdeki gibi- isine gelince istenildigince yararlanilan bu kisiler, yasalar karsisinda en kotu muameleye magruz kalmislardir.

Tarih gosteriyor ki iki tur fahiselik var; Birincisi, ne yaptigini gizlemeyen, durust kisiler. Ikincisi, yapilanandan yararlanan ve nankorluk eden, ruhu fahiseler.

Fahiseler hakkinda empati kurmak, beynin bekaretini bozmaz.

Kucuk dukkanlarimizda, ofislerimizde bir kac resmi evrak, kagit parcasi ile dunyayi kurtardigimizi duşunuyoruz. Ama cogu zaman sadece kalori harciyor ya da gotumuzu buyutuyoruz. Bir kac imza, kaseler; siyah murekkepten öte degiller. Bilmem kac metrekarede yaptiklarimiz; gunu, haftayi, ayi kurtarmalik super aptalliklarimiz. Mecburuz, mecbur birakildik.

Yasananlara tepki gosteremeyecek kadar mesgul artik insanlar. Oniki saat calisip maasi dusunmekteler, taksitleri, borcları dusunuyorlar. Kadinlarin beyni bulandirildi, dizileri, indirimleri, kiyafetleri dusunuyorlar. Cocuklari televizyon, oyunlar, okullar, aileleri cahillestiriyor.

Hayir diyemiyoruz; cunku dizinin yeni bolumunu bekliyoruz.

Hayir diyemiyoruz; cunku primi dusunuyoruz.

Hayir diyemiyoruz; cunku issiz kalmaktan korkuyoruz.

Hayir diyemiyoruz; cunku babamiz kizar.

Hayir diyemiyoruz; cunku vatan haini oluruz.

Hayir diyemiyoruz; cunku gunah.

Hayir diyemiyoruz; cunku hayir demiyorlar.

Yeni nesile goz dikildi, egitim ele gecirildi, memur ve yaslilar iki kurusa muhtac edildi. Grev yasak, bagirmak yasak, tepki yasak, hak aramak yasak, jop yasal, biber gazi yasal, dayak yasal, siddetin her turlusu yasal, tecavuz yasal, anal yasak, oral yasak, n.c yasal, akit yasal, ozgur gundem yasak, zehirli sut yasal, alkol yasak, din cehaleti yasal, bilimin aydinligi yasak.

Sistemin kolesiyiz, bunu inkar ediyoruz, gereksiz ayrintilara takiliyoruz, su an neden Turkce karakterler kullanmadigimi dusunuyorsun. Ama mecliste bizi sikenleri dusunmuyoruz.

Isin ozu o yani.

--İdeolojik Haller Vol.3'te görüşmek üzere---

Sorgulama GünlükleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin