Part 7 (1 of 2)

1.7K 90 2
                                    

Di Kantin Sekolah

*Chanyeol POV*

"Laju gila budak ni jalan.. bukan nak tunggu aku pun.. lembap!"

Chanyeol ternampak Eunji sedang makan di meja kantin keseorangan, Chanyeol berfikir sama ada dia nak pergi teman eunji atau tidak..

" Haduhh caner ni.. nak pergi ke tanak.. nak ke tak? aduhh kenapalah aku buat camtu tadi.. malunya.. hmm.." Chanyeol kehulur ke hilir memikirkan sama ada dia nak pergi atau tidak.

*FLASHBACK*

" Weh Eunji ikut aku jap.." kata Chanyeol.

" Nak gi maner?" tanya Eunji pelik.

"Adelah.. Jom lah.. kejap je, aku nk ckp ngn kau sesuatu ni! Jebal~" Chanyeol mula buat aegyo, dan perbuatan itu membuatkan eunji hampir termuntah.

"Tak nak! aku da janji ngn  Aira nak makan sesama. Nanti lah ehhhhh...!!!" belum sempat Eunji menghabiskan percakapannya, Chanyeol sudah tarik dia pergi ke tempat yang ingin Chanyeol tujui.

" Wei ape ni? Sakitlah! " Eunji cuba melepaskan tangannya dari genggaman Chanyeol, tapi ternyata gagal. Chanyeol pula tidak mengendahkan Eunji dan terus menariknya ke belakang sekolah.

Tetapi, malang selalu tidak berbau kan? Chanyeol tersangkut kakinya di batu, dan membuatkan dia terjatuh. Disebabkan tangannya erat memegang tangan Eunji, Eunji pun terjatuh di atas badan Chanyeol. Muka mereka dekat sekali, Eunji terpanar melihat ke'henseman' Chanyeol, idola yang di puja puja sekolah ini. Chanyeol pun sama, tidak bergerak langsung. Chanyeol merenung mata Eunji sedalam-dalamnya. Posisi mereka kekal selama lebih 2 minit. 

Akhirnya, Eunji tesedar. Dia terus bangun dari badan chanyeol, chanyeol pun bangun daripada terbaring. Muka mereka berdua bertukar warna merah padam. Chanyeol mengurut belakang lehernya untuk menghilangkan rasa kekok dalam dirinya.Eunji pula menundukkan kepalanya ke bawah.

"er.. mianhae, aku.. aku.. aku x sngaja! Kau.. kau.. kau okey?" tergagap gagap chanyeol memulakan percakapannya.

"huh? Aku.. akku.. okey.. kau nak bincang pasal apa tadi?" tanya Eunji.

"ahh.. oh tadi tu.. sebena..." belum sempat Chanyeol menghabiskan percakapannya, telefonnya berbunyi minta dijawab segera. Chanyeol mengeluarkan telefonnya dan menjawab panggilan itu.

"Yeobeoseyo.. nae.. saya datang sekarang.." Chanyeol meletakkan panggilan itu dan memandang eunji.

"Mian.. aku kene pegi sekarang. Cikgu panggil... sorry lagi skali sebab.." Chanyeol sengaja menggantungkan ayatnya, dia terlalu malu dengan kecuaiannya sehingga menyebabkan Eunji terjatuh.

"Gwaenchana.. aku.. kalau camtu.. aku pergi kantin dulu... bye!" Eunji laju meninggalkan tempat itu dan menuju ke kantin.

"nanti aku datang! Tunggu tau.." Chanyeol sempat berpesan kepada eunji sebelum dia hilang dari pandangan Chanyeol. Chanyeol mengeluh berat lalu pergi meninggalkan tempat itu dan pergi berjumpa cikgunya.

* END OF FLASHBACK *


"Haih.. camne ni.." Chanyeol kembali berfikir, makin difikirnya makin malu dibuatnya. Tiba-tiba seorang gadis tidak sengaja melanggarrnya. Jatuh terduduk Chanyeol dibuatnya.

"Eh! Chanyeol! Mian! aku tak perasan kau tadi.." gadis tadi meminta maaf kepada Chanyeol. Chanyeol mengangkat mukanya,terbeliak besar matanya. Dan di pandangannya ialah.. Eunji! Terus mukanya bertukar merah padam. Eunji menghulurkan tangannya untuk membantu Chanyeol bangun. Chanyeol lalu menyambut tangan Eunji dan bangun dari jatuhnya tadi.

Benci Jadi Cinta [ Chanyeol & Eunji ]Where stories live. Discover now