Amanda hanya senyap memandang belakang tubuh Zhafiz. Sampai bila dia nak tipu hati dia sendiri? Dia cintakan Noah bukan Zhafiz.
Tapi bukan dirinya yang Noah cinta tapi sepupunya Erina. Sungguh, masa itu memang dia kecewa. Sudah lama dirinya meminati Noah.
Tujuannya menikahi Zhafiz cuma satu, supaya mudah dirinya mendekati Noah,tapi lelaki itu semakin dingin dengannya sejak dia menikahi Zhafiz. Dia cuba juga rapat dengan Irene tapi dia tak mampu nak ikhlaskan hati apabila melihat raut wajah Irene yang saling tak tumpah dengan wajah milik Erina.
Memang sejak dulu, dia cukup tidak suka dengan Erina. Selalu dia dibandingkan. Erina baik, Erina cantik, Erina pandai. Dia cukup rasa menyampah. Dia cukup benci dengan Erina.
Amanda bangun dari katil dengan perlahan. Takut mengejutkan Zhafiz dari lena. Lingerie yang tersarung pada tubuh dia kemaskan.
Rambut juga dia rapikan. Perfume yang terletak atas meja solek itu dia capai lalu dia sembur pada tubuh genitnya. Bibir pula dia calitkan lipmatte merah biar lagi nampak seksi.
Dengan langkah berhati-hati, Amanda keluar dari bilik ingin menuju ke bilik Noah.
Pintu bilik Noah dia buka dengan perlahan. Tapi apa yang disaji pada matanya itu, cukup buat dia rasa lemah. Lemah bila melihat tubuh yang cukup buat dia tergoda.
Tersedar Noah dari tidur apabila mendengar pintu biliknya dibuka. Terus tegak badan Noah bila melihat Amanda yang cuba menutup pintu biliknya.
"Apa kau buat ni, Amanda?"Tanya Noah sambil pamer wajah garang. Tersedar yang dirinya hanya memakai boxer, laju Noah capai kemeja dan seluar atas lantai.
Amanda hanya senyap memandang wajah Noah. Langkah kaki diatur dekati Noah. Rambut pula sengaja dia selak ke tepi.
" Jangan nak cari pasal dengan aku. Aku cukup tak suka."
"Tapi I suka you, Noah. Dah lama I suka you. You je tak pernah nampak I." Cubaan ingin merangkul leher Noah gagal bila lelaki itu lekas menepis tangannya.
Noah jengilkan mata pada Amanda. Perempuan ni memang dah gila!
"Kau gila ke? Kau sedar tak, aku ni siapa? Jangan buat gila dekat sini lah, perempuan."
Irene yang sedang ketiduran itu Noah pandang. Takut terjaga pula puteri kecilnya itu.
"I tak gila lah sayang, I memang sayang you."
Noah mendengus. Kuat.
"Keluar! Aku penat." Dengan itu, Noah palingkan tubuh menuju ke bilik air namun pelukan dari Amanda membuatkan dia berang. Lalu, belakang rambut Amanda dia cengkam dengan kuat lalu dia menolak kasar keluar dari biliknya. Pintu bilik itu dikunci. Noah meraup wajah. Tak cukup dengan Inara, Amanda pula dia perlu hadap.
Noah menyumpah dalam hati.
*****
Amanda hentak kaki di luar bilik Noah. Tak guna betul si Noah ni. Takpe, kau tunggu. Ni Amanda lah, apa yang aku nak, aku mesti dapatkan.
Kalau Erina pun aku boleh singkirkan. Kau milik aku, Noah. Hanya aku. Amanda gelak setan dalam hati.
Buka je pintu biliknya, nasib baik tak tersadung apabila Zhafiz betul-betul berada depan pintu. Wajah dipamer dengan biasa.
"Sayang, pergi mana?" Tanya Zhafiz sambil menguap. Tanda
kantuk yang masih tersisa."I pergi kat bawah tadi. Dahaga pulak." Sengaja Amanda tayang senyuman palsu.
"Oh.. Ingatkan sayang keluar tak bagitahu I.." Tubuh seksi Amanda, Zhafiz paut dengan erat. Bahu yang terdedah itu pula dia kucup dengan lembut. Wangian dari Amanda membuatkan dia leka.
YOU ARE READING
BEAUTIFUL MISTAKES(E-BOOK)
Romance𝓣𝓱𝓮 𝓦𝓲𝓯𝓮 𝓢𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 2 BLURB BEAUTIFULMISTAKES Tidak mudah menjadi seorang Inara. Hampir menjadi kerakusan bapa saudaranya. Mengenali Erina di rumah anak yatim. Pertama kali jatuh cinta pada seorang lelaki yang dia sendiri tahu yang lelaki...