Dedik ki artık okurları bekletmek olmaz yeni bir bölüm yayınlamak gerekir.O yüzden sevgili grubumuzun ilk albümünden başlayarak albümleri tanıtmaya çalışacağız size.Evet başlıktanda anlaşıldığı üzere ilk albümümüz PARACHUTES.Bakalım neler varmış.
*******
Parachutes kaydedilmeye 1999 yılının kasım ayında başlanmış Mayıs 2000'e kadar sürmüştür 10 Temmuz 2000 tarihinde ise İngiltere'de yayımlanarak Coldplay'ın ilk stüdyo albümü olmaya hak kazanmış ne de iyi etmiş.Efendim bu güzel albümümüz Coldplay'e Grammy ödülünü de kazandırmış.Albümümüz Çin'de yayımlanan bonus parçalar(Careful Where You Stand ve Fore You)ve birde gizli parça olan Life İs For Living adı parçalarla birlikte toplam 12 parçadır.Albümün süresi ise 41 dakika 42 saniyedir.Bu albümden hit olan 4 tanede şarkımız bulunmakta aynı zamanda bunlar çıkan single'lardır.İlk olarak Shiver 6 Mart 2000'de,sonra güzelim şarkı Yellow 26 Haziran 2000,daha sonra ise Trouble 26 Ekim 2000 en son ise Don't Panic 27 Ağustos 2001 tarihlerinde çıkmıştır.
Ee hal böyle olunca eleştirmenlerden olumlu tepkiler aldılar.Piyasa da ise kısa sürede İngiltere'nin zirvesine ulaşarak yedi kat platin plak kazandılar.
Şimdi gelelim diğer bilgilere:
✗21. yy'da İngiltere'de en çok satan 20 albüm listesinde 12. sırada yeraldı.
✗Bilboard 200 listesinde 51 numaraya yükseldi ve bu yükselişle iki kat platin plak kazandı.
✗2000 yılında Q ödüllerinde en iyi albüm oldu.
✗2001 yılında BRIT Ödüllerinde en iyi Britanya albümü ödülünü aldı.
***************
Medyada: Albüm kapağı ve Shiver şarkısı var.
Eh bir bölümün daha sonuna geldik.Her zamanki temennimiz devam ediyor umarım bir işe yarar.Ama canımızı sıkan bir nokta var vote ve yorum sayısı okunma sayısına göre çoook az lütfen vote ve yorumlarınızı bizden eksik etmeyin çünkü eğer neyi sevip sevmediğinizi bilirsek yanlışımızın nerede olduğunu bilirsek daha iyi olacağımıza inanıyoruz.Neyse fazla konuşmayayım kafanızı şişirmeyeyim (emin olun çok konuşurum) kendinize iyi bakın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Coldplay Hakkında
FanfictionColdplayer'ın yazımından Coldplay'le ilgili haberler ve bilgiler. © Tüm hakları saklıdır.