5⚽️

96 43 10
                                    

Saçlarımın kesilen bölümleri yavaş yavaş yere düşerken, gözlerime dolan yaşa engel olamadım. Hayallerimde uzun saçlarıma taktığım şef şapkası ile pastanemde çekildiğim fotoğrafı baş köşeye asmak vardı. Zor uzayan saçlarım bu hale gelene kadar bayağı bir uğraş vermiştim. Şimdiyse tek hamlede kesiliyorlardı.

Kısa saç değil, küt değil, bildiğimiz bir numara olana kadar kesildi saçlarım. Bu kadar saçım yere düşünce histerik bir ağlama sesi peyda oldu dudaklarımın arasından.

"Suat bu çok tehlikeli bir iş," dedi dayımın nişanlısı Sevda abla saçlarımı kesmeye devam ederken.
"Hayat, Hayati haline gelse bile bu kıza yazık olacak. Futbol bilmez, üstelik erkeklerin ne kadar sert futbol oynadığını bilirsin. Ya karşı takımdan birisi ona zarar verecek bir şeyler yaparsa?"

"Dayımın üstüne gitme Sevda abla, bu karar bana ait," dedim yerdeki siyah saçlarıma bakarak.

"Hayat, bak bu çok meşakkatli bir karar canım. Üstesinden gelebileceğine inanıyor musun?"

Derin bir nefes aldım.

"İnanmıyorum ama başka çarem yok. Ailem bu haldeyken evde öylece oturamam. Babam bir kötü haberi daha kaldıramaz. Ve annem. Kısacası tek çıkar yol bu,"

Sevda ablam saçlarımı kesmeyi bırakınca bir erkeğe benzemem için gereken tüm her şeyi yaptı. Bir kız olduğum anlaşılmasın diye göğüs üzerine sıkı bir korse takıldı.

Sonra elime takımın formasını vererek kabine girmemi istedi. Formayı da alarak kabine girdiğimde buradan çıktığımda her şeyin değişeceğini hissettim bir an için. Bir daha asla eskisi gibi olamayacak bir değişim!

Diz altıma gelen formanın şortunu giydim. Yine uzun gelen formayı giydim. Ayağıma sert kramponları da geçirince tamamen Cilalı spora ait bir futbolcuya dönüşmüştüm. Tıpkı bir futbolcu olmuştum işte.

Kabinde bir süre durduktan sonra kapıyı açıp yavaşça dışarı çıktım.

Dayım beni görür görmez duygulanarak gözyaşlarını yok etmeye çalıştı. Onu öyle görmek beni de hüzünlendirmişti. Dik durmaya çalışarak Sevda ablama baktım.

Sevda ablam daha soğukkanlı davranmıştı. Derin bir nefes alıp bana gururla bakarak "Hayati'den farkın yok canım. Onun kız güzelliği sende de var ama yaratılış ne yaparsın," dedi.

"Basın hazır bekliyor, takıma yeni alınacak oyuncu Yani senin için toplanmışlar," dedi dayım.
"Kendini hazır hissediyorsan gidelim mi?"

Dayım son işlemleri yaparken son kez aynadaki halime baktım.

Hayati 1.66 boyundaydı. Ben de erkek kardeşimle aynı boydaydım ama bu forma neden böylesine çuval gibi olmuştu üzerimde? Bir kız olduğum için ister istemez omuzlarım daha dar olmalıydı. Bu halimle pek de başarılı bir futbolcuya benzememiştim. Cılız ve cahil bir futbolcu olduğum çok bariz bir şekilde görünüyordum yine de gerçek bir erkeğe benziyordum. En azından erkek kardeşimin tıpatıp aynısı olmuştum.

Bu da şimdilik yeterli bir görüntüydü.

CİLALI KALP DEVRİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin