kaj imagine voor kirsten

538 7 2
                                    

"Ik weet niet of ik dit kan" zeg ik tegen mijn beste vriendin die tegenover me zit. "Ik denk niet dat je een keus hebt lieverd" zegt ze. Ze heeft gelijk. Ik ben al een week over tijd en ik ben echt bang dat ik zwanger ben. Ik heb ook 's ochtends last van misselijkheid en als ik word ook vaak duizelig dus toen ik dat zei tegen haar, heeft ze een zwangerschaps test gekocht en  is naar mij huis gekomen. Ik pak het doosje en haal de test eruit. Ik kijk haar aan en ze knikt dus ik loop naar de wc en plas over het stripje heen. Als ik klaar ben loop ik terug en kijk naar de gebruiksaanwijzing op de verpakking. "Gelukt?" "Gast, ik plas over een stripje heen, hoe moeilijk kan het zijn?" "Oke oke oke, sorry" zegt ze. "We moeten een paar minuten wachten. Als er 2 streepjes zijn is het positief en 1 streepje is negatief" zeg ik. Mijn hart binkt in me keel. Wat als ik zwanger ben? Zou kaj nog bij me blijven? Zou hij me steunen? Wat als ik zwanger ben en ik moet het hem gaan vertellen? Wat zou hij doen? Als deze vragen spoken in mijn hoofd. "De tijd is om" zegt ze opeens waardoor ik ontwaak uit mijn gedachten. "Kijk jij maar. Ik durf niet" zeg ik. Ze pakt de test en ik ga met mijn handen door mijn haar. "Kirsten..." zegt ze geshockt. "Fuck, nee. Het is positief is het niet?" Vraag ik. Ze draait de test naar mij toe en ik zie 2 streepjes. Opeens hoor ik mijn telefoon gaan. Ik kijk naast me waar hij op de tafel ligt. Het is kaj. "Moet ik opnemen?" "Ja tuurlijk!" Zegt ze. Ik pak mijn telefoon op. "Hey" zeg ik. "Uuhm ja....ja alles is goed hoezo?........ja ik weet het zeker.....oke.... tot vanaovond......ook van jou" ik weet niet hoe snel ik op moet hangen. "Hij komt vanavond. Moet ik het hem vertellen?" "Ja tuurlijk moet je het hem vertellen. Er groeit een baby in je kirsten" "ja dat weet ik zelf ook wel." Zucht ik. "Ik moet gaan lieverd. Ik bel je vanavond okee. Je moet het hem vertellen. Hij houd van je en het is net zo goed zijn baby" "thanx voor alles" zeg ik en ik geef haar een knuffel.

*triiiinngg* oh nee. Dat is kaj. Ik loop snel naar de deur. "He baby" zegt hij. Hij geeft me een kus en loopt naar binnen. "He kaj" "kom even mee okee?"  Zeg ik onzeker. Ik moet het hem vertellen dus ik kan maar beter gelijk met de deur in huis vallen. "He wat is er?" Vraagt hij. Ik pak zijn hand vast en ik neem hem mee naar de bank. "Uuhm ik moet je wat vertellen kaj" zeg ik. We gaan op de bank zitten. Hij pakt mijn hand vast en speelt met mijn vingers. "Je kan me alles vertellen kirsten" "je moet me beloven dat je niet boos word" hij kinkt. Ik heb heel de dag geplant hoe ik het zou zeggen maar nu ben ik het helemaal kwijt. Okee ik zfg het gewoon. "Ik uuhm... ik ben zwanger kaj" zeg ik zachtjes. Voor even is het doodstil. "Is dit een grapje? Want als het dat is, is het niet grapig kirsten" zegt hij geshockt. Ik zucht en sta op. Ik pak de zwangerschapstest van de tafel en geef hem aan kaj. Hij kijkt er naar voor een paar minuten en legt hem terug op de tafel. Hij leunt naar voren en gaat met zijn handen door zijn haar. "Wil je alstjeblieft iets zeggen?" Vraag ik. Ik hoor een diepe zucht. "Wat wil je dat ik zeg kirsten?" "Jezus kaj weet ik veel. Ik wil weten wat je denkt. Ben je boos? Ga je weg? We moeten er over praten kaj" zeg ik. "Wat ik denk? Ik denk dat we gewoon stom zijn geweest. We zijn allebei nog zo jong" "ja dat weet ik kaj. Maar please, kunnen we dit samen doen. Laat me alstjeblieft niet alleen" zeg ik. Inmiddels rollen er tranen over mijn wangen. "Natuurlijk laat ik je niet allen kirsten.  Ik hou zo veel van jou. We gaan dit samen doen okee? Ik weet dat het moeilijk gaat worden maar met de hulp van onze ouders gaat het lukken" zegt hij. Dit was alles wat ik wou horen. Ik geef hem een knuffel. Ik leg mijn hoofd opnzijn schouder en hij strookt met zijn hand door mijn haar.

*eerste echo*

"Oke, dit voelt waarschijnlijk heel koud aan" zegt een vrouw. Ze spuit een soort gel op mijn buik en ze wrijft het uit. "Als het goed is kun je nu het hartje horen" zegt ze. Ze drukt op een knop en we horen een hartje kloppen. Kaj pakt mijn hand vast en mijn moeder staat aan de andere kant van mij. Ik weet dat dit moeilijj gaat worden maar onze ouders steunen ons en het belangrijkste is dat kaj en ik elkaar hebben.

A/N: Kirs_vdv ik hoop dat dit was wat je bedoelde met een onverwachtse zwangerschap. ik vond dit echt leuk op te schrijven dus als je wilt kan ik altijd een part 2 maken xx

b-brave imaginesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu