Lah. Atok kan dah cakap kat Solar. Atok nak pergi pasar esok pagi. Jadi korang langsung masuk je. Lepastu sarapan. Atok dah siapkan nasi goreng untuk semuanya."
"Oh.. Solar ye."
Glekk
"Sorry, aku terlupa. Hehehe."
_______________________________________-------------------------------------------------------------
"Hmm.. dia itu manis yah. Seperti madu. Eee.. jangan salah paham. Aku ga pernah menjilatnya kok! Sungguh!" -Bensin*
*
*
Author's PoV
"Anu.. Ochobot."
"Ya?"
(N/k) menatap Ochobot ragu. Apa bisa ia curhat pada robot ini, pikirnya.
"Hei.. jangan kau cakap kalau kau nak curhat kat aku."
"Eee.. macam mana kau tau? kau ni robot ke cenayang sebenarnya?"
"..."
Ochobot memutar bola matanya malas. Ia malas meladeni sifat (N/k) yang sedang polos. Ia lebih suka saat (N/k) berbicara kasar padanya.
Err.. Ochobot tuh unik yekan?:v
"Jadi macam ni. Aku.. aku ni suka kat Boboiboy. Uhh.. malunya!"(N/k) menutup wajahnya yang memerah.
"Dah tahu dah."
"Eh.. sejak bila kau tahu?"
"Sejak ayam jantan melahirkan."
"Eh?"
(N/k) menatap aneh Ochobot. Ayam jantankan tidak bisa bertelur, apalagi melahirkan. Apakah saraf otak Ochobot putus? tapikan robot gak punya saraf. Dan tentunya mereka gak punya otak.
"Hmm.. jadi kau nak curhat pasal Boboiboy?" Tebak Ochobot. (N/k) mengangguk mantap. Melihat itu Ochobot menghela nafas.
"Kalau suka dia cakap lah kat orangnya. Apa pasal kau cakap kat aku?"
"Hei, nak cakap macam mana? takkan aku nak cakap suka kat dia dalam kondisi macam ni."
"Kondisi? apa maksud kau?"
"Kau tak tengok kah yang dia ada tujuh? kalau cakap sekarang, maknanya aku cakap suka kat tujuh orang."
"Hm... takpe la."
"Ih.. taknak la. Kau ingat aku nak buat harem kah? dimana satu dari diorang jadi permaisuri habistu sisanya selir. Aku ni bukannya raja."
"Ye kau memang bukan raja. Kau manusia aneh yang datang entah dari mana."
"OCHOBOT!!"
Akhirnya, (N/k) malah berdebat dengan Ochobot. Ia lupa akan tujuan awalnya. Ochobot juga tak peduli. Ia senang berdebat dengan (N/k). Karena saat berdebat, (N/k) menjadi kasar:v
"Pant*k lah lah. Aku ni datang dari dimensi lain."
"Heleh, tipu je kau."
Author's PoV End
To be Continued
Author : bruh.. vote and comment napa. Biar semangat nih:<
Kan nggak bayar juga.. T^T
KAMU SEDANG MEMBACA
Boboiboy X Reader's
RomanceAkibat terkenal pistol emosi milik Adudu, Boboiboy berpecah menjadi tujuh. Pecahannya ialah Halilintar, Taufan, Gempa, Blaze, Ice, Thorn dan Solar. Namun hal ini memengaruhi hubungan (N/k) dengan Boboiboy (original) Mampukah mereka memperbaiki keada...