"Hai ms ashley- Aku menegur ms ashley yang baru keluar dari pintu rumahnya.
"Hai adriana..- balas ms ashley mendekati aku .
"Malam ni ms nampak cantik..- Aku memberitahu sambil memandang wajah ms ashley.
"Oo sebelum ni saya tak cantik la..btw panggil saya ashley..jangan panggil ms..nampak macam tua pulak- Ms ashley bersuara .
"eh tak.. sebelum ni ms..sorry ..sebelum ni ashley nampak cantik..tapi ni lagi cantik*main mata* - aku membuka pintu kereta dan ashley masuk.
"So..kita dinner dekat mane?- Ashley tanya .
"Well ada satu restoren ni..makanan dekat sana sedap-sedap.. saya bawak ash dekat sana..- Balas aku sambil memandu.
"Btw nice nickname..ashh...- Ashley memandang aku.
Aku hanya senyum,sepanjang dalam perjalanan ashley banyak bertanya soal aku.Btw aku suka dngan ashley,sebab dia cantik,gentle,suka buat lawak.Akhirnya sampai di restoren yang aku maksudkan.Aku dan ashley duduk di meja dihujung dengan pemandangan pantai.
Aku suka tengok wajah nya merah bila dia malu pandang aku.Selepas makan aku menghantar ashley balik ke rumahnya.Tiba-tiba ashley mencium pipi aku sebelum keluar dari kereta.Aku hanya terdiam dan terkejut.Tapi happy..
Aku menunggu ashley masuk ke dalam rumah baru aku gerak balik menuju ke rumah aku sendiri.Aku keluar dari kereta,melihat ms j berada di luar dapur.Aku berhenti dan memandangnya.
"Adriana...panggil mama awak...!!!- Ms j menjerit .Macam ketakutan pun ada.
"Kenapa pulak??!- balas aku yang masih berdiri .
"Ada tikus..cepat!!!- Ms j menjerit.
Ahahah ambik kau,haa pandai-pandai kau lah buang tikus tu.Aku terus berlari masuk ke dalam rumah sambil ketawa.Padan mukaaa..
"hai ad..bahagia nampak..date dengan sape tadi-mama aku yang berada di ruang tamu .
"*aku masih gelak* ehemm..rahsia..btw ma.. *aku gelak lagi* kawan mama minta tolong..tikus tadi datang balik- aku bersuara sambil ketawa.
"melissa?? ishh ad..kenapa tak tolong dia..- Mama berdiri dan keluar dari rumah.
Ih memang tak la aku nak tolong dia..Sombong sangat..nahh kan padan muka..Aku terus menuju ke bilik aku dan menukar pakaian..Sebelum aku tidur tutup lampu..aku curi-curi pandang rumah sebelah.
Haa tu la..orang tolong tak terima kasih..kan datang balik tikus tu..Aku bermonolog sendiri.Selesai aku skodeng aku terus tutup lampu dan tidur.
Bebbebppp( Alarm)
Aku bangun seperti biasa,aku tengok jam..hmm masih awal lagi.Mata aku dah segar ,jadi aku turun ke bawah buat air dan keluar menghirup udara..Tiba-tiba aku ternampak ms j keluar bawa beg menuju ke arah kereta nya.
"Hai morning ms j...- aku menegur nya.Ms j hanya memandang aku.
"Hai ms..macam mane dengan binatang peliharaan ms..Dah bagi makan??- Aku menyakat dia..dia hanya menjeling tajam ke arah aku.dan masuk kedalam kereta terus keluar dari ruang rumah.
"Bubye!!!!- aku menjerit sambil ketawa.Suka pulak aku tengok dia sakit hati..Nampak comel..
Aku tersedar apa yang aku baru cakap tadi.Ishh kenapa pulak aku cakap dia comel..Eeee buang tabiat kau ni adriana..Aku terus masuk ke dalam bilik untuk bersiap siap.
YOU ARE READING
I HATE YOU BUT I LOVE YOU (GIRLXGIRL)
RomanceAku yakin nanti kau jatuh cinta dengan dia- Kat bersuara*muka yakin*. Wehh..memang tak lah aku jatuh cinta dengan perempuan annoying tu..memang takkk..!!!- Balas aku. WELL..kita tengoklah nanti- Balas kat sambil main kening.