Jag lämnar baren. De får inte hitta mig. Verkligen verkligen inte hitta mig. Utanför är det en fin sensommar natt men alldeles för kallt. Mörkret ligger över staden som ett täcke och det enda som lyser upp den lilla gatan är månskenet. Den ger inte mycket ljus, men tillräckligt för att jag ska hitta. Jag har varit i den där baren så många gånger att jag inte längre behöver visa mitt fejk-ID.
Att vara 16 och dricka är förbjudet, men det bryr jag mig självklart inte om. Allt jag behöver är pengar, man kan tjäna rätt bra på ett ligg, men om man är helt nykter är det en plåga. Så jag dricker, skaffar en ligg, tjänar pengar, överlever.
- Hallå, du där!
Jag kollar mig över axeln, fan, han såg mig. Jag låtsas inte om honom och ökar på mina steg genom natten.
- Stanna! Skriker han bakom mig och jag hör hur han börjar springa. Jag med, jag börjar springa, springa för mitt liv.
Långt framför mig ser jag en gestalt, den ser inte ut att vara kraftig och alltså inget hot.
- Stoppa den där fittan! Hon snodde mina pengar! Skriker han bakom mig till gestalten framför mig. Innan jag hinner reagera springer jag rätt in i den's armar. Hans armar. Han var längre än jag trodde och nu kollar jag upp på hans ansikte. Det ser känslokallt ut. Stelt. Men väldigt ungt, han kan inte vara mycket äldre än jag. Jag försöker slita mig loss men han håller i mig, hårt. Jag känner hur mitt hjärta börjar bulta hårdare när mannen bakom kommer närmare. Jag börjar andas snabbare och känner sakta hur paniken smyger sig på. " Han kommer döda mig " tänker jag och av någon anledning lättar pojkens grepp om mig, jag kollar frågade upp i hans ansikte igen och vi får ögonkontakt. Pojkens ansiktsuttryck ändras från kallt och stelt och han ser förvånad ut.
Bakom mig hör jag nu hur mannen flåsande har stannat, bara någon meter bort.
- Tack grabben, verkligen schysst asså. Här lämna över henne till mig nu.
Men det gör han inte, han nästan håller om mig som en kram nu.
- Är det något problem här eller? Frågar pojken som nästintill kramar mig, och jag blir förvånad. Varför hjälper han mig?
YOU ARE READING
The last of you
VampireElnora träffar av en slump en mystisk kille som hon inte kan bestämma sig om hon älskar eller hatar. Men vad är det han inte berättar, vad är det som är så hemligt?