Begin

171 12 0
                                    

Masih ingat senior sombong Kim Seokjin dan junior nakal Kim Namjoon? Mereka bahkan kini sudah hampir memiliki menantu.

"Seokjin hyung!" Jin menoleh kebelakang. Sang suami mendekati dengan senyuman manisnya. Walau beberapa jam namja itu tiada,sudah Jin rindu senyuman itu.

"Wea?"

"Khajja!"

"Eodi?"

"Rumah Suga hyung." Jin mengangguk dan melihat jam. Diorang ada dinner family malam nanti.

"Joonie pergi mandi dulu. Hyungie nak abiskan ni sikit."

"Ne." Namjoon baru saja nak beranjak pergi,namun dia kembali memeluk Jin dari belakang.

"Saranghea." Bisikan itu sopan masuk ke telinga Jin. Kecupan di pipi juga di terima. Namjoon berjalan naik ke atas meninggalkan seekor hamster yang sedang malu.

Selepas siap,Jin menyediakan baju namja nya. Dia juga menunggu sehingga Namjoon selesai mandi. Sesekali dia bermain handphone.

"Hyungie?"

"Ung?"

"Nape tak masuk jer?" Tanya Namjoon sambil mengeringkan rambut. Dah biasa mandi bersama...

"Ingatkan kunci. Dah,baju Joonie ada dekat sana. Hyung nak mandi." Namjoon mengangguk. Sebelum Jin masuk,dia sempat mengucapkan...

"Saranghea."

Itulah kehidupan Jin sekarang. Di hiasi dengan kata sayang dari dua namja dia sayang.

-*-

Keluarga Min dan keluarga Kim sedang makan bersama. Mereka bergelak tawa bersama. Lain hal dengan Kim Joseok dan Min Yonji. Malu-malu kocheng!

"So bila kita nak buat?"

"Lepas Joseok habis belajar hyung. Nanti Yonji nak makan apa? Pasir?" Pedas kata sanga papa Joseok.

Namjoon dan Yoongi mengangguk setuju. Jimin hanya diam saja. Yoongi yang akan buat keputusan.

"Nanti minggu depan kita discuss tentang reception diorang." Jin bersuara. Mereka hanya bersetuju saja.

Selepas berbincang sedikit,mereka akhirnya pulang ke rumah. Joseok ke apartment dan Jin serta Namjoon ke rumah mereka.

Namjoon drive kereta seperti biasa. Sebelah tanganya akan memegang tangan Jin sebagai pelindung.

 Sebelah tanganya akan memegang tangan Jin sebagai pelindung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Joonie,nanti esok Joonie ke studio?"

"Haah,ada perbincangan dengan Jungkook. Wea?"

"Ani,esok hyung nak jumpa Baekhyun boleh?"

"Okay. Hyung drive sendiri ker?" Jin menganggukan kepala. Namjoon mengangguk sambil mengelus tangan Jin. Dia sangat suka dengan tangan Jin.

Bak kata orang Indonesia dia menjadi bucin dengan Jin.

"Hyung...saranghea..."

"Nado saranghea Joonie."

"Neomu saranghea." 

-*-

"Thanks hyung." Kata Jungkook sambil mengemas kertas yang bersepah di atas meja.

Suga dan Namjoon membuka headset nya dan memperbetulkan kedudukan mereka. Jungkook keluar dari bilik rakaman.

"Okay,nanti kita tinggal setting dengan lagu." 

"Ouh ya,Taehyung macam mana? Dah lama aku tak dengar tentang dia."

"Dia busy dengan kerja. Ada projek baru." Namjoon mengangguk faham. Dia bangun dari duduknya dan berjalan lalu duduk disofa yang lebih selesa.

Suga yang melihat Namjoon akhir-akhir ini sedikit pelik. Dia mendekat,sementara itu Jungkook sudah keluar awal sudah.

"Kau kenapa?"

"Ntahlah hyung,aku rasa penat sangat."

"Bukan berat pun kita buat ni"

"Itu yang aku maksudkan hyung. Sejak-sejak ni aku penat sangat. Macam nak tido jer hari-hari."

Suga mengeluh perlahan. Dia memandang Namjoon yang sudah melelapkan matanya.

"Kau nak tido sini? Pergilah balik,tukar baju semua baru tido. Kau ni pun!"

"Malas ah hyung. Aku tido dulu lah. Kalau hyung nak balik kejut aku." Suga menggelengkan kepalanya. Dia berjalan ke tempat semula.

Suga menyiapkan kerjanya agak lama. Sesekali dia akan melirik ke arah Namjoon yang sudah pasti tidak selesa dengan cara tido.

Kekadang dia pelik,Namjoon sekarang semakin penat. Padahal yang tua dirinya,yang penat sang muda. Kenapa begitu miska?!

-*-

Baekhyun dan Jin makan bersama. Banyak cerita yang mereka cerita dengan gelak tawa memasing. Jin yang banyak bercerita.

"Dari benci ke sayang terus ke pasangan sekarag nak ada menantu. Memang drama hidup kau ni."

"Aku pun tak sangka weh. Dahlah,cerita lama jangan ungkit. Aku tak nak hilang dia lagi."

"Aku tahu. Tapi aku nak kau tahu yang kau memang bertuah. Namjoon sanggup tunggu kau,jaga kau dan sekarang dia masih layan perangai kau yang budak-budak ni."

"Tulah,kekadang aku pon pelik. Aku yang patutnya jaga dia,tapi terbalik. Dia jaga aku."

Baekhyun tersenyum kecil. Dia memasukkan kentang goreng ke mulutnya. Dia melihat ke kiri dan kanan.

"Namjoon dekat studio?"

"Haah."

"Kau ke sini drive sendiri?"

"Haah. Wea?"

"Takdelah. Namjoon bukan tak kasik kau drive sendiri."

"Entah. Sebab harini dia kelua awal. Lepas mandi,makan dia terus keluar."

"Pelik. Last word dia?"

"Macam biasa,saranghea." Jin merona tiap kali mengingatkan itu.

-TBC-

Complete  Senior S3 (Final Story)Where stories live. Discover now