ADRIANA POV.
Aku,mama dan ms j makan di restoren,aku tak tahu pulak yang mama ajak ms j sekali keluar makan.
Ms j pakai dress warna cream,nampak sexy pulak dia pakai dress.Aku curi-curi memandangnya bila dia tengah makan ataupun borak dengan mama."Aaaaa buka mulut..- Ms j terus menyuap sesuatu di mulut aku.
Aku mengunyah makanan yang ms j suapkan tadi,lama kelamaan aku rasa pedas di mulut aku.Mama menegur aku..
"Ad ok??- Mama bertanya ,dia mesti perasan muka aku merah menahan pedas.
"Maaa pedass...- Aku mengadu ,air aku dah habis aku minum.Aku tengok sebelah ada air ms j,terus aku mengambil dan minum.Dan aku jeling ms j.
Serius aku jenis tak tahan dengan pedas.Ms j ni sengaja bagi aku,ke memang dia tak tahu ni.
"Nah minum air ni..- Mama menghulur air sejuk yang dia minta dengan pelayan.
Ms j memandang aku
"Sorry..saya tak sengaja,tak tahu pulak yang ad tak makan pedas- Ms j bersuara dengan raut wajah bersalah.Aku hanya mengangguk dan masih minum.Dengan berpeluh nya muka aku,merah aku dah tak hiraukan orang sekeliling.
Ms j senyum dan mendekati aku.
Dia mengeluarkan tisu dan lap peluh di muka aku.Aku terkejut dan hanya memandangnya.Aku menatap matanya,wajahnya dan bibirnya.
Mama pura-pura batuk dan memandang aku dengan ms j.
"mama dekat depan ni...- mama bersuara..
Ms j senyum dan menjauh sedikit dari aku.Mama senyum sinis memandang ms j dengan aku.
Aku memandang mama dan mengangkat kening dengannya."Ad ni memang tak makan pedas mel..dari kecil lagi - Mama memberitahu kepada ms j..
Ms j mengangguk dan senyum memandang aku,Pelik aku dengan ms j dua harini baik sangat dengan aku.Biasa bukan main bad mood je..
Bebbebb(MSJ HP AKU)
aku membuka text dari ashley.imissyoubabe,esok datang rumah i..
imissyoutoo..okay..besok i datang😘.
"ai senyum-senyum tu..dari sape text..- Mama bertanya sambil senyum memandang aku.
Aku pandang mama dan pandang ms j,ms j macam senyum terpaksa tengok aku.
"Um kat text mama- Balas aku dan senyum.
Selepas makan mama dengan ms j borak,aku pulak jadi penonton ,kadang-kadang menyampuk.
SEBULAN BERLALU.
Hubungan aku dengan ms j tak seperti dulu,yang selalu gaduh.
Kadang-kadang kami berdua gaduh,lepas tu baik.Didalam kelas aku perasan ms j curi-curi pandang aku.Bila aku tertangkap dia tengah pandang aku,muka nya terus merah dan menunduk wajah.
"Okay,ada sape-sape boleh bagi tahu jawapan.??- Ms j tanya sambil memandang semua pelajar..
"Aw...- Aku bersuara sebab kat mencubit lengan aku.
"okay ms adriana,boleh bagi jawapan untuk soalan yang saya tanya??- Ms j bertanya kepada aku sambil senyum.Semua pelajar memandang aku,menunggu aku jawap..
"Err.. um..- Aku memandang kat,dia senyum sinis.
"adriana???- ms j panggil.
"Mmm..*aku nervous* um..- Aku tak tahu nak jawap apa..Sebab aku tak bagi tumpuan apa yang dia explain tadi.
"Stay after class adriana- Ms j bersuara dan berpaling arah .
Aku pandang muka kat dengan raut wajah marah.Kat tersenyum dan mengenyit mata.Dia ni sengaja nak kenakan aku.
Aku pandang ms j,dan ms j pandang aku dengan senyuman sinis..Lonceng berbunyi
Aku cuba curi-curi keluar dari kelas ms j."okay line clear-Aku bermonolog dan berjalan bersama pelajar lain.."Adriana....- Ms j panggil aku
aku memandangnya dan senyum nampak gigi.Aku berdiri menunggu semua pelajar keluar.Sudah semua pelajar keluar tinggal aku dengan ms k sahaja dalam kelas.Aku berjalan ke arahnya
'Hi ms j..- Aku menegurnya.
Ms j pandang aku sambil senyum,aku memandang pelik sebab aku buat salah tadi tapi dia tetap senyum.
"Boleh tak awak fokus apa yang saya ajar.- Ms j memberitahu sambil tangan nya ke dagu memandang aku.
