SEVEN

2.5K 53 1
                                    

Aku berdiri di depan pintu rumah ms j,disebabkan dia malas nak stay dekat sekolah.Jadi dia terus kan detention aku di rumah nya.Ms j membuka pintu tanpa senyuman di bibirnya dan aku masuk ke dalam rumahnya.

"Okay,sekarang awak buat homework..- Arah ms j.

"Hello ms..daripada saya buat dekat sini,baik saya buat dekat rumah saya sendiri- Aku bersuara nada tak puas hati.

"Kalau tu yang awak nak..boleh..tapi saya tambah 1minggu lagi detention awak.. So how??- Balas ms j sambil memandang aku*Poker face*

"Huh? okay fine i stay..- balas aku .

Aku buat homework aku,dan dia buat  kerja dia sendiri.
"Oh ya ad..Mama awak bagitahu yang awak buat coffee sedap sangat..- Ms j bersuara*poker face* Takde tunjuk reaksi apa- apa

"Yeah ,so?- Balas aku.

"Well,boleh buat untuk saya??- Ms j bersuara dan kali ni dia senyum.

"No... I'm not your maid ms j.- balas aku sambil menjelingnya.

"Okay fine,markah awak saya potong 50%- Ms j pandang aku dan jeling.

"Huh??okay fine fine...!- Balas aku nada geram.

Ms j senyum,aku pergi ke dapurnya dan buat coffee.
Kenapa la hidup aku dikelilingi orang macam ni,-aku membebel sendiri
balik-balik ms j..

MELISSA POV(MS J)

Aku hanya tersenyum melihat reaksi muka adriana marah dengan aku.
Aku sendiri pun tak tahu kenapa aku suka sakitkan hati dia.

bebbebebb bunyi hp adriana.
Berkali-kali bunyi hp adriana.

"Adriana!!!..ada orang kol- Aku menjerit panggil adriana.

Adriana datang dengan bawa cawan bagi dekat aku.Menghidu bau coffee adriana buat..Hmmm..

Adriana bercakap di telefon dengan berbisik.
"tu pun nak berbisik-bisik-aku membebel .

Adriana hanya menjeling aku.

i tak lupa..nanti i datang rumah you babe..

Apa yang aku dengar,budak macam ni ada jugak orang nak..Dengan perangai dia yang annoying,suka cari masalah.

"Sape?- Tanya aku nada mendatar.
"Um nothing ,.-Balas adriana dan sambung semula kerjanya.

Dengan sape la dia ni couple,tapi haritu aku ada nampak ashley dengan dia bercium.Ish kenapa pulak aku nak sibuk pasal budak ni..
Urghh mel,,ingat dia student kau yang suka cari masalah..
Aku sambung kerja aku semula..

20minit kemudian perut aku terasa lapar,aku pergi ke dapur untuk masak sesuatu.
"Aw...shit!!- tangan aku terkena pisau..

Adriana datang dengan cepat,tiba-tiba tengok jari aku dan pegang tangan aku.
"Stop..jangan pegang- Aku cuba menarik tangan aku,tapi genggaman tangan adriana kuat.

"Stop!! jangan degil boleh tak!!*Sambil tengok jari aku*ee dia ni ..- Adriana menghisap jari aku yang berdarah.

Aku terkejut dengan tindakan dia,dan hanya terdiam melihat adriana menghisap jari aku .Terasa lembut bibir dia berada di jari aku.
Adriana menatap mata ,aku terus memandang ke tempat lain.

Adriana mencuci luka aku dengan air dan meniup di jari aku.

"Okay dah,,sakit tak??- Tanya adriana nada ambil berat dengan aku.

"um..tak..thanks- Aku terus menarik tangan aku.Jantung aku dari tadi berdebar-debar rasa nak meletup.
Adriana senyum dan pergi ke ruang tamu..

Cool mel..rilek..aku menarik nafas dan hembus.,Tapi masih lagi rasa berdebar-debar dan nervous..Kenapa dengan aku ni,kenapa aku rasa nervous dengan adriana ..

"Ms j...!!!- Adriana memanggil aku.
Aku pergi ke depan dan melihat adriana.

