Part 7 (2 of 2)

1.8K 99 7
                                    

Mereka berpandangan antara satu sama lain. Mereka seakan tidak percaya apa yang ada di dalam kertas itu. Muka Eunji terus bertukar merah. 

"Takkanlahh....." Eunji bersuara. Chanyeol hanya mampu mengeluh dan menggaru kepalanya.

Kertas kecil itu dicampak oleh Eunji. Kemudian, cikgu Park Bom datang mengutip dan membuka kertas itu untuk tahu isi kandungannya, dia kemudian tersenyum puas. Didalam kertas itu nyata tertulis..

#Trouble maker- Trouble maker

#Trouble maker- Now

Seperti yang dijangkakan oleh cikgu itu. Dia memandang eunji yang sudah mengeluh lalu berkata perlahan,

"Eunji, kali ni cikgu nak kamu berdua buat betul betul, cikgu sebenarnya memang nak kamu berdua menari lagu ni! Mesti best nanti..haha, lagipun kamu berdua ni sesuai, x macam si suzy tu.. cikgu pun x suka dia.. untunglah kamu berdua dapat yang ni.. cheer up! Fighting kay?"

Cikgu Park Bom memberi mereka berdua semangat. Mereka hanya mampu mengangguk. Perasaan eunji bercampur-baur. Rasa marah pun ada rasa sedih pun ada, rasa macam nak nangis pun ada! kesian.. Tatkala cikgu Park Bom berlalu pergi ke kumpulan lain, chanyeol pula bersuara,

"Aku tahu kau pun tak suka, tapi nak tak nak kene buatlah jugak.." 

Eunji kekal berbisu.

"Hmm tak kan kau nak macam ni, kalau kau macam ni memang kita takkan akan x dapat markahlah. Kau nak ke macam ni? Cheer up lah skit! hahahahahahahahahaahhahahahaha" Chanyeol memujuk Eunji dengan mengeluarkan happy virusnya, Eunji pula tergelak kecil melihat telatah Chanyeol yang pandai mengambil hati orang lain. 

Chanyeol mengeluarkan handphone dan membuka youtube untuk mencari 'live performance' yang pernah dilakukan olaeh kumpulan Trouble Maker. Mereka memerhati setiap satu langkah yang dibuat oleh Trouble Maker itu, mereka seperti pasangan serasi! Terpegun Eunji dibuatnya.

"Macam susah je.." Eunji bersuara.

"Tak lah susah mana.." Chanyeol menafikan.

"Memanglah kau punya part tak susah! Sebab kau pegang pegang je.. hmm.." Pipi Eunji mula terasa panas, dia memegang kedua-dua belah pipinya. Chanyeol pula memandang ke arah lain sambil berkata,

"Dah memang tarian dia macam tu..nak buat macam mana.. haha! Siap lah kau nantiii!!" Chanyeol mengusik Eunji. Raut muka Eunjimula bertukar. Eunji takut dan risau, dia tak mahu badannya dipegang lebih lebih! 

Tangan Chanyeol lantas mencubil pipi gebu Eunji dan mengusap kepalanya lembut.

"Mana ada lah.. Aku gurau je. Kau jangan lah takut, aku takkan apa-apakan kau" Chanyeol tersenyum manis.

"Haa.. apa kata kau ikut aku esok." kata Chanyeol teruja.

"Pergi mana?" tanya Eunji.

"Pegi tempat 'rahsia' aku, kita berlatih kat sana." kata Chanyeol sambil tersenyum sinis.

***************************************

*Time balik sekolah, Chanyeol dan Eunji Jalan sesama nak balik rumah*

" Tempat rahsia tu... kat mana??" Eunji dari tadi ingin bertanya, tapi takut Chanyeol marah pula.

" Jangan risau, sana ramai orang! Kau ni puntak yah lah takut sangat! Bukan aku nak buat apa apa kat kau pun. KIta pergi sana untuk berlatih bukan nya...kau tahu lah kan.." Chanyeol merenung Eunji.

"Ke..kenapa kau pandang aku mcm tu.." tanya Eunji.. pelik

"Ah.. Tak de apa.. Dah sampai rumah rumah kau. Esok kul lapan aku datang rumah kau. Kau siap tau!" Chanyeol menghantar Eunji lalu melambaikan tangannya. Eunji membalas lambaian itu lalu masuk ke rumahnya.

Benci Jadi Cinta [ Chanyeol & Eunji ]Where stories live. Discover now