Bab 20

31 6 0
                                    

"Takpe ke saya pakai dress ni...tak over sangat ke?"tanya Risya apabila tiba di dewan yang telah ditetapkan.

Yelah...waktu bersanding..orang kaya mesti besar-besaran kan..so kekok lah.

"Risya!Lailahaillallah...cantik nye!"ujar ku sambil melompat sikit.

"Haih kau ni jatuh lah bha nanti melompat seja"tegur Risya sambil memegang bahu ku.

"Kenapa?"tanya ku.

"Jatuh aku nanti...kau tengok bha ini tinggi nya pulak!"balas Risya.

"Alah...best lah..kau tengok kami...biasa sak"sampuk Velda.

"Haih...cuba kamu ditempat ku...mau mau sak jatuh"balas Risya.

"Weh opocot mak meletup!"latah ku apabila bunyi gendang.

"Nah...auto rindu nasyid time sekolah ehek"ujar Nina.

"Iya bha...aku ingat lagi gendang nya macam mana"balasku.

"Lama nya la bha sudah tu...boleh nya kamu ingat lagi..."sampuk Sarah.

"Wow...pernah ikut Nasyid...hebat lah"sampuk Adam.

Risya pantas memandang Adam pelik...oh..masih reti bercakap ni orang.

Adam melihat Risya semula...

"Kenapa?"bisik Adam.

Risya hanya menggeleng namun nasih merenung wajah Adam.

Adam yang perasan renungan Risya pantas menoleh melihat Risya dan..

Cup!

Risya terkaku apabila Adam spontan mengucup pipi nya.

Dan CEO of tersedak iaitu aku...tersedak la..apa lagi..

"Ui nah lain pulak batuk mu ni"ujar Khadijah sambil mengusap belakang ku.

"Dorang tu yang lain macam ainah...aku pulak yang malu sini...nahh bye lah kamu...aku mau masuk dewan"balasku lalu berlalu pergi meninggalkan mereka.

Dari jauh...Adriel..hmm..mamat ni lagi..melihat aku...haih..banyak nya lagi perempuan di situ..yang seksi pun ada..aku jugak lah mau ditengok!

Bunyi gendang pun dimulai...tepukan gemuruh dari para tetamu.

Pasangan pengantin iaitu Adam dan Risya berjalan di tengah dewan menuju ke pentas.

"One day we will be like they right?"ujar Hafriz selamba kepada Sarah.

Sarah tersentak lalu tersenyum malu.

Nina yang melihat adegan tersebut terus bersuara.

"Nah apa lagi tu...kau mau si Intan mati tersedak ka?"ujar Nina selamba.

Al Maklum lah...meja ku dan kawan-kawan ku satu meja dengan kawan-kawan Adriel...dah disuruh..so duduk je lah...hajat aku nak makan sedap je.

"Tak tak...kenapa sekarang ni aku rasa kau pulak yang mau aku mati ni?"sindir ku.

"Nah...kahwin dulu kau baru mati"balas Velda.

"Nah tunggu lah kau 28 tahun baru kahwin...kalau endak..marah lagi si Nina gara-gara kahwin terlampau awal"sindir Sarah.

"Hello you all"sampuk seorang gadis.

"Amanda?"tanya Adriel.

"Yeah...this is me...why you suprise?"tanya Amanda sambil mengusap bahu Adriel.

"Mak bi lapaq lah"sampuk ku berbicara kepada ibuku.

Meja belakang je..jadi boleh lah dengar suara.

"Dah tu?pi la amik makanan"balas ibu ku.

"Jomlah...lapar sudah aku ni... tiba-tiba pulak"ujar ku.

Actually meluat a.k.a gelayyy nak tengok drama free tu..bagus makan lah..cantik lagi kepala ikan katering itu dari Amanda.

********

Selesai majlis...kami pulang berehat di rumah.

Minggu depan nak gi Sabah...yelah kawan-kawan Risya, kawan-kawan Puan Tini ramai kat sana tak datang majlis.

Author buat short je....sbb nk kemas brg..esok nk gerak so tata

BTW jangan lupa
-comment
-vote
💕☘️

CINTA^BEZA^LOGHAT~Where stories live. Discover now