"Saya balik dulu boleh?  ,kerja saya dah siap- Adriana memandang aku.

"*rasa kelu lidah aku* ar um..boleh..- Balas aku.

Adriana berjalan ke arah pintu dan berhenti"Nanti balut luka tu..-Pesan adriana dan keluar dari rumah aku.

Kenapa aku berdebar-debar eh,aku bertanya sendiri yang masih duduk di ruang tamu.
Patut tak aku report pasal ashley eh,apa yang dia buat salah.Lagi-lagi dengan student.Kalau aku report
macam mana pulak dengan adriana.

Malam hari aku sengaja pergi ke rumah adriana,sebab nak tahu dia keluar dengan siapa.
Aku mengetuk pintu menunggu orang dalam rumah buka.

"Eh hai melissa...-Mama adriana menyapa.
"Hai sarah..Saya ada bawa makanan,bosan makan sorang-sorang- Aku bersuara sambil senyum.

Aku masuk ke rumah dan menuju ke dapur.20 minit aku berada di rumah adriana makan bersama dengan sarah.

"Mama..!!..ad keluar- Adriana turun pakai pakaian sexy sangat dimana aku.Aku terpegun tengok adriana sebab cantik dan sexy sangat.

"Eh wow..ada tetamu ..hai ms j..- Adriana menyapa aku.

Adriana lalu di sebelah aku,bau wangi dia wangi sangat dan lembut.adriana mencium pipi sarah dan berlalu keluar.

"Ad cantik-cantik pergi mana sarah- Aku bertanya sambil memandang sarah.

"Dia pergi dengan girlfriend dia- Sarah memberitahu sambil senyum.

"Oh i see- Aku membalas dan menunduk pandang makanan aku.

"Mel?? you ok??- Sarah bertanya.

"huh?? um i okay je- Balas sambil gelak.

Kenapa aku rasa sakit hati dengar adriana keluar dengan girlfriend dia.
Padahal aku takde perasaan apa-apa pun dengan dia.

Nak dekat sejam aku di rumah sarah.
"Hey sar.. i balik dulu - Aku memberitahu sarah.

"Okay mel..thanks makanan tadi..- Balas sarah

Aku baring di katil aku sendiri sambil tengok facebook.
Aku mencari facebook adriana,aku satu persatu melihat gambar adriana.Dan tersenyum sendiri dan
"Cantik ad ni,kadang-kadang bila dia marah comel muka dia- Aku bermonolog sendiri.

Klik!!!!aku tersedar.
Apa aku cakap ni,aku puji adriana???
kenapa pulak aku tengok gambar dia..Ish memang dah gila kau ni mel...Aku menutup telefon dan cuba tidur..

Keesokkan harinya,aku bangun seperti biasa.Buat rutin harian ku mengemas rumah,memasak .
Harini hari sabtu jadi aku ambik kesempatan untuk rehat di rumah sahaja.
Tengah syok aku memasak tiba-tiba seseorang mengetuk pintu di dapur.
Aku membuka pintu melihat sarah di depan aku.

"Hi sarah..- Aku bersuara dan menepi bagi sarah masuk.

"Malam ni melissa free tak?-Sarah bertanya dan duduk di meja dapur aku.Aku mendekatinya"Free sarah..kenape?.-Aku bertanya.

"Malam ni saya dengan ad keluar makan malam,jadi saya nak ajak mel sekali..- Sarah bersuara dan memandang aku.

"Oh,, Okay boleh..jam berape?- Aku bertanya dan melihat masakkan aku di kuali.

"Jam 7.30 ok?- Sarah bertanya.

Aku hanya mengganguk dan melihat adriana masuk dari pintu dapur aku.Memang tak pandai ketuk pintu budak ni,main terjah je.

"Ma..ad keluar jap..- Adriana bersuara dan mendekati sarah.
"Boleh,tapi jangan balik lewat ye..malam ni kita keluar makan-Sarah membalas dan mencium pipinya.

Adriana mengganguk dan mencium pipi sarah dan berlalu pergi.Aku bermonolog sendiri,mesti adriana jumpa ashley.



I HATE YOU BUT I LOVE YOU (GIRLXGIRL)Where stories live. Discover now