Part 5

1.9K 95 6
                                    

"Chanyeol..." tegur Eunji.

"Dont worry Eunji.. I'm always right here for you. Dont worry kay?" Chanyeol cuba menenangkan eunji daripada mengalir air mata.

"I..I.. Saranghae!!" Eunji memeluk chanyeol erat dan mula menangis di dalam pelukannya. Chanyeol hanya terpaku.

"Nado.. nado saranghae!" Chanyeol membalas pelukan itu dan mengesat air mata eunji.

"Dah.. x mo nangis! X comel dah!" Kata chanyeol. Eunji hanya tergelak kecil. Chanyeol mula merenung muka eunji. Dia memegang lembut pipi eunji, dan mula mendekatkan mukanya ke muka eunji, eunji hanya membiarkan. Kini, jarak muka mereka hanya beberapa inci. Akhirnya, Chanyeol mencium mulut eunji yang mungil itu. Tetapi.. eunji terus beralih mukanya kerana dia terdengar seperti ada seseorg memanggilnya.

"Eunji!!!! Bangun lah!! Dah lambat ni kau x nk pegi skolah ke!?! woi!" Chanyeol yang dari tadi dalam cubaan mengejutkan eunji dan ternyata ianya gagal.

"Eunji..ireona! Nanti lewat! Kau dah lah tak ada baju.." Chanyeol memukul lembut bahu eunji. Penglihatannya jatuh ke bibir lembut eunji, kemudian ke lehernya. Chanyeol mendekatkan mukanya ke muka eunji.

"Eunji..kalau kau tak nak bangun..nanti..aku cium kau..hehe..." chanyeol berbisik ke telinga eunji. Terus eunji membuka luas matanya. Dan benda pertama yang dia lihat ialah muka Chanyeol. Eunji terus menolak kuat badan chanyeol sehingga chanyeol jatuh terduduk.

"Apa kau nak buat ngn aku hah?! Kau nak buat apa...??!" Eunji terus duduk dan menarik selimutnya. Dia ketakutan.

"Aduhh..kuat gila dia ni.. Kau lah! Orang suruh bngun x nk bngun! Tengok dh pukul berapa ni? Tak nak pergi sekolah ke?" Omel Chanyeol.

"Hah?" Eunji menjadi blur seketika. Dia mengerling ke arah jam. Jam menunjukkan pukul 7.00 pagi ada lagi sejam saja masanya untuk bersiap. Eunji terus bangun dari katil dan menuju terus ke bilik air chanyeol.

"Kejap.... aku kan kat rumah chanyeol.. Bajuu!!" Eunji meluru keluar dan dia terkejut melihat chanyeol di depan pintu yang sedang memegang baju uniformnya.

"Nah, ayah kau hantarkan pagi tadi." Chanyeol menghulurkan baju uniform eunji kepadanya.

"Gomawo..hehe.. tuala?" Ucap eunji. Chanyeol meminjamkan tualanya kepada eunji dan menutup pintu bilik air itu. Dia segera membersihka  dirinya.

"What a clumsy girl.." chanyeol tersenyum sendirian dan menuju ke dapur untuk mengambil sarapan.

****SKIP****

Eunji turun ke tingkat bawah. Dan dia tercegat di anak tangga terakhir. Dia malu. Sebab semalam dia tak sedar yang dia telah tertidur di rumah chanyeol. Tiba tiba mak chanyeol menegur , sekaligus membuatkan eunji terkejut.

"Eunji.. mari sini sarapan.. ommuni ade buat sarapan ni..tercegat apa kat situ? Macam tak biasa je dtg sini. Sini duduk sebelah chanyeol." Mak chanyeol mempelawa eunji untuk sarapan dengan mereka. Eunji akur dan mengambil tempat di sebelah chanyeol. Mak eunji menghulurkan mi hun kepada eunji.

"Gomawo ommuni..^^" eunji memyuap mi hun ke dalam mulutnya.

"So, projek korg dah siap?" Tanya mak chanyeol.

"Dah..dah siap dah" chanyeol menjawab.

"Baguslah..nanti buat elok elok ya.."mak chanyeol memberi semngat.

"Nae.." mereka berdua berkata serentak. Mereka pun berborak borak kecil smbil menjamah makanan.

Selesai makan, mereka pun bergerak pergi ke sekolah. Eunji sempat mengucapkan terima kasih kepada mak chanyeol.

Eunji berjalan dengan cepat, untuk mengelakkan dirinya dari berjalan bersama Chanyeol. Tetapi akhirnya Chanyeol dapat juga mengejar Eunji, Eunji mengeluh kecil. Mereka berjalan seiiringan.

" So, kau dah hafal ke belum?" tanya Chanyeol.

"Mestilah dah.. kenapa??" jawab eunji.

"Tak de apa aku tanya je.. mane tau kau x hafal lagi enn.. mati aku nnti! Nanti tak lulus.. kan susah? Baguslah kau dah hafal.. Ingat! nanti kat depan jangan nervous smpai kau lupa lirik! Kalau kau lupa..." Chanyeol mengingati eunji. 

"Kalau aku lupaa kau nak buat apa?" tanya eunji.

"Aku sepukkk kau nantii !!" Chanyeol berkata sambil mengangkat tangannya tanda seperti mahu memukul orang.

"Ehh.. aku hafal!" Kata eunji sambil mempertahankan dirinya.

" Haa.. bgus bguss kalau tak...." Chanyeol mula mengeluarkan tangannya

"eh ye aku tau lah ko ni! " Eunji memarahi chanyeol.

Setelah lama mereka berjalan, Chanyeol mula berasa penat lalu dia duduk di atas batu tepi jalan. Dia mengeluarkan guitar yang dia pegang dari tadi lalu memeriksa guitarnya.

"Kau ni biar betul..?" tanya eunji.

"Aku penatlah, tunggu lah sekejap.." kata Chanyeol.

"Kalau nk check guitar tu kat skola pun boleh en.. kau ni  pun.. nnti lambat kang susah!" 

"Tak lambat punya.. awal lagi baru pukul 7.00, skola start kol 8~ duduk la sini. Kita practice." Chanyeol mempelawa eunji duduk di sebelahnya. Eunji akur lalu melabuhkan punggungnya di sebelah chanyeol.

Chanyeol mula bermain guitarnya, Eunji pula mula menyanyi.

"Nalgeun ilgijang meonjireul teoreonae mundeuk pyeolchin got geu sogen haemarkge... Nega isseo ajik neon geudaero yeogi namaisseo~" Suara merdu eunji mula kedengaran. Mereka pun berlatih dan berlatih. ketika itu, Chanyeol seperti terikat dengan kemerduan suara eunji. Dia.. Tergoda! 

Ketika itu juga, orang orang sekeliling mula mendekati mereka. Chanyeol dan eunji mula rancak bernyanyi. Orang orang sekeliling mula bertepuk tangan mengikut rentak yang dinyanyikan.

Akhirnya, lagu yang mereka nyanyikan itu tamat. Orang orang tadi memberi tepukan yang sangat kuat sambil berkata 'good job!', 'sedapnya suara kamu!'. Mereka berdua senang hati kerana mendapat komen komen yang baik. mereka menunduk 90 darjah dan mengucapkan terima kasih, lalu bertolak pergi ke sekolah.

 Disebalik kejayaan mereka yang dipuji puji itu, ade spepasang mata jahat yang memerhatikan mereka. Dia tersenyum sinis dan berkata,

"Chanyeol, you're gonna be mine soon."

Benci Jadi Cinta [ Chanyeol & Eunji ]Where stories live. Discover now