Show your love

71 11 0
                                    

Hari berjalan laju. Sudah sebulan semuanya terjadi begitu. Tiada perubahan yang berlaku. Mereka semua berpura.

Seakan bilik Namjoon itu pentas lakonan. Mereka melakonkan mereka okay dan bahagia. Tidak terkecuali Jin dan sahabat lain.

Kalini mereka melawat bersama. Termasuk Suga. Sebulan lalu Suga asik mengurung diri dalam studio. Jimin juga tidak tahu macam mana mahu memujuk.

"Hai Joonie. Harinia yang lain lawat Joonie juga."

"Hai hyung."

"Namjoon."

"Hey Namjoon-ah" Mereka mengeluarkan suara mereka. Jin bangun dari duduknya untuk mempersilakan mereka yang lain.

Sorang demi sorang menegur Namjoon. Hingga ke Suga. Wajah datar itu ingin saja Chanyeol tumbuk. Suga adalah pelakon yang terbaik.

"Namjoon-ah. Sekarang aku tahu. Aku dah dapat jawapan atas semua soalan selama ni." Mereka pelik.

"Kau selalu cakap kau penat,kau nak tido. Dan akhirnya kau tido sehingga sebulan. Aku pun tak pernah tido sampai sebulan. Kau tak penat asik baring dan pejamkan mata kau? Bangunlah weh. Kita ada banyak kerja.

Bangun Namjoon. Dah sebulan kau tido. Bangunlah! Kitorang tunggu kau ni. Dah lama sangat kau tido."

'Aku tido dulu lah. Kalau hyung nak balik kejut aku.'

"Aku dah kejut kau sekarang ni. Kau tak bangun! Dulu aku tak kisah kau nak tido,but now! Bangun lah Kim!"

"Suga...dahlah. Jom kita..."

"Chanyeol hyung...Kenapa Namjoon tak bangun?"

-*-

Itu Suga yang sebenar. Dia merindukan Namjoon. Dia berkurung dalam studio kerana moment mereka dalam sana.

Suga bukan seoranng pembuka perasaan,namun sekali dia bercakap. Satu dunia akan merasa sesak di dada.

Suga rindukan Namjoon. Namjoon yang suka menghancurkan barang dalam studio. Namjoon yang pelupa.

Sekarang kenapa Namjoon nya tak bangun? Dia marahkan Suga ker sampai tak nak bangun?

Suga melihat Namjoon yang masih memejamkan matanya. Perlahan dia mendekat dan membisikan sesuatu.

"Bangun bodo. Aku rindu kau. Aku takkan jaga Jin hyung kalau kau tak bangun. Bangun Namjoon. Jangan buat aku kehilangan seorang sahabat. Please."

Dan lagi,air matanya jatuh. Dia sekarang dah lakukan apa Namjoon minta.

"Hyung..."

"Urm?"

"Show your love to me."

"Ahh tak nak aku. Buat apa? Kau bukan Jimin aku."

"Untuk sahabat je pun! Kedekut."

"Ahhh takde masa aku nak layan."

"Bangun Namjoon. Jangan tido lagi. Meskipun kau lupakan aku,setidaknya kau bangun."

-*-

"Joonie sayang...eomma dekat sini."

"Eomma?!" Namjoon berlari dan memeluk tubuh seorang yeoja. Erat pelukan itu. Tidak mahu lepas.

Eomma Kim mendudukan diri mereka di sebuah bangku. Didepanya sebatang sungai dengan kehijaun alam. Memang kesukaan sang anak.

"Eomma,Joonie boleh ikut eomma sekarang?"

"Boleh sayang. Tapi bukan sekarang." Namjoon memandang eomma nya.

"Wea?" Tanya Namjoon,namun dia mendapatkan pelukan sang eomma. Hangat seperti selalu.

Eommanya menunjukkan sesuatu di depan. Namjoon melihat ada seorang dua orang namja berserta seorang yeoja sedang berlarian di tebing sungai. Gembira. Namjoon tersenyum.

"Their have happy family."

"That your family." Namjoon memandang eomma nya.

"My family?" Eomma Kim menganggukan kepala. Dia beralih menunjukkan lima namja sedang minum-minum di sebuah meja.

"Itu kawan Joonie. Sehun,Chanyeol,Suga,Hanbin dan Taehyung."

"My Bestfriend?" Eomma Kim mengangguk lagi.

"Bangunlah sayang. Teruskan hidup. Kita akan berjumpa lagi."

-*-

"Kami sangka dia akan terus koma selama 2 bulan atau lebih. Tapi Tuhan berkata lain. Syukurlah."

"Terima kasih doc."

"Tapi,seperti saya katakan. Namjoon mengalami amnesia. Dia hanya mengingatkan seorang saja dalam hidupnya. Serta namanya."

"Siapa?" Tanya Jin. Harapanya tidak terlalu tinggi,namun ada.

"Yang saya tahu,orang pertama dia sebut Eomma. Mungkin dialah oranng yang Namjoon ingat."

Setidaknya bukan orang lain. Itu fikiran Jin. Senang hatinya mendengar Namjoon sudah sedar.

Mereka semua masuk kedalam. Namjoon sudah duduk bersandar dibantu nurse.

"Hai Namjoon." Tegur Chanyeol. Namjoon memandangnya kosong. Chanyeol hanya senyum. Sakit,tapi takpe.

"Kau sihat?" Kalini Hanbin pulak. Sama. Namjoon memandangnya pelik.

"Nu...Nugu?" Suara serak Namjoon kedengaran. Jin mendudukan dirinya disebelah Namjoon dia tersenyum.

Namjoon terkejut plus terpesona. Terkejut kerana orang asing duduk di sebelahnya dan terpesona dengan senyuman Jin.

"Saya doctor peribadi Tuan Namjoon. Mereka semua adalah keluarga rapat dengan Tuan Namjoon."

"Ke...keluarga rapat?" Namjoon memandang sorang demi sorang.

"Ne. Keluarga rapat Tuan Namjoon. Takpe,kita akan mengingatkan mereka sorang demi sorang."

Namjoon emnganggukan kepalanya. Dia hanya diam saja. Baekhyun menarik Jin.

"Kenapa doctor peribadi?"

"Setidaknya kita tak memaksa dia ingat. Mungkin dia akan shock."

"Kenapa?"

"Dia dah lupa Baek...mungkin dia juga lupa dia yang ubah aku kedunia gay."

-TBC-

Complete  Senior S3 (Final Story)Where stories live. Discover now