Semakin hari semakin dingin. Jin ingin tahu kenapa Namjoon semakin dingin dan sering balik lambat. Dan harini dia dapat satu jawapan menyakitkan. Namjoon bertemu seorang gadis cantik.
Macam mana Jin tahu? Namjoon membawa yoeja itu kedalam apartment mereka. Padahal dulu dialah yang sangat melarang dengan keras sesiapa orang asing di rumah ini.
Jin kena sedar,itu bukan Namjoon nya lagi. Setidaknya dia akhirnya dapat melihat senyuman ber dimple itu bukan? Jin mendudukan diri di sofa. Namjoon bersama dengan seorang yeoja.
Namanya sama. dari keluarga Kim juga. Kim Hyumin. Sedap dan cantik orang nya. Namjoon memang tidak pernah salah pilih.
"Tada! I masak sendiri tau!"
"Really? Wahh...mesti sedap."
"Mesti kena sedap! Sini I suap you." Hyumin ingin menyuapkan Namjoon. Sikit lagi masuk mulut Jin menahan tangan Hyumin. Namjoon dan Hyumin pelik.
"Wea Jin oppa?"
"Sorry,but Namjoon tak makan seafood. Kalau Hyumin nak masak lagi,dekat dapur ada barang." Hyumin memandang Namjoon yang turut terkejut.
"Sorry dear...I tak tahu."
"No. I pun tak tahu I ada alergik." Namjoon mengelus rambut Hyumin. Jin sakit melihat itu. Jadi dia memutuskan keluar dari apartment itu.
-*-
"ARGHHHH! TUHAN! AKU SAKIT! KENAPA?! KENAPA?! KENAPA MESTI AKU?! AKU TAK KUAT! DIA MILIK AKU DAN SELAMANYA MACAM TU! Jangan buat macam ni tuhan..."
Jin terduduk di atas rumput itu. Dia di sebuah pergunungan. Menjerit melepaskan semua amarah dan kesakitan di dada.
Hup!
"Ul...ji...uljima papa..." Bisik Joseok tepat di telingan kiri Jin. Dia turun saja dari kereta dan terus memeluk papa nya. Dia sempat meletakkan cip GPS di kereta Jin.
Joseok memeluk Jin erat. Wajah merah Jin di tatap dalam. Mata itu sudah tidak menunjukkan kebahagian. Bibir ini sudah tidak mengukir senyuman.
"Papa sakit Seok...hati ni...papa..."
"Shusssttt. Joseok minta maaf sebab tak boleh nak jaga papa. Joseok tahu daddy dengan Hyumin nuna. Papa boleh pergi."
"Ani. Kim Namjoon hanya milik Kim Seokjin. Dan kami,keluarga Kim Joseok." Jin melepaskan pelukanya. Dia melihat wajah Joseok.
"Joseok jaga Yonji baik-baik. Papa tahu apa yang papa akan buat."
"Tap..."
"Yonji lebih memerlukan seorang suami."
"Dan papa memerlukan kasih sayang daddy dan pelukan seorang anak!" Namjoon memang mendidik Joseok dengan baik.
-*-
Joseok menghantar Jin sehingga ke aparment. Dia sakit melihat ada yeoja lain di rumah yang pernah dia dibesarkan.
Mata taham sang daddy menyapa dirinya,namun Joseok abaikan. Jin demam kerana di gunung itu sejuk. Ditambah Jin menangis tadi. Papa perlukan rehat secukupnya.
Selepas menghantar Jin ke dalam bilik,menyelimuti Jin,Joseok turun ke bawah. Sakit dia melihat sang daddy sedang bersama yeoja itu. Ingin dia menarik yeoja itu keluar.
"Ahjushi,papa demam boleh tolong tengokan? Kalau masih demam sampai malam,call kan Joseok."
"Jin hyung demam sebab apa?"
"Sebab daddy! Dia demam sebab penat mungkin. Nanti bagi dia makan ubat." Joseok berjalan keluar. Dia meninggalkan Namjoon yang sedang memandangnya pelik.
"Dear,dah nak malam. I takut drive malam. I balik dulu okay. Bye." Namjoon mengangguk. Hyumin ingin mengucup bibir Namjoon namun dia menolak.
Entahlah,dia hanya merasakan bibirnya akan merasa sangat berdosa menikmati bibir orang lain. Namjoon merasa ada bibir lain yang lebih selesa. Namjoon yakin itu milik Kim Seokjin.
"Sorry,but I not ready yet."
"It's okay. I pula yang malu as girl. Sorry." Hyumin berjalan keluar. Dia melambaikan tangan dan hilang di telan lift.
-*-
Uhuk Uhuk!
Achim!
Srusrts!Namjoon mendengar berulang kali dari bilik sebelah. Jam menunjukkan sudah hampir masuk 4 pagi. Dia dengan paksaan bangun dari baringnya.
Perlahan dia membuka pintu bilik Jin yang tidak dikunci. Namjoon menggelengkan kepalanya. Sangat bahaya Jin melakukan itu. Dia mendekat ke katil.
Sejuk. Bilik Jin terlalu sejuk. Bila di periksa, heater room tidak dibuka langsung. Memang sejuklah bilik ini. Selepas menghidupkan heater room, Namjoon menyiapkan ubat dan air hangat.
"Hyung...ierona..."
"Eugh...Joonie? Wea?"
"Makan ubat ni. Hyung tak makan tadi." Namjoon menghulurkan bekas kecil yang dipenuh 3 butir ubat. Demam,batuk dan selesema. Jin mengambil dan memasukkan sekali tiga.
5 tegukkan air ditelan membuatkan ubat ikut masuk. Namjoon membaringkan Jin semula dan menyelimuti Jin semula. Selepas Jin kembali tido,barulah Namjoon berjalan keluar.
Dia menutup pintu bilik Jin namun tidak terus masuk kedalam biliknya. Dia merasakan, dia pernah melakukan hal yang sama. Namun memori itu tidak jelas membuatkan Namjoon hanya menganggap itu bayangan saja.
-TBC-
YOU ARE READING
Complete Senior S3 (Final Story)
De TodoChapter terakhir dalam kisah kita Kau dan aku sebuah cerita karangan