Eunji menapak masuk ke rumahnya dengan keadaan yang basah kuyup. Baru sahaja dia hendak lari ke biliknya, emak Eunji muncul di belakangnya.
"Eunjii! Kenapa basah basah ni? Kaki tuu, kenapaaa??" soalan bertubi-tubi diberikan oleh emaknya tanda kerisauan. Eunji cepat cepat lari terenjut-enjut ke biliknya sambil menjawab, " Tak da apa, tadi hujan lupa bawa payungg, kaki terseliuh menari tadii!".
"Haa itulah careless lagi! Lain kali sediakan payung dalam beg, dah tahu musim hujan ni kenelah bawa payung. Kaki tu macam mana nak berjalan kalau macam tu? blablablaaaa~" bebel emak Eunji. Eunji tidak mengendahkannya lalu masuk ke dalam bilik.
Eomma ni, orang sakit ni boleh pula nak membebel.
Tanpa membuang masa, Eunji terus meluru masuk ke bilik air dan membersihkan badannya.
******
Eunji menguap. Dia menoleh kepala dan lihat jam yang tergantung di dindingnya. Jam menunjukkan pukul 11.30 malam. Dia menutup buku yang dibacanya dan mengemas meja.
*Kring-Kring* Bunyi tersebut menandakan ada mesej yang masuk. Eunji membuka mesej tersebut, mesej dari 'Si Capang' tertera di skrin telefonnya.
Si Capang: Kau.. okey? Sorry aku buat kau main hujan tadi.
Eunji: Okay.. haha tak apa lah.
Si Capang: Emm.. baguslah. Esok, aku ada benda nak cakap kat kau. Datang tau!
Eunji: Tapi.. kkaki aku..
Si Capang: Besok aku amik kau, tunggu kat luar pukul 7. Lambat tinggal!
Eunji: Ei tak suruh pun amik. Kalau aku tak nak?
Si Capang: Jangan naughty, kalau tak haa tau la apa aku nak buat *emoji smirk*
Eunji: Heh.
Heh, sibuk je. Pastu nanti mula lah nak kata aku menyusahkan~ -_-
Eunji mengeluh. Tetapi dalam hati hmm dah bertaman dah! Dia melabuhkan dirinya di atas katil dan memejam matanya.
*****
EUNJIIIIIIIII BANGUN! PAKWE KAMU DAH TUNGGU DAH TU! EI ANAK DARA NI DAH TAU NAK SEKOLAH TIDUR LAMBAT! BANGUNNNN!
"Aaah! Sakitt!" Eunji mengeluh kerana tidurnya dikacau oleh emaknya yang dari tadi memukul punggungnya supaya dia bangun. Eunji yang separa sedar membuka matanya dan mengerling ke arah jam yang menunjukkan pukul 7 tepat. Membuntang luas matanya! Terus matanya menjadi segar. Eunji lalu pergi mengmbil tuala dan menyiapkan diri.
Usai bersiap, dia menurun tangga dan mengalas begnya. Langkahnya terhenti apabila melihat Chanyeol sedang menyandar di dinding ruang tamu sambil melihatnya dengan muka yang ketat.
Eh pahal mamat ni ada kat sini? Pandang aku semacam pulak tu..
Eunji lalu tidak mengendahkan kehadirannya lalu menuju ke pintu. Belum sempat dia hendak melepasi Chanyeol, dirinya ditarik sekaligus memberhentkan langkahnya.
"Ehh, nak pergi mana?" ujar Chanyeol sambil menahan Eunji.
"Mana lagi? Sekolahlah!" jawab Eunji sambil ingin cuba melarikan dirinya.
"Kau lupa lagi? Anak dara apa kau ni bangun lambat?"
"Lambat apanya? baru pukul 7.10? Yang kau ni buat apa dekat rumah aku ni?"
-_- Chanyeol membuat muka. Eunji memandangnya pelik.
Chanyeol lalu menunduk mendekatkan dirinya ke telinga Eunji dan membisik, "Kita kan... dh janji nak pergi sekolah sesama? Lupa ke sayang?"
Eunji terkedu. Telinga berasa panas, bulu romanya terus meremang! Dia membuat muka sepuluh sen meminta maaf kerana dirinya yang nyanyuk.
"Nyanyuk! Cepat! Nanti lambat, tinggal!" Chanyeol berkata lalu menapak keluar dari rumah Eunji. Eunji mengekori Chanyeol dari belakang, dan ternganga sebaik sahaja dia keluar dari pintu rumahnya.
"Kau nak aku naik motor, dengan kau??" tanya eunji sambil membuntangkan matanya dengan luas.
"Lambat, tinggal." tanpa banyak menjawab, Eunji akur lalu memakai kasut dan mendekati motor milik Chanyeol. Besar woo! Orang kaya kan, bolehla..
Eunji memakai topi keledar yang diberi lalu duduk di belakang Chanyeol. Mukanya berasa panas dan tidak selesa kerana perst time kot duduk belakang si chapang ni bruh kalau kau malu tak?
Chanyeol lalu menghidupkan motornya dan memecut ke sekolah.
*****
Setibanya di perkarangan sekolah, semua pelajar di situ ternganga kerana ternampak motor milik Chanyeol yang besar itu, ditambah pula dengan kehadiran seorang perempuan di belakangnyaa!
Motor Chanyeol diparkirkan di tempat yang terpencil, Eunji lalu melompat turun motor milik Chanyeol dan mencebik.
"Muka tu asal?" ujar Chanyeol.
"Kau sengaja bawak laju kan supaya aku boleh peluk kauu? -_____-"
"Kau yang peluk aku tadi, salah aku pulak?"
"Yelah, cuba bawak perlahan! Ei lain kali tanak lah naik dengan kau, ambil kesempatan! Dha lah nyawa aku hampir diragut tadi, kalau aku mati tengah jalan macam mana? Kalau aku terbabas macam mana?? tak sempat aku nak kawin! banggakan mak ayah akuu.."
HAHAHAHAHAHAHAHHH! Tergelak besar Chanyeol melihat gelagat Eunji. Eunji pula membuat muka menyampah.
Chanyeol hanya tersenyum dan menjentik dahi Eunji, lalu beredar dari situ. Eunji mengaduh lalu mengejar Chanyeol sehingga ke kelas.
*****
Haloo~ Imma back!
Maaf ini ja yang sempat update~ Jangan risau, disebabkan PT3 dah abisss, saia akan update lagi banyak, kalau boleh nak abiskan secepat yang mungkin! Terima kasih banyak banyak sebab support saia, walapun saia malas gila nak gerakkan tangann ni menaip! hehe~ Jangan lupa follow, vote, and comment!
Di sini saia sediakan virtual hug untuk korang sebab masih sokong novel ni walaupun dah lama tak update~
*VIRTUAL HUGSSS*
xoxo, biscuittae :3
YOU ARE READING
Benci Jadi Cinta [ Chanyeol & Eunji ]
FanfictionBak kata orang, gaduh lama lama jadi sayang. Eunji yang sudah lama mengenali Chanyeol sudah masak dengan perangainya yang suka kacau orang. Semakin hari mereka bersama, Semakin berputik cinta mereka. Hope you guys enjoy it as much as I put my passi...