1bulan kemudian..
"Ad....!!! ad...- Sepupu aku menjerit dari bawah rumah.
"Yee za..ape kau ni wehh..jerit2 macam kena rasukk- Balas aku nada geram.
Iza berlari masuk ke dalam bilik aku.
"Wehh...- Iza termengah-mengah"Kau rilekk..Tarik nafas... tahan...tahannn.. tahannnn-aku bersuara dan iza ikut..
"woi mati la aku ..- balas iza nada geram..aku hanya tergelak..
"haa..kau dah kenapa.. jumpa hantu ke? siang buta ni- balas aku .
"Kita ada jiran baru,kau nak tahu x..?-Iza bersuara dan aku hanya melihatnya.
"Jiran tu hot,kalau kau pandang dia..mesti kau x ingat dunia-iza bersuara nada teruja."so? kau pergi la usha dia..-balas aku,sebab aku x berminat..
"ish kau ni..habis tu tunang aku nak letak mana? kau cuba la buka hati kau..move on..takkan kau nak tunggu lagi cikgu cinta hati kau tu-bebel iza .
"dah dah stop.. aku cuba nak move on ..kau pulak mention..asal??ishh potong lah kau ni- blas aku.
"okayy sorry.. dah jum ikut aku..- balas iza terus tarik tangan aku.
iza bawa aku keluar rumah..
kita lepak sini jap..kot keluar jiran hot kita tu..-balas iza,sambil duduk .
"za..kau ni..ishh.. -aku mencubit pipinyaa..aku dan iza hanya borak kosong
tiba-tiba aku tercium bau wangi yang aku kenal.
"hai..-suara wanita menegur kami berdua.aku dan iza berpaling muka melihat wanita yang datang,aku hanya terpaku dan terkejut melihat wanita yang aku rindu sangat-sangat berada di hadapan aku.
'Aku mimpi ke ni.."za..kau cubit aku jap...iza terus mencubit aku dengn kuat..
'Awww..ish kau ni..sakit lah..-balas aku ."dah kau minta aku cubit..-balas iza."ms j???- aku.tanya lagi bagai tak percaya apa yang aku lihat di hadapan aku.
"yes.. its me ad..melissa..-balas melissa ,dan terus memeluk aku.
aku hanya terpaku,rasa sakit ,rasa rindu,rasa sayang semua muncul kembali."ad.. i nak minta maaf..i menyesal..i yang bodoh sebab sakitkan hati you..please maafkan i..i sedar..bila you tiada di hadapan i..i rasa kehidupan i sunyi,rasa kurang sesuatu dalam hidup i.. i perlukan you ad..- melissa bersuara sambil memegang tangan aku.
Aku hanya terdiam,aku takut kalau melissa akan sakitkan hati aku lagi.
"mel.. you pasti apa yang you rasa?,i tanak paksa you.And i tanak sebabkan i you hilang perkerjaan you.-balas aku,aku tak pasti,aku tak nak rasa sakit lagi."yess ad.. i minta maaf dengan kata-kata i sebelum ni.. yes ad.. i betul betul cintakan you.Sebab tu i sampai sini cari you..-balas melissa "i nak ambil you balik ad.. - melissa berkata .
aku hanya berdiam diri memandang melissa di hadapan aku.Aku tak pasti apa melissa betul ikhlas dengan kata-katanya.Atau dia hanya keliru dengan perasaan.Aku taknak ambil risiko dan bagi harapan dekat melissa.
"Sorry mel..bagi ad masa..-balas aku dan aku berlalu pergi masuk ke dalam rumah..tanpa pandang belakang lagi.
MELISSA POV.
"ad...tunggu ad.... please....- aku merayu kepada ad.aku cuba mengejarnya tapi perempuan di sebelah ad memegang lengan aku.
"tunggu..- perempuan tadi bersuara dengan raut wajah serius."so..kau la melissa johnson -perempuan tadi bersuara lagi.
Aku hanya menggangguk kepala."kau tahu tak..aku tak pernah tengok ad patah hati macam mati laki tau tak..asyik terperap dalam bilik je..Sampai aku tak tahan tengok keadaan dia..aku paksa dia cerita semua.Sekarang ad dah okay sikit,kau datang balik?-Perempuan tadi bersuara nada marah.
"wait...kau sape? -tanya aku .
"aku sepupu dia-balas dia."Okay..aku tahu,aku salah buat ad macam ni..aku menyesal..aku takut..**********- aku bagitahu semuanya..
"Ooo i see i see.. okay macam ni,bagi ad ruang dulu.Nanti aku cuba bantu kau lah eh.. btw..kau stay mane?-tanya iza lagi.
"sebelah tu je-Aku memberitahunya.
Terus iza menutup mulut dengan tangan nya dan melihat aku bawah atas.
