"Jin...Jin...Oi budak bangun!" Perlahan mata itu terbuka. Membiasakan mata dengan cahaya matahari. Dia mengosok perlahan matanya.
Dia melihat sekeliling. Otaknya masih cuba untuk berfungsi dengan normal. Seperti biasa. Dia memandang ke depan.
"Kita dah sampai Seoul."
"Seoul?"
"Yerlah. Kau lupa? Appa suruh kita sekolah dekat sini. Kita kena pindah." Jin masih cuba mencerna apa yang jadi sebenarnya.
Keluarganya yang lain sudah masuk kedalam rumah. Dia masih berdiri di luar menikmati sekeliling.
"Jin! Takkan nak diri dekat luar!"
"Hyung...mana Namjoon?"
"Namjoon? Kau kenapa sebenarnya? Siapa Namjoon?" Minseok menarik Jin masuk kedalam. Jin masih confuse dengan sekeliling.
Dia tetap masuk. Melihat keadaan rumah yang sangat indah dengan hiasan yang simple. Dia masuk kedalam biliknya. Melihat sekeliling.
Dahinya berkerut. Bilik ini berwarna pink. Dia melihat sekeliling.
"Tak pernah nampak bilik warna pink ker?"
Dia duduk di atas katil lalu membuka handphone nya. Dia melihat seluruh isi contac dan galeri. Tetap takde gambar yang menunjukkan Namjoon ada dalam kehidupanya.
Dia bermimpi? Dia sedang bermimpi keselama itu? Dia memandang ke arah depan semula.
Entah kenapa dia tidak rela jika itu mimpi. Perlahan air matanya jatuh. Dia menghela nafas dalam. Cuba untuk melepaskan semua itu.
"Jin? Jom, kita pergi tengok sekolah."
-*-
Minseok dan Jin perlu sekolah berasingan. Sekarang mereka di sekolah Jin. Melihat keadaan sekeliling dengan pandangan yang susah di tafsirkan.
"Kau akan sekolah sini. Ingat jangan kau buat hal eh?"
"Hyung! Orang pengawas lah!"
"Eleh!" Minseok mencebik memandang Jin. Keduanya memandang ke arah depan saat ada seseorang di depan mereka.
Jin memandangnya dengan pandangan yang susah untuk dimaksudkan. Mereka membow kecil.
"Hai guys. Saya..."
"Kris Wu." Jin menyahut. Minseok dan Kris memandang Jin pelik. Macam mana dia boleh tahu?"
"Macam mana boleh tahu?"
"Tadi nampak dekat story board sekolah." Kris menganggukan kepalanya. Dia memandang ke arah Jin sambil tersenyum.
Jin juga membalas meskipun berasa canggung. Jin meminta diri untuk berjalan pergi berkeliling.
Dia berjalan di taman. Macam mana dia hafal? Masih ingat mimpi panjang yang dia alami? Itu semua masih dia ingat.
Jin berjalan sambil mendengarkan lagu. Namun tetiba dia terlihat sekumpulan pelajar yang sedang memanjat tembok sambil tertawa.
Dia memerhatikan dengan baik. Tetiba matanya berkaca. Perlahan dia mengukir senyuman kecil melihat lelaki itu.
-*-
"Cepatlah Tae!" Mereka semua tertawa dengan tindakkan mereka sendiri. Berlari mengambil beg masing-masing untuk masuk ke kelas.
"Eh Namjoon hyung!" Namjoon menoleh kebelakang. Dia melihat Taehyung berdiri di sana melihat ke suatu tempat.
"Kau kenapa? Nak jumpa cikgu ke apa?"
"Ani. Cuba hyung tengok." Namjoon dan yang lain melihat mereka semua. Dia memandang ke arah sana.
Mereka semua mengecilkan matanya . Melihat seorang namja yang sedang berdiri melihat mereka juga. Diorang masih berada di tempat namun namja itu menghampiri.
"Korang baru masuk sekolah?"
"Kenapa?" Yang lebih tinggi menjawab. Park Chanyeol menjawab sambil memandang Jin.
"Sekarang dah masuk waktu kedua dan korang masuk seludup dari belakang. Itu tindakkan disiplin."
Ckrek
Ckrek
Ckrek
Ckrek"Hey hey hey. Jangan begitu manis." Namjoon merampas handphone yang sedang Jin pegang. Mereka memandang satu sama lain.
"Manis ni sape?" Di belakang menyahut. Itu Kim Hanbin. Dia memandang ke arah Jin yang hanya memandang Namjoon yang masih tersenyum.
Jin merampas semula handphone lalu di simpan ke dalam beg. Dia memandang mereka semua.
"Aku akan laporkan pada ketua pengawas. Kris Wu." Kata Jin ingin berjalan pergi. Namun terhenti kerana...
"Aku Kim Namjoon. Dan kau milik aku!"
"Kim Seokjin!" Jawab Jin lalu berjalan pergi. Dia tersenyum kecil. Dia akan mengikut takdirnya.
Oh Sehun memandang Namjoon lalu beralih pada Jin yang sudah menghilang.
"Dia bukan lelaki yang kau cerita? Yang kau cakap kau mimpi semalam?"
Namjoon hanya tersenyum saja. Macam mana dia tahu, Namjoon ingin sudah bertekad semalam ingin mencari namja itu. Sehingga dia menempah sebuah pelukis mimpi untuk dirinya.
Dia menyuruh pelukis itu melukis agar dia dapat tahu siapa sebenarnya pemilik nama Kim Seokjin.
"Kim Joseok." Gumamnya perlahan.
-*-
Begnya di campakkan ke atas meja. Dia berjalan ke arah sebuah rak. Di mana rak itu dia menyimpan gambar yang dia tempah.
"Bukankah ini kebetulan?" Gumamnya sendiri. Namjoon duduk di atas katil memandang gambar itu dengan intents. Dia tersenyum kecil.
"Semuanya akan kembali bersuara. Semuanya akan menjadi satu kebetulan yang hanya aku, dan dia saja yang tahu." Kata Namjoon sambil tersenyum kecil.
Semantara itu...
Dia mendudukan dirinya di atas kerusi sana. Melihat jam yang berdetik dengan sangat perlahan itu membuatkan dia tergelak kecil.
Sungguh itu semua tipuan dunia. Dia memandang kedepan. Kolam didepan menjadi pembuangan pemandanganya.
"Aku harap semua ujian dalam mimpi itu tidak terjadi. Hanya kemanisan saja." Gumam Chanyeol. Sebenarnya dia juga mengalami mimpi itu.
Hanya saja dia tidak menceritakan pada sesiapa. Kerana akhir cerita yang dia dapat tidak sama dengan akhir cerita yang Namjoon menceritakan.
Dia dapat kebahagiaan di mana, mereka berdua berpisah dalam keadaan memasing merasa benci dengan diri satu sama lain.
Tiada cinta lagi dalam hubungan itu dan semuanya hancur tanpa ada satu peluang untuk berubah. Chanyeol tidak mahu itu terjadi. Adakah untuk cerita ini dia menjadi watak utama kerana kelainan ending cerita?
Chanyeol menghela nafas dalam. Dia menundukkan pandanganya. Dia sangat berharap bukan itu endingnya.
"Bawalah dia lari Namjoon. Jangan jadikan mimpi panduan kau." Kata Chanyeol lalu berjalan masuk kedalam rumahnya.
Berharap semuanya akan baik-baik saja.
-TAMAT-
YOU ARE READING
Complete Senior S3 (Final Story)
RandomChapter terakhir dalam kisah kita Kau dan aku sebuah cerita karangan