"Prietenia e singurul antidot pentru ura, este singura garantie pentru pace."
Buddha
-Pe acolo. mi-a spus unul dintre ratatii trasi la indigo. Nici macar nu s-a ridicat, doar mi-a facut semn cu capul si si-a continuat jocul de carti cu ceilalti idioti.
Am mers pe un hol ingust si imputit cu fum de tigara. M-am abtinut cu greu sa nu tusesc. Tapetul rosu si ieftin de pe pereti ducea doar la o singura usa simpla maronie. Scaunele din plastic se intindeau pana aprope de ea. Doi tipi masivi dar speriati ca de dracu si albi la fata, tremurau la sincron de parca aveau parkinson. I-am cercetat in timp ce treceam pe langa ei. Inainte sa pun mana pe clanta l-am auzit pe unul din obositi ridicandu-se. M-am intors dornic de ceva actiune:
-Stai la rand, frate! am fost un pic impresionat de tonul de dur pe care l-a folosit. Abia se tinea pe picioare si se credea Van Damme.
- Am programare. am zis ironic, asteptand sa sara la bataie. Si asta ar fi facut daca nu se baga drogatul de langa el si nu il calma. Ei uite cum pierde iadul inca un om. Am ridicat din umeri si am intrat pe usa din fata mea. Eram constient ca tocmai intrerup o discutie dar mi-am pastrat aerul increzator si basinos. Un tip intr-un scaun din ala de bosi, care sincer parea inalt si cam gras, ma privea incruntat si totusi incantat de tupeul meu. Peste un birou plin de hartoage si alte rahaturi, un alt tip cu parkinson dar mai relaxat decat cei de afara, ma privea fara sa-si ascunda dorinta de a ma trimite la kilometri distanta. I-am privit calm pe amandoi spre indvidia lor. Nu mi-am putut retine un zambet gandindu-ma ca tipii astia chiar au probleme, la cum aratau cred ca aveau unele chiar serioase, iar eu imi cautam de munca. M-am gandit la cei doi muschetari care isi asteptau randul si l-am privit apoi pe tipul cu privire de criminal in serie. Nu puteam sa nu remarc ca semanau al naibi de bine si pentru o secunda chiar m-am gandit ca ar putea fi tripleti. Mi-am amintit ce fata naiva are curajosul din hol si ce mecla de trecut prin viata are asta cu privire de soim. Intre ei e o diferenta de cativa ani.
- Cine esti si ce dracu cauti in birou' meu! m-a luat la rost, un pic prea panicat, tipul din scaunul de bosi.
-Luca. am zis simplu. Trebuie sa vorbim ceva. Intre patru ochi. am continuat, amuzat, vazand ca muschiulosul de langa mine ma priveste atat de uimit. Le boss i-a facut semn cu capul spre usa:
-Cheama-i si pe ceilalti cand iese el. erau amandoi atat de seriosi incat ma abtineam cu greu sa nu rad. Am asteptat tacut pana am auzit usa inchizandu-se furioasa in spatele meu. M-am asezat pe scaun, care apropo era tare incomod, si am inceput direct cu subiectul care ma interesa:
-Buna, ce faci? (nu, glumesc)
- Vreau sa te ajut. s-a relaxat imediat si a inceput sa rada. Are un ras atat de fals si gol, de toata jena.
-Cine ti-a spus tie ca as avea eu nevoie de ajutor? Si-a sters o lacrima imaginara de la atata ras. Si cica eu is ala nebun. Baiete, chiar mi-ar placea sa iti ascult glumele dar am probleme serioase acum. a zis ravenind la alura de sef. Incredibil, tre' sa fi supererou sa te schimbi asa de repede, pff rasul asta...
-La cum arata oamenii aia, ai tai si un pustiulica in pampers si-ar da seama ca ai nevoie de ajutor. M-a privit urat apoi s-a lasat pe spate, in scaunul lui din piele.
-Si cu ce esti tu mai bun ca ei, ma rog? Am zambit superior.
-Nu cred ca am atata timp sa iti insirui calitatile mele. Dar oricum, am venit sa-ti spun ca te pot ajuta in legatura cu five points gang. parea obosit de subiectul asta. Si-a dus mana la frunte si si-a masat-o.
- Baiete, serios, nu am chef de glume. Mai ales despre subiectu' asta. mi-a raspus cu vocea unui amarat.
-Nu glumesc. am zis si eu mai serios. Vreau sa ii distrug pe nemernicii aia si am nevoie de tine. Nu am arme si nici bani...si nici pile la politie n-am. am continuat peste cateva secunde.
-Deci nu vrei sa ma ajuti, vrei sa ma folosesti. a spus zambind.
-Si tu ai sa ma folosesti. E pentru a ne atinge tinta. Scopul scuza mijloacele.
-Vino maine. Trebuie sa ma asigur ca nu esti unu dintre ei. stiam ca nu asta-i motivul dar am tacut din gura. Maine sa vii aici la 2. Ori vei deveni unul dintre noi ori unul dintre morti. Simplu. Gandeste-te bine inainte. Acum dute si spune-le si amaratilor alora sa intre sa rezolv si problema asta o data pentru totdeauna. parea cu intradevar varza.
-Cine is? am intrebat chiar curios. A zambit crezand ca glumesc.
-Chiar nu stii? a spus vazundu-mi fata intrebatoare. Am dat din cap ca nu. Is Gemenii. Am ridicat nepasator din umeri:
-Am auzit de ei.
-Tu chiar ma surprinzi, baiete! mi-a spus uimit in timp ce ieseam pe usa.
-Hei, fratii gonzales...puteti intra. m-au privit al naibii de urat, facandu-si, mai mult ca sigur, fiecare filme prin care isi imaginau cum mi-ar putea rupe capul.
Am zambit vazandu-i cum se incoarda si cum isi strang maxilarul de parca ar vrea sa isi sparga dintii dar am trecut nepasator pe langa ei.
CITEȘTI
Inger sau demon
FantasyPai salut. Sper ca o sa va placa povestea asta. E ceva diferit de ceea ce am scris pana acum si chiar imi place ideea. Incerc sa o termin ca pana acum nu am reusit sa duc la capat un mic roman. Si acum sa va spun si cate ceva despre povestioara asta...