New York #2

32 1 0
                                    

Patrik 
V New Yorku už jsem momentálně devátým měsícem a pořád je to tady dokonalý jako ze začátku.  Za ty měsíce nás to tu vůbec neomrzelo, spíš naopak, New York nás pořád něčím překvapuje a abych by upřímný, ani se mi ještě nechce domů. Rodiče a vlastně i spoustu dalších z Mnichova by chtěli, abych se vrátil, ale mě se prostě nechce. Tady máme možnost zažit jiný život, pokud mě chápete, a tenhle jiný život mě zatraceně baví. 

Dneska je pátek, já ani Matteo nemusíme do práce, takže je dneska na řadě výlet. Včera práce, dnes zábava. Pod pojmem zábava si ale nepředstavujte Sochu svobody ani žádný zábavní park, protože na obou místech už jsme byli, dneska je čas na zahrady konkrétně Snug Harbor, což je botanická zahrada a pak do města New London, kam se chce podívat hlavně Matteo. Ještě je nedaleko pár párků, kam by jsem se chtěl podívat,  ale to uvidíme jak to stihneme. 

,,Můžeme?'' podíval se na mne Matteo. ,,Vteřinku.'' pousmál jsem se a dal si na záda batoh. ,,Teď můžeme.'' usmál jsem se. Je ráno, celkem dost brzo ráno, ale pokud nechceme zastihnout ten nejhorší provoz, tak je to takhle nejlepší, protože Snug Harbor je od místa, kde ještě stále přebýváme skoro čtyři hodiny. Někdo by se možná vykašlal na to někam jet čtyři hodiny, ale my takový nejsme, prostě, když si něco usmyslíme, tak to tak bude a přes to vlak nejede. Dali jsem si věci do auta, dali jsme do auta i sebe a pomalu vyjeli na cestu. Nebylo kam spěchat, den bude ještě dlouhý. ,,Matteo, '' usmál jsem se na něj a chytl ho za ruku, ,,prospi se pokud chceš probudím tě až tam budeme.'' řekl jsem s úsměvem. ,,Ne to je dobrý, nejsem unavenej.'' řekl potichu. ,,Jasně, nejsem unavenej.'' uchechtl jsem se, když už po chvilce klidně spinkal. 

Zbytek cesty probíhal celkem klidně na to, že je tohle New York a ještě k tomu všední den, ale nestěžuju si. Zastavil jsem na parkovišti, kde jsem teď asi pět minut hledal místo na zaparkování, a podíval se na svého přítele, který ještě stále spokojeně chrupkal. Neměl jsem srdce na to ho budit, ale jsme tady i kvůli němu. Naklonil jsem se k němu a dal mu lehkou pusu na rty, žádná reakce. ,,Vstávej, Matteo.'' řekl jsem tiše a pohladil ho po tváři. ,,Minutku.'' zamumlal a otočil hlavu na druhou stranu. ,,Už jsme na místě, vstávej.'' řekl jsem po chvilce znovu. ,,Jsme tady?'' zeptal se a rozhlédl se kolem sebe. ,,Ano, jsme tady.'' přikývl jsem. ,,Dobře.'' ,,Dej si chvilku, rozkoukej se a pak půjdeme.'' usmál jsem se a pohladil ho ve vlasech. Byl vážně rozkošný v jakékoliv situaci. 

,,Tady máš.'' usmál se Matteo a podal mi lahev s vodou, dneska už druhou, a sedl si vedle mne na zem. ,,Je tady krásně.'' usmál se, když jsem mu tu lahev vrátil. ,,Takže jsi nakonec rád, že jsme sem jeli?' zeptal jsem se. ,,No moc se mi sem nechtělo, to je pravda, ale je to tady hezký.'' řekl s úsměvem. Nechtělo se mu sem, protože se mu nezdála ta vzdálenost, ale po tom, co jsem ho přesvědčil, že to zvládnu, tak nakonec povolil, ale jen s tím, že se pojedeme podívat i do New Londonu, což jsem samozřejmě přijal. ,,Jsem rád, že jsem tady s tebou.'' usmál jsem se na něj a sedl si k němu blíž. Opatrně jsem ho chytl za ruku, kterou měl vedle mě položenou. ,,Patriku,'' vydechl a dal mou ruku pryč, ,,jsme na veřejnosti.'' Pousmál a svou ruku si položil vedle na zem. Nikdy si nezvykne na držení se za ruce na veřejnosti a popravdě ho asi i trochu chápu, ale já tohle miluju, miluju jeho. 