"ms j..saya bagi perhatian masa ms j ajar...- aku balas.
"Yeah awak memang bagi attention ..tapi awak bagi attention dekat saya..bukan apa yang saya ajar- balas ms j sambil senyum sinis.
Aku terkejut apa yang dia cakap,aku terus menunduk wajah.Sebab malu dan muka aku merah
"Um.. um sorry ms j..- Aku balas masih menunduk wajah.
"Hey..pandang saya..- ms j bersuara.
Aku mengangkat wajah dengan perlahan dan memandangnya.Ms j tersenyum memandang aku dan
"takpe,.tapi nanti gf awak tahu,kang dia jeles..- Balas ms j.Aku memandangnya dengan raut wajah keliru.Dari mana dia tahu aku ada gf.
"haa ..umm- Aku hanya senyum
"ok lah ms..saya masuk kelas dulu,dah lambat- Balas aku dan terus keluar ,aku taknak pandang belakang mesti dia tengah perhatikan aku.Weh kenapa dengan kau ni ad...
sedar ad..dia musuh kau..Aku bermonolog sendiri dan menarik nafas dan hembus.Aku masuk ke kelas ashley,aku menegurnya tapi dia tak pandang aku .Aku hairan kenapa sikapnya berubah 2/3 harini.Kalau aku nak ke rumahnya mesti banyak alasan yang dia bagi.
Aku rasa kena tanya dia lepas habis kelas nanti.Aku dah tak tahan menahan sakit hati tengok perangainya.
Ashley mula mengajar seperti biasa,masa mengajar ashley langsung tak pandang aku.Aku cuba bertanya soalan tapi tak dilayan.Aku sakit hati dengan sikapnya yang tak matang.
45minit lonceng berbunyi,
Aku memberitahu kepada kawan aku tunggu di parking.Semua pelajar keluar,tinggal aku dengan ashley sahaja.Aku menuju ke pintu dan mengunci.Dan berjalan ke arah ashley,dia masih buat aku tak berada dalam kelasnya."Hey ash..we need to talk- aku bersuara dah mengambil kerusi duduk berhadapan dengan nya.
"talk about what?-ashley bertanya masih tak memandang aku.
Aku tak tahan dengan sikap nya,aku memegang dagu ashley supaya memandang aku,tapi di tepisnya.
"what?! kita dekat sekolah ni ad ..- ashley bersuara nada marah.
"yang masalah sekarang ni you..you kenapa layan i nak tak nak ni? i ada buat salah ke?- Aku bertanya cuba kawal emosi aku.
"No.. sekarang waktu tak sesuai kalau you tanya soalan macam tu.Nanti kita bincang- balas ashley.
"No!!! i tak tahu sekarang!!-bentak aku,tak dapat menahan marah.Aku memegang bergelangan tangannya.
Ashley menepis dan menampar wajah aku.Aku terpaku ,terkejut dengan tindakkan ashley.
"Sekarang keluar!!!- bentak ashley masih tak memandang aku.
"Okay fine!!.. next time i nak explanation dari you..- Balas aku dan terus keluar dari bilik nya,hati aku sakit melihat perangai ashley yang berubah.Sebelum ni sikapnya lembut dengan aku,tapi sekarang dah lain.
Air mata yang aku tahan dari tadi jatuh di pipi,aku menangis sebab kecewa dengan perangai ashley yang berubah.
Aku terus berjalan laju menuju ke tandas tiba-tiba aku terlanggar seseorang."Um sorry- aku bersuara dan tak mahu memandang siapa yang aku langgar.
"Okay takpe..- Balas suara wanita,macam aku cam suara siapa.
"wait...adriana???- Wanita tadi bersuara
Aku memandang dan rupanya ms j ,hidup aku tak pernah lepas dari melanggar ms j.Aku hanya senyum dan cuba lari darinya.
"wait adriana..you ok? um..kenapa pipi awak??- ms j bersuara dan cuba memegang wajah aku.
Aku menjauh diri darinya dan menunduk wajah.
"ok ms..saya gerak dulu ye bye- balas aku dan terus meninggalkan ms j yang memanggil aku.Korang rasa ms j ada hati dengan adriana ke? jangan lupa vote😉
YOU ARE READING
I HATE YOU BUT I LOVE YOU (GIRLXGIRL)
RomanceAku yakin nanti kau jatuh cinta dengan dia- Kat bersuara*muka yakin*. Wehh..memang tak lah aku jatuh cinta dengan perempuan annoying tu..memang takkk..!!!- Balas aku. WELL..kita tengoklah nanti- Balas kat sambil main kening.