Bab 23

32 4 0
                                    

"MEMINANG?!"jerit Nina.

"Iya"jawab ibu Nina.

"Tapi siapa?ihhhh endak mau lahh"tolak Nina.

"Terima jak lah..."ujar ayah Nina.

"Siapa bha jugak ni?"tanya Nina lagi.

"Tengku Daniel Shah"jawab ibu Nina.

Dumn!

********

"Seriously Nina?!"tanya Velda terkejut.

"Oh my god!"jerit Sara tak percaya.

"Weh aku baru kahwin siak waisheeehhhh ada kawan ku kahwin lagi"sampuk Risya sambil ketawa.

"Kau pikir lucu kah?!ihhh endak aku suka bha tapi...haihh!"ujar Nina pasrah.

"Terima jak lah...mungkin ada yang Allah rancang...kita mana tau kan?"pujuk ku.

Jangan Nina buat benda bukan-bukan macam lari rumah sudah.

"Tapi selagi boleh bantah...takpakan?"tanya Nina taknak mengalah.

"Kau rela ka mau bantah?ayah mu sama mamak mu sudah setuju..dah bagi harapan..kau rela nak malukan?"kata Khadijah.

"En..endak"balas Nina.

"So...terima jak..kau tengok aku...memanglah hubungan tak berapa bagus lagi..tapi selagi boleh pertahankan..Insyaallah dipermudahkan"ujar Risya lagi.

"Hmm..yelah...yang penting korang support aku ye"pasrah Nina.

********

Aku merebahkan badan ku ke katil...penat satu hari ni!

"Haih seriouslah Nina kena pinang?!tak lama kahwin la dia"gumamku sambil memandang siling rumah.

"Tapi kenapa Daniel?"tanyaku kepada diri sendiri dan duduk di birai katil.

Yalah...mana tak pelik...Daniel dengan Nina kan kalau jumpa je..mesti gaduh..gaduh gaduh and gaduh..tetiber pulak si Daniel meminang si Nina..tak ke pelik?

"Dia ada rancang apa-apa ke ni?"ujarku gusar.

Ni kalau orang tengok ni mesti sangka aku gila sebab cakap sorang-sorang.

Tapi pelik siak!

Takpe takpe...ni Intan lah bos..mesti siasat nii!

********

Aku dan Nina pergi ke restoran dimana tempat Daniel pilih untuk berjumpa.

Sebenarnya mama Daniel suruh berjumpa dengan Nina untuk bincangkan hal perkahwinan tapi kawan-kawan aku nak menyibuk lah jugak...cuma yang lain pi shopping..aku ni nak jugak lah temankan si Nina...yelah..mesti teman...nanti ada fitnah boss.

"Haih..dah agak dah!takde orang lain ka mau dibawak nya aih!"rungut ku sendirian.

Dah agak dah...mesti dia bawak Adriel!

Huwaaaa!

"Sorang je?"tanya Daniel pada Nina apabila Nina duduk di kerusi hadapan Daniel.

CINTA^BEZA^LOGHAT~Where stories live. Discover now