Přijeli jsme sem v půl osmé a ze samotného parku jsme odcházeli až v jednu, protože cesta do New London trvá trvá pomalu hodinu a hlavně se chce Matteo ještě po městě projít. ,,Ty se chceš jít podívat do toho muzea?'' zeptal jsem se a nastartoval auto. ,,Jo do těch dvou, co jsou tam, myslím, že je to asi patnáct minut od sebe, takže se hezky projdeme.'' řekl s úsměvem. Taky jsem se usmál a chytl ho za ruku, alespoň tady se nestydí. ,,Děkuju, že mě tam vezmeš.'' řekl s úsměvem a políbil mě na ruku. ,,Tak to je samozřejmostí.''  ,,Ty jsi stejně dokonalej.'' řekl spokojeně a položil si naše ruce na koleno. ,,Asi za hodinu tam budeme, uvidíme jaký bude provoz.'' oznámil jsem mu. ,,Dobře.'' přikývl. 

Zastavil jsem na jednom parkovišti na začátku města, aby se mohl Matteo kochat krásou tohohle města, a ano, musím přiznat, že je tady krásně. Všude tady na člověka dýchá ta atmosféra moře, ne že by to v New Yorku nebylo, ale tady se mi to líbí víc. ,,Tak chceš se tady nejdříve projít  nebo se někam chceš jít podívat?'' zeptal se Matteo a vyndal si telefon kvůli mapě. ,,To je asi jedno.'' ,,Když půjdeme rovně, tak tam jsou ty muzea a pokud půjdeme doprava, tak tam budou spíš parky a podobně.'' řekl a ukázal mi mapu. ,,Tak můžeme do těch muzeí a pak to vzít do těch parků a pak zpátky sem, tudy.'' ukázal jsem mu cestu. ,,To asi půjde.'' přikývl s úsměvem. 

Ty dvě muzea o kterých celý den mluvíme jsou muzeum umění a muzeum pobřežní stráže. Kdyby jste viděli ty jiskřičky, co měl Matteo v očích, když jsme těmi muzei procházeli, tak byste se taky usmívali jako já. Následovala procházka po městě, respektive historickém jádru a jedno další muzeum, protože za tu dobu, co jsme s Matteem spolu, tak zjišťuju jak moc ty muzea miluje. Teď jsme zrovna ve Waterfront parku, kde je opravdu krásný výhled na vodu. Sedli jsme si na jednu lavičku a prohlíželi si lodě, co tady všude byly. Z ničeho nic si Matteo položil hlavu na moje rameno. Byl jsem překvapený, ale byl jsem i rád, že se nebál tohle udělat. ,,V pořádku?'' zeptal jsem se a pohladil ho ve vlasech. ,,V naprostém.'' usmál se. ,,Chceš jít ještě do té galerie?'' zeptal jsem se. ,,Můžeme?'' podíval se na mne. ,,Pokud chceš, tak můžeme, peněz sebou máme dost.'' ,,A půjdeme?'' zeptal se. ,,Ano, půjdeme.'' přikývl jsem. Hygienic art je, pokud jsem to správně pochopil, galerie, kde se ale dělají i nějaké jazzové koncerty, což zní zajímavě. 

Z New Londonu jsme odjížděli v někde v sedm večer, přičemž ''domu'' do New Yorku jsme přijeli před jedenáctou. Matteo po cestě usnul a vypadal znovu, tak rozkošně jako ráno až byla vážně škoda ho budit, ale jinak to nešlo. Když jsme přijeli, tak jediné, co jsme udělali, tak bylo, že jsme se vysprchovali a  šli spát, protože jsme byli po tom celém dni na nohou celkem utahaní.  


Pro zajímavost přikládám video z Snug Harbor:  https://youtu.be/vHzuK-q-Oeo

Přikládám i dronové video z New London: https://youtu.be/MAdsiHzqy3E

Prince of adventure [POZASTAVENO]Kde žijí příběhy. Začni objevovat