Joseok membetulkan tuxedo. Dia mencuba untuk tersenyum namun rasa gugup semakin menguasi dirinya. Dia melihat ke arah cermin.
Dengan perlahan dia menutupkan matanya. Rasa takut dan gugup mengusai hatinya.
Pat pat
"Don't be so nervous son. Everything will be fine." Kata Namjoon sambil menepuk bahu anaknya. Dia tahu perasaan ini.
Joseok membuka matanya dan memandang Namjoon. Dia terus memeluk badan tegap milik daddy nya itu.
"Dad,you will take care of papa right?"
"Of course! That me job! Joseok kena jaga your wife."
"Please don't make papa cry. Joseok tak boleh selalu ada dengan papa." Namjoon memeluk anaknya erat.
"Trust your daddy Joseok. I'll take care of papa. Don't you worry son. Now worry about your self." Namjoon mengelus bahu anaknya.
Joseok menghadap cermin. Dia melihat daddy nya yang berdiri tegap disamping dirinya. Dia akan rindu untuk bergaduh dengan daddy nya lagi.
"I love you dad."
"Love you to my kid!"
"I'am not kid anymore! I'll be a man!"
"Yeah, but for me you still my kid." Namjoon mengusak rambut anaknya.
Mata tajam seiras matanya memandang Namjoon tajam.
-*-
Yoongi menghantar anak perempuanya didepan altar. Namjoon yang berdiri di sebelah Joseok menghulurkan tangan Joseok untuk mengenggam tangan Yonji.
"Be happy with someone make you happy." Bisik Namjoon pada Joseok.
Upacara janji suci diadakan dengan tenang. Namjoon dan Jin saling mengenggam tangan begitu juga dengan Yoongi dan Jimin.
Setelah mengsahkan pasangan itu dengan ciuman,kini acara makan bermula. Para tetamu makan dengan tenang dan suka.
Namjin dan Yoonmin saling menyapa tetamu. Pasangan pengantin itu juga menyapa kawan mereka.
"Hyungie,Joonie nak ke toilet kejap." Jin menganggukan kepalanya. Namjoon ke toilet untuk mencuci tanganya seketika.
Dia melihat wajahnya di cermin sana. Kenapa muka dia kelihatan kepenatan? Padahal semalam dia tidak lakukan apapun.
Dan harini dia tidak berasa penat langsung. Mungkin kerana penat yang lama buat wajahnya kepenatan. Namjoon memang sorang positve thinking.
Acara itu sehingga malam. Atas permintaan Joseok untuk meraikan detik bahagia mereka. Namjin dan Yoonmin tidak menghalang.
Bukan hanya sahabat Joseok dan Yonji,tapi sahabat mereka juga. Terumata Hunhan,Taekook,ChanBaek,Binhwan.
Sangat meriah malam itu.
-*-
"Kau betul okay? Kenapa macam tak okay? Demam ker?"
"Aku okay. Korang kenapa datang sini?"
"Saja. Aku cuti."
"Aku pun. Tak sekarang aku tanya kau,kau ni sebenarnya sakit ker?"
"Ani! Aku okay. Aku cuma ngantuk nak tido. Tapi aku tak leh tido."
"Kau ada isomnia ker?" Tanya Hanbin. Namjoon mengangkat kedua bahunya.
Sehun juga terfikir tentang itu. Tapi dia malas nak kecoh. Namjoon hanya mendiamkan diri dan terus melelapkan matanya di bahu Sehun.
Sehun pula hanya dia bermain dengan handphone. Dia terfikir,sepenat apa sebenarnya Kim Namjoon?
Hanbin pula hanya mendiamkan dirinya saja. Meskipun dia juga sedikit curiga dengan Namjoon. Nak dikatakan penat dengan majlis Joseok tidak juga.
Namjoon itu kaya,ramai penaja yang ingin menaja hari bahagia keluarga itu. Jadi Namjoon hanya keluarkan duit bukan tenaga.
Sebagai sahabat,siapa saja yang tidak risau melihat sahabat sendiri kepenatan begini? Tapi mungkin mereka terlalu fikirkan.
-*-
Namjoon dan Jin menunggu dua manusia yang dirinduinya. Mereka menunggu dengan sangat sabar sambil menikmati kopi.
"Namjoon-ah!" Namjoon menoleh. Dia dan Jin berjalan mendekat ke arah pintu balai pelepasan itu.
Namjoon terus memeluk tubuh Kris. Dia memeluk dengan sangat erat dan bertukar memeluk mama Wu. Jin juga memeluk mama Wu.
"Joonie? Why muka kau nampak pucat?" Tegur Kris. Namjoon hanya menggeleng.
"Penat sikit. Nak tido."
"Dah biar hyung yang drive."
"Iesh! Hyung baru balik,biar Jin jer yang drive."
"Nope! Hyungie tak boleh drive. Joonie boleh drive lagi." Kedegilan Namjoon masih ada.
Ya,baru harini Jin perasan Namjoon memang nampak kepenatan dan wajahnya sangat pucat. Tidak seperti sebelum ni.
Sementara mama Wu dan Kris sedang membeli makanan,Jin mengambil kesempatan bertanya.
"Joonie betul okay?"
"Ne hyungie. Hyungie tak lapar?"
"Aniyo." Jin membaringkan kepalanya di bahu tegap Namjoon.
"Hyungie...saranghea." Jin mengangguk. Dia suka mendengar luahan hati Namjoon.
Jin tidak akan lepaskan namja ini lagi. Tidak akan sekali pun.
-*-
Chanyeol meletakkan barang yang baru dia beli di atas meja. Baekhyun juga baru saja masuk. Mereka berdua mengemas barang dapur itu.
"Chanie...Chanie nampak tak muka Namjoon."
"Kenapa?"
"Iesh! Kawan jenis apa Chanie ni! Muka dia pucat! Muka orang tak cukup rehat."
"Mungkin dia memang tak cukup rehat."
"Mungkin. Boleh jadi juga." Chanyeol mendekat ke arah Baekhyun dan memeluk namja manis itu.
"Wea? Kenapa tanya pasal Namjoon?"
"Takdelah. Kalau jadi sesuatu dekat Namjoon,Baekhie takut Jin akan sedih. Lepas Namjoon jaga dia,tak pernah Baekhie nampak dia sedih lagi."
"Berserah pada tuhan adalah sebaiknya Baekhie. Dan stop think orang lain. Jom masak and makan."
-TBC-
YOU ARE READING
Complete Senior S3 (Final Story)
RandomChapter terakhir dalam kisah kita Kau dan aku sebuah cerita karangan