Bab 1

85 8 6
                                    

"nah dimana sudah kamu ni lama nya lah bha aku tunggu ainah!"tanyaku kepada Khadijah geram melalui panggilan telefon.

"Sabar lah bha kau..sakit kaki ku berjalan ni mau putus sudah"balas Khadijah.

"Hmm yalah kau capat lah bha"rungutku.

"Nah nampak sudah aku..."kata Khadijah seraya mengakhiri panggilan.

"Intan!!"jerit Khadijah.

"Nah sampai pun kau..mana dorang?"tanyaku.

"Ada disa.."pantas kata-kata Khadijah dipotong.

"Disini sudah kami..bila kau sampai?lama sudah?"sampuk Nisrina a.k.a Nina.

"Baru sak"balasku.

"Tulah kau!mau jugak dia ambil tiket lain lain nah kan sudah ada yang mau putus kaki"sindir Nurmaisarah a.k.a Sarah.

Khadijah tersentak mendengar kata-kata Sarah.Pantas dia menoleh ke arah Sarah.

"Iyalah bha..aku pulak yang sibuk sana mencari kamu tu bukan mau menolong"bidas Khadijah.

"Nah sudahlah kamu.. bagus-bagus kaki endak putus lagi bagus panggil teksi cepat"sampuk Veldatiqah a.k.a Vel atau Velda.

Tapi bagiku..aku lebih suka memanggil nya dengan nama Tiqam..aku pun tak tau napa tapi dari sekolah rendah aku memang terbiasa panggil dia tiqam.

"Naik grab lah bha kita..mahal bodo teksi"bantah Nina.

"Ainah kamu ni jadi depan kamu ni apa?katil berjalan?"tanyaku berbaur sindiran sambil menunjuk kereta dihadapan mereka.

Mereka pantas menoleh ke arah ku.

"Bila kau ada kereta?baru sak 2 hari di KL sudah ada kereta uinajo"ujar Risya terkejut.

"Bukan kereta ku bha..kereta sepupu ku..endak jugak dia pakai selalu jadi aku pakai sak lah.."balas ku.

"Pandai jugak kau bawak?"tanya Velda.

"Pandai lah bha Tiqam...habistu kah pikir aku datang sini merangkak kah?"sindir ku.

"Iyalah bha aku tanya bagus bagus aih"rungut Velda.

"Nah capatlah kamu betul-betul sudah sakit kaki ku ni!"marah Khadijah.

"Oh..iya lupa pulak HAHAHAH nah cepatlah masuk sini aku tolong kamu angkat barang"ujarku.

Serentak kami berpandangan satu sama lain.

"Weh..muat kah jugak mau letak barang kamu ni astaga!!"kataku seraya menepuk dahi.Yalah kami 6 orang tambah lagi barang-barang.

Memang lah bawa kereta Alza..tapi barang bukan sikit.

"Try sak lah dulu"kata Sarah.

"Bha"balasku singkat.

Kami mula memasukkan beg dahulu ke bahagian belakang.

Lalu Nina berundur sedikit kebelakang untuk memberi ruang kepada yang lain untuk memasukkan barang.

Aku terkejut apabila melihat kereta yang meluncur laju di belakang Nina.

Pantas aku menolak badan Nina lalu terjatuh ke atas jalan raya.

"Aduhhh"kata Nina seraya perlahan-lahan duduk.

"Nina!Intan!astaga kenapa bha ini?!"jerit Risya seraya berlari ke arah kami diikuti Velda,Khadijah dan Sarah.

"Ok kah?astaga tulah kau aih endak kau dengar bunyi kereta kah ainah aduhhh..ok kah kau?endak luka?"bebel Velda seraya menyapu-nyapu bahagian baju Nina yang kotor.

CINTA^BEZA^LOGHAT~Where stories live. Discover now