I love you

71 10 0
                                    

Pagi itu,sedikit aneh setidaknya bagi Jin. Dia sudah 3 kali mengejut Namjoon bangun,namun namja itu sering berkata dia penat dan ingin tido.

Jin menyiapkan sarapan serta baju kerja untuk Namjoon,tetapi namja Kim Namjoon masih dengan pembaringanya dan mata tertutup.

"Joonie! Bangun,nanti kan si Suga tu marah."

"Hyungie...Joonie penatlah nak tido. Nanti okay."

"Bangunlah mandi. Kalau tak no more kissing." Denagn berat hatinya Namjoon bangun. Mana boleh hidupnya tanpa kiss dari Jin.

Dia bangun dan kepalanya diletakkan di bahu lebar Jin. Matanya mahu lelap semula namun Jin dengan kejam terus bangun.

"Hyungie!"

"Bangun dan makan. Dah lambat nak pergi studio." Namjoon akhirnya menuju ke toilet untuk membersihkan diri.

Jin bukan tidak nampak,hanya saja dia butakan mata. Bukan dia tidak sayang,hanya saja dia tidak mahu terlalu risau.

Pola makan Namjoon makin menurut, dulu Namjoon sering makan 2 keping roti. Sekarang hanya minum air saja.

Bukan itu saja,Jin nampak wajah pucat,bibir kering Namjoon. Namun dia diamkan sehingga malam. Dia akan mengoleskan lip balm.

Dan,walaupun hanya menonton tv,boleh membuatkan Namjoon penat seakan berlari 3 kilometer. Jin pelik. Jin takut.

Dia juga risau Namjoon sakit. Tapi kata Namjoon dia hanya PENAT.

-*-

Namjoon menghempaskan dirinya di kerusinya. Dia memeluk bantal VAN. Keluhan dilepaskan.

"Kau okay tak?"

"Ne. Aku okay jer."

"Kalau penat pergilah tido,rehatkan diri sana." Namjoon menggelengkan kepalanya.

"Aku just penat,tak ngantuk pun." Suga menghela nafas.

"Aku pelik,kau penat apa jer? Nak kata kita jalan tak. Kau hanya tulis dan mendengar."

"Aku pun tak tahu hyung. Aku nak baring kejaplah hyung. Penat." Suga menganggukan kepalanya. Suga meneruskan kerja Namjoon yang tidak siap.

Suga juga seperti Jin. Bukan dia tidak nampak,namun dia hanya butakan mata. Setiap kali di tanya,jawapan sama akan keluar.

Muka pucat,bibir kering dan kepenatan Namjoon seperti orang sakit kronik. Tapi bila di periksa ke doctor,takde sakit apa yang Namjoon hadapi.

Jadi dia hanya penat. Tapi penat apa? Apa yang membuatkan Namjoon terlalu penat?

Suga ingin bertanya lebih,hanya saja dia takut Namjoon memang benar-benar penat.

-*-

Namjoon dan Suga menghantar Jungkook ke stage nya. Jungkook ada mini show untuk sebuah show kebajikan.

Namjoon sendiri memilih untuk didalam kereta saja. Dia hanya ingin TIDUR sebab PENAT. 

Jungkook mendudukan dirinya disebuah kerusi yang disediakan. Suga turut duduk disamping.

"Namjoon hyung sakit?"

"Molla. Dia cakap dia just penat dan nak tido."

"Namjoon hyung bukan suka tido sangat. Kalau boleh 24 jam tu dia kerja."

"Itu yang aku pelik. Dia takde cerita apa-apa dekat kau?"

"Kook takde dengar apa-apa pun. Mungkin Jin hyung tahu."

Complete  Senior S3 (Final Story)Where stories live. Discover now