Kenapa aku rasa berdebar eh bila dekat dengan ms j tadi.Mungkin sebab aku mendekati mak singa kot.
Aku baring di katil dan memerhati di luar tingkap."Ad...ada orang nak jumpa ad...-Mama aku bersuara di luar pintu bilik.
Aku berjalan dan membuka pintu memandang mama dengan raut wajah keliru.
"Sape ma?..- Aku bertanya."Cikgu ad..dah cepat pergi bawah,mama nak bersiap pergi dinner dengan kawan..ad okay kan kat rumah sorang-sorang.-Tanya mama memandang aku.
"Okay ma..ad okay ,mama tu hati-hati tau..kang kena culik..- Aku menyakat.
"Sape nak culik mama ni..dah tua- mama suara sambil berjalan menuju ke bilik nya.
"eh..mama masih hot la.. sexy lagi..*gelak aku- balas aku ,dan menuju ke bawah ruang tamu.
"Ashley???- Aku terkejut ashley datang kerumah aku,setahu aku tak pernah bawa ashley datang ke rumah aku.
"Hey adriana.- Ashley bersuara dan senyum memandang aku.
"macam mane awak boleh boleh tahu alamat rumah saya?- Tanya aku dan mendekatinya.
"Well...saya tanya dengan kat tadi- Ashley bersuara,masih senyum.
"oh..okay..kenapa awak datang dekat rumah saya?- Aku bertanya ,masih hairan kenapa datang ke rumah aku.
"Saya nak ajak awak dinner..Free?- Ashley bertanya dengan aku.
"Oh.. *senyum dan mendekatinya*boleh..tunggu jap eh.-Aku mengenyit mata dan menuju ke bilik aku.
Aku bersiap-siap dalam beberapa minit.Keluar menuju ke bilik mama dan memberitahu yang aku keluar dinner dengan ashley,mama hanya senyum dan mengenyit mata ke arah aku.Nasib mama aku sporting,kalau tak memang masalah ashley.
Aku dan ashley keluar dan menuju ke kereta nya,aku duduk di sebelah dan ashley bawa kereta menuju ke restoren.
Keesokkan hari.
"Ad..sabtu ni kau free tak?- Clara bertanya sambil makan popcorn awal pagi .
"Free..asal??- Aku bertanya sambil menghirup coffee.
"Aku ,kat dengan max plan nak pergi tengok wayang lepas tu lepak..jom la.- Clara bersuara sambil memandang aku.
"Um..okay la..tapi korang ambik aku dekat rumah eh..aku malas nak driving- Balas aku,mata aku terpandang ms j tengah berjalan dengan ashley.
Aku tengok macam rapat je ashley dengan ms j,dari jauh aku memerhati mereka berjalan.Ms j perasan dan pandang aku sambil senyum sinis.Setiap kali dia pandang aku mesti senyum sinis,tapi dalam masa yang sama aku tengok dia sexy sangat bila dia senyum sinis.Aku hanya abaikan.
Lonceng berbunyi ,aku macam biasa dengan sahabat aku menuju ke kelas mak singa.Gelaran tu dari kat,sebab dia marah sangat dengan ms j sebab ms j denda dia 1minggu sebab borak dengan aku.Semua pelajar tak berani lawan kata-kata ms j kecuali aku sahaja yang berani.
"Morning kelas..Harini saya bagi kuiz dan awak semua jawab selama 30 minit.- Ms j bersuara dan bagi kertas .
Aku memandang semua pelajar beri tumpuan pada kertas.Aku memandang ms j,dan dia memandang aku dengan senyuman sinisnya lagi.Aku menjelingnya dan pandang kertas .
"Psstt..ad..- Bisik dari orang sebelah,yeah siapa lagi kalau bukan kat.
Aku hanya memandang nya sambil buat muka kenapa..
"No 20 ni,apa jawapan??please...- bisik kat sambil memandang kedepan,kot-kot ms j tengok kami berdua.
Aku memandang ke depan perhatikan ms j tengah buat apa,aku pandang sekeliling semua pelajar masih menjawab dan aku pandang kat lagi.Aku mengangkat kertas soalan aku tunjuk dekat kat..Kat terus menyalin jawapan,tiba-tiba ms j pandang aku.Omg kantoi,mati laa..
YOU ARE READING
I HATE YOU BUT I LOVE YOU (GIRLXGIRL)
Lãng mạnAku yakin nanti kau jatuh cinta dengan dia- Kat bersuara*muka yakin*. Wehh..memang tak lah aku jatuh cinta dengan perempuan annoying tu..memang takkk..!!!- Balas aku. WELL..kita tengoklah nanti- Balas kat sambil main kening.