"kenapa?-tanya aku .
"tak..omg..rupa nya kau la yang duduk sebelah rumah ad..yangg hooo- iza tak menghabiskan kata-katanya."yangg???- tanya aku lagi yang ingin tahu.
"eheheh takde pape..dah..kau balik lah dulu.. nanti pape..aku roger..btw..jangan paksa ad..-balas iza.Aku nak masuk ke dalam,jumpa ad..nak peluk ad.
Keesokkan harinya..
Adriana Pov.
" za.. aku keluar jap- aku memberitahu iza yang tengah tengok movie."kau pergi mana malam-malam ni..- tanya iza memandang curiga .
" jumpa marsha kat club..jangan tunggu aku .okay byee babe..- balas aku dan terus keluar..
Oh ya..btw marsha ni aku baru kenal dia,boleh di katakan cantik dan orang berada.
Sebelum aku masuk kedalam kereta aku melihat rumah sebelah aku.
kenapa dia datang balik,kenapa datang waktu aku cuba nak move on.
Aku pindah sekolah baru,sebab aku nak mulakan hidup baru.Sesampai aku di club,marsha terus memeluk aku.Ni pertama kali marsha peluk ,aku hanya terdiam..
"Opss..sorry,aku tak sengaja peluk kau..- Marsha perasan dengan respon aku."Ehe takpe..btw mana yang lain??-tanya aku lagi,sambil memerhati sekeliling.
"Ada..jap lagi datang ..kau nak minum ape?-tanya marsha.
"Cola..- balas aku.dalam beberapa minit,datang kawan-kawan marsha.
Kami hanya borak kosong,marsha pulak lama-kelamaan semakin rapat dengan aku.Dia cuba mendekati tubuhnya dengan aku.
Belum sempat aku menolak marsha,ada seseorang menarik marsha jauh dari aku."Kau jangan sesekali sentuh ad..! dia girlfriend aku!!!- wanita tadi bersuara keras dan menolak marsha.
Tak sempat aku berbuat apa-apa wanita tadi terus menarik aku keluar dari club."waittt..kau sape???!!,suka hati main tarik-tarik..-tanya aku nada geram,yelah tiba-tiba tarik aku lepastu mengaku gf aku pulak.
"aku yang tarik kau adriana...- melissa tunjuk wajahnya dengan raut wajah marah .
"you???? macam mana you tahu i dekat sini- tanya aku nada cuak..asal pulak aku yang cuak dengan mel.
"dah balik sekarang!!!- melissa genggam tangan aku dengan kuat ,tangan aku terasa sakit sangat.
"lepass mel...lepas...- aku meminta ,sebab sakit sangat..
"no..balikk sekarang!!!- melissa tak hiraukan aku.
"Pleasee mel..lepass i...tangan i sakitt mel..- rintih aku lagi..
melissa tak mendengar kata-kata aku,aku dah tak tahan aku terus menarik sekuat tenaga aku dari genggaman melissa."You kenape?!!! tangan i sakitt!!- aku menjerit kepadanya.Air mata aku mengalir tanpa aku sedar,sebab tangan aku sakit,sakit lagi bila melissa tak pedulikan apa yang aku rasa.
"ad.. i minta maaf..i tak sengaja..ad.. i i...- balas melissa yang baru sedar dari kemarahan nya..dia cuba melihat tangan aku.
"Noo!!!! i tanak tengok muka you lagi.. - aku cuba berlalu pergi..Tapi melissa terus memeluk aku dari belakang.
"Adriana..please...jangan pergi,i minta maaf... i bodoh..pleaseee ad..jangan pergi dari i lagi...- melissa menangis meminta maaf..
aku hanya mendiamkan diri dalam pelukkan nya.Rasa sakit yang dia buat tanpa dia sedar.Aku tiada daya nak melawan lagi.Melissa bawa lagi balik ke rumah.
"ad.. i.. i minta maaf..- melissa meminta maaf lagi..
"dah.. i penat..you balik lah- balas aku,dan terus masuk ke dalam rumah.i guys.... long time no see..ehehe,sorry sangat2 sebab lama tak update.. sebab ada masalah masa..Maybe lepas ni..sha akan habiskan story ni..harap korang semua suka.dan minta maaf kalau ada kekurangan dari segi kata-kata dan sebagainya...
jangan lupa vote and komen😘
YOU ARE READING
I HATE YOU BUT I LOVE YOU (GIRLXGIRL)
RomantikAku yakin nanti kau jatuh cinta dengan dia- Kat bersuara*muka yakin*. Wehh..memang tak lah aku jatuh cinta dengan perempuan annoying tu..memang takkk..!!!- Balas aku. WELL..kita tengoklah nanti- Balas kat sambil main kening.