"ad..kenapa ni tiba-tiba ad nak pergi rumah atok-mama bertanya,raut wajahnya risau melihat aku.
"Ad minta maaf , ad belum bersedia lagi nak bagitahu dengan mama..please ma.. ad nak pergi rumah atok- Aku beritahu kepadanya,rasa serba salah sebab merahsiakan.
"No.. mama tak bagi selagi ad tak bagitahu -mama bertegas.
Aku menunduk wajah ,patut ke aku bagi tahu apa yang jadi.
Aku kena bagitahu juga sebab lama-kelamaan nanti mama akan tahu.Aku menceritakan semua dari A sampai la Z.
Reaksi mama terkejut selepas mendengar,selepas tu mama memeluk aku dengan erat."Mama jangan benci melissa ye..- aku beritahu kepadanya.
Mama hanya mengangguk kepala,air matanya jatuh ibarat dia memahami apa yang aku rasa.
"Sekarang mama faham kenapa ad rahsiakan perkara ni dengan mama..Mama cuma nak pesan ad jaga diri dekat sana,kalau ad dah tenang.Ad bagitahu mama ye..-Mama beritahu dan memeluk aku lagi.Aku hanya senyum melihatnya,
"okay mama,jangan risau nanti dekat sana ad kol mama setiap malam ..Iloveyou- aku beritahu dan memeluk erat.Aku bertuah sebab dapat mama yang faham dengan perasaan aku.Petang kemudian kat menelefon aku,aku beritahu semua apa yang jadi di dalam kereta antara aku dengan ms j dan keputusan aku nak ambil cuti.Kat memahami aku dan akan sokong keputusan yang aku buat.
nanti kau bagi tahu dengan clara dengan max-beritahu aku.
okay ad..nanti kalau kau sampai sana,jangan lupa kol aku tau.Jaga diri elok-elok,kalau jumpa awek cun jangan lupa minta no-Balas kat sambil ketawa.
ish kau ni.. aku nak kemas-kemas pakaian ni.. esok aku dah sampai dekat singapore aku kol kau eh- balas aku.
KEESOKKAN HARINYA.
"Bye sayang,nanti dah sampai terus kol mama ye...- mama pesan dan memeluk aku.
"okay mama,mama jaga diri ,iloveyou mama..bye- Aku melambai tangan dan masuk ke dalam gate pelepasan.
Mama melihat aku sampai aku hilang dari pandangan matanya.
Melissa pov(Ms j)
Aku hairan kenapa adriana tak masuk kelas harini,semalam pun dia tak masuk.Mungkin dia masih marahkan aku,semalam aku betul-betul stress aku tak sengaja buat macam tu dekat adriana.Aku ingin meminta maaf tapi aku tak tahu macam mana nak tegur dia.Aku sayangkan dia,cintakan dia,tapi aku takut disebabkan pekerjaan aku.Dan takut kalau adriana dengan aku dia rasa tersepit dengan keadaan.
Aku duduk di dalam kelas memerhati semua pelajar keluar dari kelas.
"Kat,sini sekejap- aku memanggil kat.Aku bertanya kepadanya kenapa adriana tak masuk kelas,tapi kat beritahu yang dia tak tahu.Aku nampak kat sembunyikan sesuatu dari aku dari segi percakapannya.Aku cuba mendesaknya lagi.
"Please kat,bagi tahu saya mana adriana..Adriana tak pernah abaikan pelajaran dia..- Aku bertanya lagi.Tiba-tiba raut wajah kat berubah,wajahnya nampak marah melihat aku.
"Ms j tahu tak,yang ms j dah lukakan hati dia.Ms j dah kecewakan dia,saya tak pernah tengok ad sayangkan seseorang sampai macam ni.Dan saya tahu ni pertama kali ad betul-betul cintakan ms j.Tapi apa yang ms j balas? ms j sakitkan dia.
Saya tahu ms j ada perasaan dengan dia,tapi ms j takut dengan diri sendiri.
Sekarang kalau ms j nak ambil tahu tentang adriana..dah terlambat ms j..-Kat bersuara,aku terkejut mendengar yang di beritahu kat kepada aku.Rasa terpukul di dada aku,rasa tertusuk pisau di hati aku.Rasa menyesal dalam diri aku.Apa yang aku dah buat,aku dah sakitkan orang yang betul-betul cintakan aku.Dan sakitkan orang yang aku cinta.
Aku pengecut sebab takut dengan risiko .Sampai aku korbankan perasaan aku dengan dia.Air mata aku mengalir,aku menyesal.
"Kat please..bagitahu saya adriana dekat mana..Saya menyesal kat- Aku bertanya kepadanya.Kat hanya melihat aku,seakan tak percaya dengan kata-kata aku.Aku beritahu semua perasaan aku ,kenapa aku menjauh diri dari adriana.Kat menhembus nafas dan melihat aku,raut wajahnya tadi marah sekarang dah tenang.
"Dia di singapore,saya tak tahu berapa lama dia dekat sana- kat beritahu kepada aku.Aku hanya terdiam,memikirkan cara aku berjumpa dengan adriana.
"kalau ms j nak jumpa dia,ms j kena tanya dengan mama dia.Dan saya rasa,mama ad dah tahu semua-kat beritahu membuat aku terkejut."Huh?? ape?--tanya aku .
"mama ad dah tahu.-Ulang kat lagi.
"macam mane?.-tanya aku.
"mama ad takkan bagi kalau takde alasan munasabah,maksudnya..ad dah bagitahu semua dekat mama dia..
Ms j nak tahu tak..saya ni pun baru tahu pasal ms j dengan dia. Dia taknak bagitahu dekat saya..sebab dia taknak saya benci ms j.- Kat beritahu lagi,membuat aku terdiam."Okay,macam ni lah ,ms j tanya mama ad,kalau ms j betul-betul cintakan ad.Jangan sampai menyesal kemudian hari ms..- kat beritahu lagi,lalu keluar dari kelas meninggalkan aku seorang diri.
YOU ARE READING
I HATE YOU BUT I LOVE YOU (GIRLXGIRL)
RomanceAku yakin nanti kau jatuh cinta dengan dia- Kat bersuara*muka yakin*. Wehh..memang tak lah aku jatuh cinta dengan perempuan annoying tu..memang takkk..!!!- Balas aku. WELL..kita tengoklah nanti- Balas kat sambil main kening.