Derd Ortağı

79 3 1
                                    

Bu hayatta her kesin bir derdi var amma bir çok kişinin derd ortağı yoktur. Peki bu derd ortağı nedir? Sadece dertlerini dinleyen ve tavsiyeler veren biri mi derd ortağı?
Hayır, derd ortağı derdini çekinmeden söylediğin ve aynı zamanda seninde onun derdini dinlediğin biridir. Sadece karşındakinin derdini dinlememelisin hatta karşındakinin derdini kendi derdin gibi hiss etmelisin. Birini anlamak istiyorsan kendini onun yerine koyman gerekiyor. Bunu yaptıktan sonra karşındakini anlarsın ve ona en olumlu tavsiyeleri söylersin. Ben hayatta bir çok insanın derdini dinledim. Ve kendimi karşıdaki kişinin yerine koydum. Ama ne yazık ki, karşımdaki kişilerden çok az bir kısım ben yaptıklarımı bana karşı yaptı. Dinlediğim dertler içinde genellikle aşk acıları var. Bazen öyle aşk acılarının hikayelerini dinledim ki, aşkın insana yapabileceklerini hiç düşünmek bile istemedim. Aşk güzel bir şey ama bazı kısım insanlar takıntılı gibi aşk yaşıyor. Sevdikleri gittikten sonra her şeyin bittiğini düşünüyorlar. Ama aslında hiç bir şey bitmiyor, tam aksine her şey yeniden başlıyor. Tabii ki, her şeyin yeniden başlaması senin elinde. Yalnız sen yeniden başlamak istersen başlar.
  Aslında dert dinlemek çok güzel bir şey sizin ufkunuzu açıyor. Dinlediğin dertten ders çıkarmalı olduğunu anlıyorsun. Eğer bunları yapabilirsen her zaman mutlu olacaksın. Yapamazsan dinlediğin şeylerin aynısını başka birine anlatırken bulursun kendini.

Derdimi dinledim derdimden iğrendim. Onun derdini gördüm derdime imrendim. 

Seni Sensiz Sevdim Ben Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin