A 🧡

95 13 2
                                    

Hongjoong baru sahaja keluar dari bilik air. Dia berjalan ke arah meja untuk mengambil sikat sambil mengeringkan rambut. Kelihatan Seonghwa bermain dengan telefonnya di atas katil sendiri.

Tiba-tiba telefon Hongjoong berdering. Ketua Ateez itu menoleh ke arah katilnya. Dia terus mengangkat panggilan tersebut.

"Shin Ah noona. Hello noona?"

"Hai,Hongjoong. Sebenarnya...noona nak minta pertolongan dari Hongjoong dan yang lain"

Hongjoong dan Seonghwa berpandangan sesama sendiri. Oleh kerana tertarik untuk tahu dengan siapa Hongjoong berhubung,Seonghwa terus turun dari katil dan mendekati Hongjoong.

"Siapa tu?"

"Shin Ah noona. Sekejap aku buka pembesar suara"

"Noona nak minta apa daripada kami?" Tanya Hongjoong sopan.

"Macam ni,noona perlu ke Azerbaijan dengan Eomma Im atas urusan kerja selama seminggu. Tapi noona tak boleh bawa Hyun Soo. Noona tak tahu minta tolong siapa jaga dia. Jadi....boleh noona minta tolong Ateez jaga Hyun Soo? Kalau korang sibuk mintalah Leena jaga dia"

Seongjoong tersenyum lebar. Mata dua orang jejaka itu bersinar.

"Boleh noona. Kami boleh jaga dia selama seminggu sebab kami diberi cuti selama itu juga" kata Hongjoong. Seonghwa sudah mula gembira. Tak sabar nak jumpa Hyun Soo semula.

Shin Ah melepaskan nafas lega kecil. Dia tersenyum ke arah Puan Im yang berdiri di sebelah sambil mendukung Hyun Soo.

"Tapi kami kena tanya Tuan Sean dulu sama ada dia benarkan atau tidak" sambung Hongjoong

"Noona faham tu. Kalau diizinkan,telefon noona. Kami akan hantar Hyun Soo ke sana"

"Baiklah,noona"

Beep!

"Yey! Hyun Soo nak datang!" Terlompat Seonghwa. Hongjoong tergelak melihat reaksi kawan baiknya.

"Seronok sangat kau,Hwa"

"Aku rindu dia,tho. Kau tak rindu ke?"

Hongjoong terdiam. Dia berfikir

"Rindu juga"

Mereka berdua terkekeh dan masing-masing terus masuk tidur.

______

"Ha?? Nak jaga Hyun Soo??" Tanya manager hyung kepada Ateez.

"Hyung tolong bagitahu Tuan Sean boleh? Tolong~" kata San

Masing-masing dah buat puppy eyes kat manager hyung biar dia boleh pujuk Ceo KQ itu. Manager hyung menggarukan kepalanya.

"Haih,yelah hyung minta izin dari dia nanti"

Ateez melompat gembira.

"Terima kasih hyung!" - Ateez

"Yelah~ sekejap hyung telefon dia" manager hyung terus mendail nombor Tuan Sean. Panggilan dijawab

Oh, Baby! S2 [C]Where stories live. Discover now